אושר: תוספת של 3.6 מיליארד ש"ח לביטחון; האופוזיציה: מחטף בחירות

ועדת הכספים אישרה הערבת 3.6 מיליארד ₪ לביטחון • ח"כ יעקב ליצמן הפתיע: "שמעתי הסברים בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון ולכן אני אתמוך בהעברה הזו" • האופוזיציה: "ניצול הכותרת 'ביטחון' להעברות של הרגע האחרון". יו"ר הוועדה סלומינסקי: "תוספת שהוכנה ע"י האוצר לכיסוי הוצאות בגין צוק איתן" • עוד אושרה העברת 2.1 מיליארד ₪ עודפים מכספי הסיוע האמריקאי מ- 2013 ל- 2014

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תוך כדי דיון סוער במיוחד, אישרה היום (ב') ועדת הכספים העברת תוספת לביטחון בסך 3.6 מיליארד ₪. המקורות להעברה התקציבית מהעברת עודפי תקציב בשנת 2013 בתקציבי משרדי הממשלה וכן קיצוץ רוחבי בתקציב הרזרבות של משרדי הממשלה שנועדו לעמידה ביעד ההוצאה של המשרדים ולהתייקרויות, תקציבים שלפי האוצר לא ינוצלו עד סוף 2014.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי אמר כי "התוספת נועדה להמשך כיסוי הוצאות הביטחון בעקבות מבצע צוק איתן". חברי האופוזיציה: "מחטף של הרגע האחרון תוך ניצול ציני של הכותרת 'ביטחון'".

סלומינסקי פתח את הדיון בציינו, כי "ההעברות התקציביות שמובאות היום לוועדה, בין לביטחון בין למשרדים אחרים, נועדו על-מנת לאפשר את המשך הניהול התקין של המדינה בחודשים הבאים, חרף הבחירות. כל מה שלא יעבור היום עשוי להיתקע למשך חצי שנה לפחות. ההעברה לביטחון: 3.6 מיליארד ₪ מריכוז כל עודפי 2013, ומהרזרבות של כל המשרדים".

רפרנט ביטחון באגף התקציבים באוצר, אסף וסרצוק: "1.1 מיליארד ₪ עודפי תקציב מ- 2013. עודפים לא מחויבים, שהמשרדים לא ניצלו ונותר ללא שימוש ב- 2013, ושר האוצר רשאי להעבירם להעבירם לשימוש משרד הביטחון ב- 2014. 2.5 מיליארד ₪ משני מקורות עיקריים: רזרבה לעמידה ביעד ההוצאה ורזרבה להתייקרויות. מאז צוק איתן עברנו על כל סעיף וסעיף בתקציב, בדקנו ביצוע ב- 2014 וסכומים שלא הולכים להיות בשימוש ולא יהיו מנוצלים ואותם לקחנו לביטחון". בעניין העודפים בכספי הסיוע הסביר, כי "מדובר בהעברה טכנית, שכן לא ניתן לעשות כל שימוש אחר בכספים אלו. התקציב בדולרים למרות שבהעברה מופיע בשקלים".

קרא עוד:

[postim]

חברי האופוזיציה הביעו תרעומת על עצם הדיון בהעברות רגע לפני התפזרות הכנסת וכינו אותן 'מחטף' לא חוקי. ח"כ דב חנין טען כי "הדיון הזה לעג לכנסת ומייתר את דיוני התקציב בתחילת השנה, אחרי זה ממילא מעבירים תוספות מכל הבא ליד. ולגופו של עניין, זה התוצאה של מדיניות של מלחמות. יש לה מחיר. הקיצוץ בתחבורה הציבורית לצורך העברה לביטחון זה חיסול שלה. בתקופת ממשלת מעבר, כשהכנסת מתפזרת זה לא ראוי ולא חוקי".

גם ח"כ אראל מרגלית החזיק בדעת נגד לקיחת כסף ממטרות חשובות שכבר אושרו לעודפים מיותרים בתקציב של השנה הבאה בביטחון. "מבצעים שינוי סדרי עדיפויות מוחלט ברגעים האחרונים ממש" אמר.

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה)קבל על כך ש"מנצלים את הכותרת "ביטחון" על מנת לבצע העברות של הרגע האחרון, באופן כזה שאני כאופוזיציה, לא אוכל להתנגד".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "אני מצביע בעד הכסף שצריך לעבור לביטחון, אך השיטה שלכם שבה אתם בונים על תת הביצוע של המשרדים והרזרבות שאתם שמים בהם כדי להעביר לביטחון, בין אם יש מבצע ובין אם לאו היא בעייתית. אז בשביל מה קובעים את תקציב הביטחון. הרי זה מובנה בתוך התקציב שיהיה תת-ביצוע, זה הופך את הדיון בתקציב הביטחון לפארסה. ותקציב הביטחון הוא פארסה". שלח קרא לעבר סלומינסקי: "אתה מאיץ את הדיון הזה לא בגלל הביטחון אלא בגלל דברים אחרים" ברמזו על העברה תקציבית שעל סדר היום הכוללת סכומים שיועדו ליש"ע.

מי שהפתיע לעומת האופוזיציה המתלוננת היה דווקא ח"כ יעקב ליצמן שטען כי בעקבות הסברים שקיבל בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, יתמוך בהעברה התקציבית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture