"אישור מע"מ אפס יביא לעליית מחירים": העלות: 2 מליארד ש"ח

אגף הכנסות המדינה באוצר: עלות חוק מע"מ אפס על דירות- 2 מיליארד ש"ח • ועדת הכספים: מיד עם אישור חוק מע"מ אפס על דירות, עליית מחירים עקב הקפאת אלפי עסקאות מחודש יוני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מחירי הדירות צפויים לעלות, לפחות בטווח הקצר מיד עם אישור חוק מע"מ אפס על דירות. זאת בשל העובדה שאלפי עסקאות הוקפאו מרגע ההכרזה על הכוונה לחוקק את החוק עוד בחודש יוני 2014.

כך עלה היום (ב') בדיון בוועדת הכספים על אומדן עלות חוק מע"מ אפס על דירות לקופת המדינה. עפ"י הערכת אנשי אגף הכנסות המדינה באוצר, עלות החוק נאמדת בכ- 2 מיליארד ₪. האומדן מתבסס על מחיר ממוצע לדירה שתעמוד בקריטריונים על 1.2 מיליון ₪. הצפי ל- 2015: כ- 13 אלף דירות יזכו בהטבה. משרד השיכון מעריך: 11,000 דירות בלבד בעלות של 1.81 מיליארד ₪.

קרא עוד:

[postim]

סגן הממונה על הכנסות המדינה באוצר, אבי לבון, הסביר שאומדן עלות החלת חוק מע"מ אפס על דירות תלוי במספרי הדירות שייבנו ושיעמדו במגבלות החוק וכן במספרי הרוכשים שיעמדו במגבלות. לבון: "צריך לצפות את התנהגות הקבלן והרוכש. ההנחות הן שסך הבנייה הרווייה תישאר ללא שינוי, גם אם בטווח הארוך הקבלן יוכל לבנות דירות בגודל שבין 60 מ"ר ל- 150 מ"ר. ההנחה שבטווח הקצר ב- 2015-2016, דירות של מחיר 1.7 מיליון ₪ יימכרו במחיר של עד 1.6 מיליון ₪ ויזכו בהטבה ואם המחיר למ"ר עולה על המחיר הממוצע האזורי בלא יותר מ- 5%, הקבלן יפחית את המחיר כדי לעמוד במגבלה זו. הצפי הוא שלתחולת החוק ייכנסו בסה"כ ב- 2015, לאחר שינוי התנהגות מצד הקבלנים: 13,372 דירות".

לבון סקר את התאנים למימוש ההטבה: "א. מאפייני הדירה: בנייה רוויה של לפחות 6 יחידות דיור לדונם במבנה של לפחות שתי קומות, שטח הדירה נע בין 60 מ"ר ל- 150 מ"ר בבנייה רווייה, מחיר כולל מע"מ עד 1.6 מיליון ₪ (לרוכש מוטב ששירת בצבא) או עד 0.95 מיליון ₪ (לרוכש זכאי שלא שירת(ומחיר למ"ר עד המחיר הממוצע הארצי. ב. התנאים להטבה עפ"י מאפייני הרוכש: הורה לילד אחד לפחות או מעל גיל 35, מי שאין בבעלותו דירה ולא היתה בבעלותו דירה משנת 1995. מי שירכוש דירה ללא מע"מ וימכור אותה תוך 5 שנים יחוייב בתשלום המס". עוד ציין, כי "ב- 2013 היו סך של 133 אלף עסקאות, מזה 47 אלף דירות חדשות. עמדו בתנאי הסף ב- 2013: 26,782 דירות בבנייה רווייה, 23,787 דירות עמדו במגבלה של השטח ורק 16,747 דירות עמדו במחיר של 1.6 מיליון ₪ לכל היותר ובמגבלה הרביעית מחיר למ"ר עמדו רק 14,484 דירות ובסה"כ עמדו בכל 4 המגבלות 8,837 דירות, כלומר שהיו זכאיות להטבה. עלות ההטבה לקופת המדינה. מחיר ממוצע לדירות מוטבות, כוול מוטבים: 1.2 מיליון ₪, יוצא שעלות ההטבה תהיה 2 מיליארד ₪ בערך. אלא אם כן ההתנהגות תשתנה בצורה קיצונית".

עוזר מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, נדב לחמן לזר: "האומדן שלנו לגבי עלות החוק היא מעט נמוכה יותר: 1.81 מיליארד ₪ ואנחנו צופים ש- 11 אלף דירות בלבד יזכו להטבה".

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) הגן על המתווה ואמר כי "עליית המחירים בפרק זמן מוגבל בלבד מיד לאחר אישור החוק, אך המחירים יתחילו לרדת בתוך חודשים ספורים. החוק ישיג את מטרתו ומחירי הדירות יירדו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture