קרן המטבע לשטייניץ ופישר: לגייס חרדים כדי שייצאו לעבוד

משלחת של קרן המטבע הגישה לשר האוצר, יובל שטייניץ, ולנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, דו"ח על המצב הכלכלי חברתי במדינת ישראל. ומי 'שחטף' הוא כמובן המגזר החרדי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משלחת של קרן המטבע הגישה לשר האוצר, יובל שטייניץ, ולנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, דו"ח על המצב הכלכלי חברתי במדינת ישראל. ומי 'שחטף' הוא כמובן המגזר החרדי.

קרא עוד:

[postim]

'זה העוני'

בדו"ח נכתב בין היתר כי "למרות הצמיחה החזקה, העוני הכולל הוא בין הגבוהים במדינות ה-OECD, מצב המעלה חששות חברתיים וחששות קיימות קשים, בעיקר לגבי המגזר הערבי ישראלי והמגזר החרדי. עשור של קיפאון בשכר הריאלי תרם להתפרצות מחאות חברתיות בשנת 2011, אשר להן השלכות משמעותיות על מדיניות ההוצאות והמיסוי בטווח הזמן הבינוני".

'זה התעסוקה'

עוד נכתב בדו"ח: "גם אם יינקטו כל הצעדים הפיסקליים, המוניטריים והפיננסיים הללו בישראל, עדיין יישאר ספק באשר לטווח הארוך, אלא אם כן תטופל הבעיה של ההשתתפות הנמוכה של אוכלוסיות מיעוטים בכוח העבודה – בעיקר ערבים-ישראלים וחרדים".

"שיעור התעסוקה של נשים במגזר הערבי-ישראלי עומד על 20 אחוזים בלבד, ושל גברים חרדים על 40 אחוזים בלבד" נכתב בדו"ח.

'זה קצב הגידול'

"רמות השכר בקבוצות אלה נמוכות מאלה של קבוצות אחרות בחברה הישראלית, אפילו כאשר מביאים בחשבון את הבדלי הכישורים. באוכלוסיות אלה קיים אפוא ריכוז של עוני קשה. אילו התעסוקה, השכר וקצב הגידול בקהילות אלה היו דומים לאלה השוררים בקבוצות אחרות, כל שנה היה התוצר הישראלי גבוה ב-15 אחוזים לערך מרמתו הנוכחית, וההכנסות הפיסקליות השנתיות היו גם הן גבוהות יותר בשיעור של כ-5 אחוזים מהתמ"ג" נכתב בדו"ח.

בדו"ח גם ממשיכים להזהיר מפני קצב הגידול במגזר החרדי ואומרים: "היות שקבוצות אלה עתידות לגדול עד כדי מחצית האוכלוסייה בתוך 30 שנה, משיעור העומד על רבע כיום, בעיות אלו של השתתפות בכוח העבודה הן בקנה מידה מקרו-כלכלי".

"שתי הקהילות רוצות לעבוד, ויש לעודד את ההכרה ביעד זה. צעדים הכרחיים לכך כוללים הענקת שירותים בסיסיים של טיפול בילדים ותחבורה באזורים ערביים, הסדרים להכללת גברים חרדים בכוחות הביטחון בדרכים שתומכות בפוטנציאל ההעסקה והפרודוקטיביות שלהם, וצעדים שתכליתם להסיר מכשולים להקמת עסקים בשתי הקהילות".

'זה החינוך'

"שתי הקבוצות גם צריכות מענה לדרישות החינוך המיוחדות שלהן, ובעיקר השוואת החינוך בכל הרמות בקהילות של ערבים-ישראלים לרמה השוררת במקומות אחרים, והשכלה ממוקדת למבוגרים התואמת את הצרכים של החרדים. צריך לחזק את הזיקה בין ההטבות הסוציאליות לשתי הקבוצות, כולל טיפול בילדים, לבין תעסוקה".

"הוחל בפיתוח מספר יוזמות ממשלתיות במענה לצורכיהן של אותן אוכלוסיות מיעוטים "לעת עתה" – לצד מספר רב של יוזמות פרטיות פעילות. יוזמות אלה כוללות יעדי השתתפות בכוח העבודה, הרחבת מס הכנסה שלילי, הקמת יחידה ייעודית לענייני ערבים במשרד ראש הממשלה, והרחבת יחידות החרדים בצה"ל. אולם, מעבר לאכיפה הנדרשת של החוקים נגד אפליה דרוש עוד הרבה יותר. תהיינה לכך השלכות כאמור על הגדלת הוצאות החינוך וההשקעות הציבוריות. כדי להשיג התקדמות מהירה ומהותית, כל הצדדים יצטרכו להסתגל ולעבוד יחד בשיתוף פעולה הדוק – דבר המחייב מיומנות פוליטית מרובה. אולם יש הכרח בהתקדמות נוספת כדי להבטיח את קיימות המשק הישראלי בטווח הארוך, ועמו, את רווחת כלל האזרחים".

כן, הבנתם נכון.

כן, כמו שהבנתם, "יש לעודד הסדרים להכללת גברים חרדים בכוחות הביטחון בדרכים שתומכות בפוטנציאל ההעסקה והפרודוקטיביות שלהם", כלומר, תגייסו אותם לצבא וכך הם יצאו לעבוד.

כן, כמו שהבנתם, "היות שקבוצות אלה עתידות לגדול עד כדי מחצית האוכלוסייה – בעיות אלו של השתתפות בכוח העבודה הן בקנה מידה מקרו-כלכלי", אז מה הם רוצים? להגביל את קצב הילודה במגזר החרדי?

כן, כמו שהבנתם, "השכלה ממוקדת למבוגרים התואמת את הצרכים של החרדים – כולל טיפול בילדים", כלומר, צריך לחנך את המגזר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture