התערבות גסה: משרד החינוך שוקל הפסקת תקצוב הת"ת בזכרון יעקב

בעקבות סירובם לקבל לשורותיהם תלמידים שאינם עומדים בקריטריונים ועם סירוב ההורים להידבר עם רב הקהילה, הועברו תלמידי הת"ת למקום חילופי • במשרד החינוך זעמו על הצעד ומאיימים להפסיק לאלתר את תקצוב המוסד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המתיחות בין הציבור החרדי למשרד החינוך ופקידיו גואה ומטפסת, ודומה כי פקידי המשרד לא מחמיצים הזדמנות להעמיק את הסכסוך.

בשבועות האחרונים מתפתח עימות-זוטא סביב עתירתו של הורה המעוניין לנצל את אכיפת המדינה ולהכניס את ילדיו בכוח לאחד מתלמודי התורה בזכרון יעקב, גורמי חינוך בעיר אומרים כי האב זומן לפגישה אצל רב הקהילה לשם בירור והבהרה אך הוא ביכר לחבור למשרד רודף הדת ולשסותו בהנהלת המוסד.

לאחר שמשרד החינוך כפה על הת"ת לקבל את הנערים אל כיתותיהם, למרות שלא עמדו בדרישות הקריטריוניות של הת"ת, הועברו שאר התלמידים למקום לימודים חילופי והשאירו את הכיתה למבקשיה… ריקה.

קרא עוד:

[postim]

אנשי המחוז "החרדי" של משרד החינוך מצאו בקעה להתגדר בה והודיעו כי בעקבות השבתת הלימודים בתלמוד התורה בזכרון יעקב, הם שוקלים את הפסקת תקצובו של המוסד לאלתר. כהערכות למהלך, קיים ביום שישי האחרון מר גור רוזנבלט, מנהל מינהל רישוי, בקרה ואכיפה במשרד החינוך, ביקור פתע במקום החלופי אליו הועברו ילדי המוסד על ידי ההנהלה.

במשרד החינוך טוענים כי השבתת הלימודים, וגרוע מכך העברת התלמידים למקום חלופי ללא אישור וללא רישוי, מהווים, לכאורה, עילה מספקת להפסקת התקצוב.

כאמור, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני, הכריע בשבוע שעבר כי על תלמוד התורה המשוייך למוסדות הפטור לקבל לשורותיו לאלתר שני תלמידים וזאת בשל "חשש כבד" לשיקולים לא ענייניים בסירוב לקבלם. שמעוני דחה אז את טענות המוסד לחוסר סמכות המשרד להכריע בנושא וקבע תקדים בכך שאילץ מוסד פטור לקבל לשורותיו תלמידים שדחה.

בהחלטה ארוכה, המתפרסת על פני 42 סעיפים, כתב שמעוני כי "אמנם, בידי מוסדות הפטור אוטונומיה מסוימת בקבלת תלמידים, אך זו איננה יכולה להוות כסות לדחיית תלמידים משיקולים שאינם ענייניים. משרד החינוך מפקח על מוסדות הפטור, ומתקצבם, ולכן מחויב לבחון את הליכי הרישום והקבלה הנוהגים במוסד פטור, כדוגמת מוסד החינוך שבבעלותכם" וזאת בזמן שנציגי המוסד טענו כי "תקנות הרישום אינן חלות על מוסדות הפטור".

במסגרת הדיון שהתקיים במשרד החינוך, טענו נציגי המוסד, בין היתר, כי "רב הקהילה (…) הנחה את האב שלא לפנות למשרד החינוך וככל שהוא מבקש להמשיך לבירור על האב להגיע לדין תורה אצל רב הקהילה". בתשובתו דחה שמעוני אף טענה זו. "לצנינים בעיניי, שבנסיבות שבהן קהילה, או אדם בכיר בקהילה, יוצאים בקצף רב כנגד אדם, רק בשל העובדה שהחליט לעמוד על זכותו ויתרה מזאת שפנה למשרד החינוך מתוך רצון לשמור על טובתם של ילדיו. אמנם משרד החינוך לא ייעתר לפנייתו של אדם רק בשל עובדה זו, אך ניסיון שכזה גם הוא מעורר את החשש לאותם שיקולים לא עניינים" כתב שמעוני בהחלטתו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. כתושב המקום, הדברים כ"כ מופרכים, בת"ת המדובר בזכרון יש אחוז ספרדים הכי גבוה בארץ, ואפשר לבדוק את זה, ההורים אינם מוכנים לוותר כקוצו של יו"ד מהנהגתם [שהתבררה…..], ומוכנים "לשרוף" הכול רק כדי לכופף את את האחר. ירחם ה' עליהם ועל צאצאיהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture