"העדה החרדית": שפיכות דמים – בגלל העלייה להר הבית

יממה אחר פיגוע הדריסה, רבני "העדה החרדית" תקפו את העולים להר הבית וטענו כי מלבד איסור כרת החמור, הם "מביאים עלינו שנאה ושפיכות דמים" • רב הכותל קורא שלא להירתע מהמצב הבטחוני ולהמשיך לפקוד את הכותל המערבי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יממה לאחר פיגוע הדריסה בירושלים, מוציא בד"צ העדה החרדית פסק הלכה והוא שב ומזהיר בדבר חומר האיסור בעליה להר הבית, במכתב גילוי הדעת כותבים רבני העדה"ח כי "רעדה אחזתנו ותחרד נפשינו על העוול הנורא אשר אנשים בדמות ובלבוש חרדי וחסידי חוטאים ומחטיאים לעבור על איסור כרת".

המכתב החריף יוצא עקב ההסלמה הבטחונית והמתיחות שהתעוררה סביב סוגיית הריבונות בהר הבית והפגנת נוכחות יהודית על ההר, בהקשר לזה כותבים הבד"צ כי "חמור הדבר שבעתיים שהעליה להר הבית ופרסומו מביא בכנפיו תסיסה רבה בקרב גויי הארץ, ושפיכות דמים, יתן ה' ולא תקפ"ץ".

פסק ההלכה שכבר הוברר לפני כחמישים שנים, שב ומתפרסם היום בצהריים "לאור ריבוי המתפרצים בעוון פלילי זה", עפ"י הכתוב. רבני הבד"ץ חוזרים ומחזקים את האיסור החמור ומזהירים לבל יקל אחד באיסור החמור הזה בק"ן טעמים של היתר כי כולם הם עצת היצר להסית ולהדיח לעבור על איסור כרת רח"ל.

השקפת ההלכה הטהורה כי עלינו לצפות לבנין בית מקדשינו בהר מרום הרים "ושם נעלה ונראה בקדושה וטהרה כמצווה עלינו מתוה"ק ,בביאת גוא"צ" אך עד אז, כותבים הגאב"ד וכל חברי הבד"צ כי החובה עלינו למחות ולמנוע בעד הפורצים פרץ באיסור החמור הנ"ל, וכל מי שיש בכוחו למחות מחויב לאזהרת התורה ולא יפרצו לעלות בהר ונגוע בקצהו"

קרא עוד:

[postim]

ראב"ד "העדה החרדית", הרב משה שטרנבוך, אמר כי התופעה שנראתה לאחרונה – שמאות נדחקים להיכנס להר הבית באיסור כרת, ואין מטרתם לתיאבון להיכנס כתיירים בעלמא, אלא כדי להוכיח שעפ"י החוק והתורה הר הבית שלנו, הרי זה מעורר כעס מהקב"ה, שאינם עושים עבירה לתאבון, אלא הם מדברים בשם התורה ובאים להראות שעפ"י חוק ודעת תורה ראוי לעשות כן.

כי הסביר היום כי פעילותם של פעילים למען העלייה להר הבית גבתה קורבנות ועוד עלולה לגבות בהמשך "עד שיסקלו ידם מהר הבית". לדברי שטרנבוך, הנחשב למספר 2 ב"עדה החרדית", "זה מביא שנאה לא עלינו, שכמה קורבנות לדאבוננו כבר נגרמו מזה, ועוד הודיעו שיוסיפו עוד לגבות קורבנות עד שיסלקו ידם מהר הבית".

בדבריו העמיק הגר"מ שטרנבוך ואמר כי האיסור לעלות להר הבית- מלבד מה שהוא באיסור כרת הוא גם מה שמביא שנאה ל"ע, שכמה קרבנות לדאבוננו כבר נגרמו מזה, ובפרט שכבר "הודיעו שיוסיפו עוד לגבות קרבנות רח"ל עד שיסלקו ידם מהר הבית".

מכתב העדה נגד עליה להר הבית

רב הכותל: "יש לשמור על גישה בטוחה לכותל המערבי"

המתיחות בהר הבית נותנת אותותיה גם מעברו השני של הכותל ובימים האחרונים הורגשה ירידה קלה בכמות הפוקדים את שריד בית מקדשנו, כמו"כ נרשמו ביטולים לסיורים במנהרות הכותל המערבי.

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, אמר כי הוא מבין לליבם של החוששים להגיע לירושלים בימים אלה, "אך הציבור צריך לדעת כי משטרת ירושלים עושה את עבודתה נאמנה. הכותל המערבי, העיר העתיקה ודרכי הגישה אליהם מאובטחים תמיד על ידי כוחות הביטחון, ועכשיו שבעתיים! וגם כעת פוקדים את המקום הקדוש אלפי מבקרים מדי יום ואל לנו לתת לאויבינו לשבש את בואנו אל הקודש".

הכותל בביקור האפיפיור 2"אל לנו לתת לאויבינו לשבש את בואנו אל הקודש" הכותל המערבי (צילום ארכיון)

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ יצא בקריאה נרגשת למנהיגי כל הדתות: "העיר העתיקה מאחדת בתוכה מקומות קדושים למיליונים רבים בני דתות שונות. זוהי חובתנו לשמור על שלום ואחווה במקום הקדוש הזה. חלילה לכם מלהבעיר את ירושלים בהכרזות בלתי אחראיות".

בשבוע האחרון גוברת ההסתה בכלי התקשורת הערבים המשתמשים בדמיון המזרחי המפותח ומפיצים שמועות בדבר חפירות המתבצעות תחת הר הבית במטרה למוטט את המסגד. בתגובה, שיגר רב הכותל מסר לשייח'ים במזרח העיר כמו גם לנכבדים מוסלמים ברחבי העולם כי לא מתקיימת שום פעילות ארכיאולוגית מתחת להר הבית, בשל קדושתו של המקום לעם היהודי, וכי הידיעות המפרסמות בענין זה, הינן שקר מוחלט. הוא הביע תקוה כי צעירים חוליגנים לא יצליחו להבעיר את העיר הקדושה והשלום יחזור לשרור בירושלים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשיחתו השבועית בפני תלמידיו החשובים התייחס הגאון הגדול מרן הגר״מ שטרנבוך שליט"א ראב״ד העדה החרדית בירושלם עיה"ק, לנושאים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי, וביניהם סוגיית מתן ההיתר לעלייה להר הבית וכן אישור חוק הגיור כשהוא תוקף את העולים בחריפות רבה.

הגר״מ שטרנבוך שליט"א דיבר על כך שהבעיה הגדולה בסדום היתה העובדה שקבעו את הרשעות בתוך החוק, וזהו לדבריו המצב המסוכן ביותר משום שכל עוד עוברים עבירה בשל התאווה או משום שרוצים להיות ככל האומות הרי זה גרוע מאוד אך לא מסוכן כמו שמחוקקים חוק על העבירה שאינה עבירה ועוד הופכים זאת לשיטה.

הרב שטרנבוך שליט"א (הרב המתיר) הוסיף כי כך היו אומרים "כל גדולי הדור" כמרנן ורבנן ה'חזון איש' ו'הבריסקער רב וכו' על המזרחים-העמלקים שהם המסוכנים ביותר לקדושת עם ישראל, וצריכים ללחום כנגדם משום שהם נוקטים בשיטה שבדווקא צריך לעשות פשרות ובזה יש ללחום עד הסוף.

וכאן הוסיף ואמר הראב״ד שליט"א: "ומה שראינו לאחרונה שמאות מזרחים-מזרע עמלק, הכופרים-בד' ובתורת משה, ועמי הארץ, ןשפלים, נדחקים להיכנס להר הבית אפ' שזה "באיסור כרת" ואין מטרתם לתאבון להיכנס כתיירים בעלמא, אלא כדי להוכיח לעומות העולם שעל פי החוק הציוני והתורה-שלהם, הר הבית שייך שלנו, ועל דבר זה הקב"ה מאוד בכעס עליהם משום שאינם עושים עבירה לתאבון, אלא הם מדברים בשם התורה, ובאים להראות שח"ו ראוי לעשות כן, ומש"ה יכרתו ימיהם בקרוב. וכל זה מלבד מה שמביא לשנאה שכמה קרבנות לא עלינו לדאבוננו כבר נגרמו מזה, ועוד הודיעו הרשעים שיוסיפו עוד לגבות קורבנות רח״ל עד שיסלקו ידם מהר הבית".

בשלב זה התייחס הראב״ד שליט"א גם לחוק הגיור ואמר: "ובדומה לזה מה שחוקקו השבוע חוק על גרות שלא מספיק להם לחוקק שעל פי חוק המדינה מי שמתגייר כרצונם הוא יהודי, אלא הם רוצים דווקא שעל פי דת תורתינו הקדושה אנו נקבלם כיהודים ובזה הם יותר גרועים מהחוטאים לתאבון, או מאלו שעובדים עבודה זרה כדי להיות ככל העמים בעולם, שכיוון שקובעים בחוק לבטל חוקי התורה, אין לך עקירת דת כמוהו -כמו שיטת המזרחים, וזה היה עיקר הכעס של הקב"ה על סדום שלא די להם במה שהם רשעים אלא הם רוצים שהכול יהיה נחשב על פי חוק" וחייבים כרת. עליה להר הבית היא באיסור כרת כל עוד אין לנו אפר פרה אדומה שרק (מלך המשיח – בסיוע כהן) יכול לשחוט בהר הזיתים.

לא מפרסמים דעת בית שמאי?? 🙂

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture