הכנסת אישרה את תקציב 2015 בקריאה ראשונה

ברוב של 58 חברי כנסת שתמכו בהצעה לעומת 46 מתנגדים אושר התקציב למרות הביקורת על משך הזמן המועט שניתן לח"כים לעיין בו • ח"כ גפני: " שיבוא ראש הממשלה ויסתכל לאישה החרדית בעיניים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

​לאחר דיון ארוך אישרה מליאת הכנסת אמש (שני) את תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנת 2015, כאשר 58 ח"כים תמכו בהצעה לעומת 46 שהתנגדו.

במהלך הדיון עלו לנאום מעל הדוכן כמעט כל חברי האופוזיציה. רבים מהם הלינו על כך שמכיוון שהם קיבלו את ספר התקציב רק היום, הם נדרשים להצביע על התקציב ללא שניתנה להם הזדמנות אמיתית לקרוא את התקציב ובוודאי שלא לעבור ביסודיות על אלפי הסעיפים שבו. חברי הקואליציה השיבו כי הם תמהים באם חברי האופוזיציה כלל לא הספיקו לעיין בתקציב, כיצד הם מדברים בכזו נחרצות נגדו.

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, פתח את רשימת המתנגדים ואמר: "אם מישהו צריך הוכחה נוספת לכך שממשלת נתניהו מתפוררת אז קיבלנו היום הוכחה נוספת בדמות תקציב הבושה והחברה שמונח על שולחן הכנסת. כדי להעצים את הבושה שמעתי את שר האוצר מנחס לו את המחאה החברתית. זהו תקציב שכולו הרפתקה פוליטית של ראש ממשלה מפוחד ושר אוצר טירון פוליטי". לדבריו, "זהו תקציב חסר אחריות שאין בו תקווה ואין בו בשורה. תקציב אנטי ישראלי מובהק. והאיש שאחראי למחדל החברתי והכלכלי הזה הוא ראש הממשלה שרוצה לשרוד פוליטית ולעזאזל כל השאר".

קרא עוד:

[postim]

הרצוג תקף בחריפות את סיסמאות ה"דאגה לצעירים" של לפיד ונתניהו, ואמר כי "תקציב החרפה משעבד את השנים הבאות ואת הדור הצעיר למטרות פוליטיות. אזרחי ישראל לא אמורים לשרת את הכלכלה, הכלכלה אמורה לשרת אותם. מע"מ אפס לא יעזור, אי אפשר לשקר לאנשים כל הזמן ולהתעלם מדעת המומחים.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בהתייחסו לתקציב: "אני מעריך את שר האוצר על הכנות שלו שאמר בדיון בפגרה שהוא רק דואג למעמד הביניים, או כך לפחות אני מפרש את דבריו. יש מתחת למעמד הביניים עוד כמה מיליוני אזרחים, הם לא אלה ששר האוצר מכוון אליהם והם ימשיכו להיות חלשים ועניים. התקציב הזה מעמיק את הפערים החברתיים שרק ילכו ויגדלו.

אנחנו אמנם מיעוט אבל נשתדל בכל כוחנו לפחות להציג מראה לממשלה. כל השכבות החלשות ידעו את האמת איך התקציב הזה הולך לפגוע בהם. אנחנו נקים קול זעקה ונשתדל שהתקציב הזה לא יאושר ושעם ישראל יקבל ממשלה אחרת. רק הפלת הממשלה והליכה לבחירות והקמת ממשלה שהנושאים החברתיים יהיו במרכז המוקד שלה."

ההבטחה החדשה של לפיד: העלאת שכר המינימום

בעת שהציג את התקציב בפני המליאה טען שר האוצר יאיר לפיד כי הצעת התקציב לשנת 2015, היא התחלת התיקון. "התקציב שלפניכם הוא קודם כל תקציב חברתי. זה תקציב שמטפל בבעיות האמיתיות של מעמד הביניים ושל השכבות החלשות" אמר השר.

"הבית הזה צריך לדעת – כולו, גם האופוזיציה וגם הקואליציה – שאנחנו לא נסכים בשום אופן לכך ששינויים בתקציב יובילו לקיצוץ נוסף בתקציבים החברתיים. אנחנו לא נסיים את התקציב הזה בקיצוץ רוחבי בתקציבי החינוך, הרווחה, הבריאות ובטחון הפנים. אני מעדיף לא להעביר את התקציב, מאשר לפגוע בכל מה שחשוב לאזרחי ישראל.

עוד הבטיח שר האוצר: "אנחנו נעלה את שכר המינימום, אבל נעשה זאת בתיאום ובאופן מושכל, כדי שלא לגרום לפיטורים במשק".

יו"ר מרצ ח"כ הגב' גלאון: "שר האוצר אמר מעל 20 פעמים בנאומו "לעבוד בשביל האזרח". זו עבודה בעיניים. אצל שר האוצר דיבורים זה כמו חול, אם היה לנו שקל על כל הבטחה ריקה של שר האוצר מזמן כבר היינו סוגרים את הגרעון. יש לנו שר אוצר שחוץ מהבטחות ריקות הוא לא משנה כלום. כל ההצהרות על הגדלת התקציבים החברתיים מדובר כאן בזריית חול מכוונת בעיני הציבור. שר האוצר סומך על הזיכרון הקצר של הציבור.

ח"כ משה גפני אמר כי אינו זוכר תקציב כל כך חסר יצירתיות. "ראיתי את שר האוצר עם עיניים כבויות. שיבוא ראש הממשלה ויסתכל לאישה החרדית בעיניים, ויגיד שקל אחד שהוא עשה למען הציבור החרדי, תקנה אחת, שינוי אחד. אנחנו העלינו אותו פעמיים לשלטון והוא כפוי טובה. לא מפריעה לו הפגיעה המתמשכת בחרדים.

בהתייחסו לברית ה"אחים" וה"חברים" של לפיד, התבטא גפני "אי אפשר לתת לאנשים האלה לנהל קיוסק."

A worker moves ballot boxes for upcoming Israeli election near Tel Aviv"התקציב הזה נועד לצרכי בחירות" ריח בחירות באויר

יו"ר קדימה ח"כ שאול מופז: ראש הממשלה לא נמצא כאן, ושר האוצר לא נמצא כאן למרות שזו צריכה להיות מלאכת המחשבת שלו. תרבות הדיון בכנסת הנוכחית היא מתחת לכל ביקורת.

שר האוצר ריפד את המשרדים של יש עתיד ולא עמד בהתחייבות שלו למעמד הביניים. אין לי ספק שבתקציב שעוד לא הספקנו לעיין בו ברצינות מסתתרים עוד כשלים רבים. לפני ששר האוצר נכנס לתפקידו הוא אמר שהגדלת הגרעון היא הלוואה שהדור הזה לוקח מהדור הצעיר מבלי שהוא יודע איך יוכל להחזיר אותה.

התקציב הזה נועד לצרכי בחירות כדי להעביר את השנה הקרובה ולהגיע לבחירות. מה שלא שקוף בתקציב ישוקף ומה שלא ראוי ייחשף. התקציב הזה לא יגיע לידי מימושו."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture