עשרות מלמדים סיימו בהצלחה קורס "למידה מתווכת"

המדובר בקורס ראשוני מסוגו במגזר החרדי ללימוד שיטה להקניית אסטרטגיה לחשיבה וללמידה בדרך יחודית, המכונה "למידה מתווכת", בגישתו של פרופ' ראובן פויירשטיין ז"ל, חתן פרס ישראל לחינוך

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עשרות מלמדים בתלמודי תורה בבני ברק התכנסו לסיום הלימודים וקבלת תעודות לגמר קורסי העשרה אינסטרומנטלית בטכס שהתקיים באולם הישיבות של מועצת העירייה, בהשתתפות רבנים, נציגי העירייה, נציגי מכון פויירשטיין ואישי ציבור.

המדובר בקורס ראשוני מסוגו במגזר החרדי ללימוד שיטה להקניית אסטרטגיה לחשיבה וללמידה בדרך יחודית, המכונה "למידה מתווכת", בגישתו של פרופ' ראובן פויירשטיין ז"ל, חתן פרס ישראל לחינוך, כאשר עשרות המלמדים למדו את השיטה במחצית הראשונה של הקורס ויישמו אותה במסגרת מעשית בקרב תלמידים, שהוברר כי בשיטה זו הם התקדמו באורח משמעותי ביותר והפכו לתלמידים מהחלשים שבכיתה לטובים שבה.

הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע בירך את המשתתפים בהצלחה במלאכת הקודש, שנטלו על עצמם ללמד את ילדי ישראל ולפתח בהם יכולת למידה עצמאית, כאשר התוצאות הן ההצלחות המירביות, ולעיתים אף המיידיות, שנצפו במהלך העבודה המעשית של תלמיד הקורס עם תלמידי הת"תים, ואין גדול בחשיבותו מהשקעה בקידום תלמידים ובהעלאתם על דרך המלך.

הרב אליהו דדון, סגן רה"ע וראש אגף החינוך הביע את שמחת האגף בהקניית השיטה למלמדים, כאשר הוברר שתלמידים שהתקשו בעבר, ועברו ממורה פרטי אחד למשנהו, בלא כל מגמה של שיפור, כשהגיעו לשיטה המדוברת נפתחה להם הדרך, להצלחה ולהשתלבות מעולה בכיתה, והעובדה היא, שהתלמידים בת"תים המתינו בכליון עיניים למתמחים שבאו ללמד בשיטה זו.

את ההיבט המקצועי בקורס סקר הרב רפאל צייטלין, מאבחן ומרצה במכון פויירשטיין, שהציג את הא"ב של השיטה, כאשר הנחת היסוד היא שכל אדם, באשר הוא, בלי קשר למצבו, יכול להשתנות ולהתפתח, בצורה משמעותית ביותר מעבר למצבו הגנטי והסביבתי, ואילו הדרך המרכזית בשיטה היא שהשינוי מושג באמצעות "ללמוד כיצד ללמד", כשההתמקדות היא בהקנייה שיטתית של אסטרטגית חשיבה ולמידה בדרך חדשנית.

בשם ציבור המלמדים, שנטלו חלק בלימוד השיטה וביישומה, השמיעו דברי תורה והוקרה לעירייה ולמכון פוירשטיין הרב מרדכי גלבשטיין, מנהל תלמוד-תורה "דרך חסידים" לעלוב והרב יצחק אביטן, מנהל תלמוד-תורה "כינור דוד" שהדגישו כי כמנהלי ת"תים הם ראו את ההתקדמות המרשימה של התלמידים שהשתתפו בלימודים בשיטה זו, והוכח ש"אין דבר העומד בפני הרצון", חלו שינויים, ישנם שיפורים וישנן תוצאות מפתיעות בקרב התלמידים, הן בהבנה בלימוד הגמרא, הן בשינוי דפוסי החשיבה והן בשיפור יכולות הלמידה במקצועות השונים.

המנהלים הביעו תודה להרב רפאל צייטלין ולהרב שחר בן-אור, מאבחנים ומרצים שהדריכו את משתתפי הקורס בשיטה שהוכיחה את יעילותה ואת תוצאותיה המבורכות. בשם בוגרי הקורס השמיע דברי תודה הרב דוד הלוי.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה הביא את ברכתו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר, שמסיבות בלתי צפויות נעדר מהטקס, אך ביקש לשבח ולהכיר טובה לכל אלו שנטלו חלק במלאכת הקודש החינוכית בשיטה זו, לראשונה, במגזר החרדי, ובהם אגפי החינוך והשירותים החברתיים של העירייה, המחלקה העירונית לילדים ולנוער בסיכון שבהנהלת הרב שמעון קשש; להרב דוד שכטר, מנהל ההכוון התעסוקתי העירוני ולהנהלת מכון פויירשטיין.

בתמונה: הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; הרב אליהו דדון, סגן רה"ע וראש אגף החינוך; מנהלי אגפים ומחלקות וחלק מבוגרי קורס העשרה אינסטרומנטלית בני ברק ה'תשע"ד, בטכס סיום הקורס באולם היש6יבות של מועצת העירייה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture