החלטה היסטורית: משרד הבריאות הסמיך את "איחוד הצלה" להכשיר נהגי אמבולנס

מדובר בהחלטה היסטורית משום שעד היום האישור להכשרת נהגי אמבולנס היה מצוי רק ברשות מד"א • האישור סולל את הדרך עבור "איחוד הצלה" להקמת בית ספר להכשרת מקצועות רפואת החירום: חובשים ונהגי אמבולנס • בראש התוכנית של "איחוד הצלה" יעמוד פרופ' אבי ריבקינד שמבטיח: "נציב רף מקצועיות גבוה שיבטיח כי בוגרי הקורס יהיו נהגי אמבולנס מקצועיים מהמעלה הראשונה". • יו"ר איחוד הצלה זאב קשש הודה למשרד הבריאות "על האמון וההכרה ברמה המקצועית של מתנדבי הארגון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות העניק לארגון רפואת החירום "איחוד הצלה" אישור לקיים מסלול לימודים ובחינות הסמכה להכשרת נהגי אמבולנס המהווה השלמה להכשרת חובשים שעד כה היה קיים בארגון. מדובר בהחלטה היסטורית של הנהלת המשרד, משום שמאז קום המדינה ועד היום האישור להכשרת נהגי אמבולנס היה מצוי רק ברשות מד"א.

"איחוד הצלה" קיבל את האישור לאחר שהגיש למשרד הבריאות תוכנית לימודים בת יותר מ-200 שעות. האישור סולל את הדרך עבור "איחוד הצלה" להקמת בית ספר להכשרת מקצועות רפואת החירום: חובשים ונהגי אמבולנס. בהנהלת משרד הבריאות מאמינים כי מסלול הכשרה נוסף יביא לשיפור רמת אנשי רפואת החירום בישראל.

לפני שנה, בחוזר מינהל הרפואה במשרד הבריאות, כתב מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' ארנון אפק (אז ראש מינהל רפואה במשרד) כי "תחרות פתוחה בשוק ההדרכה של נהגי האמבולנס תיצור עלייה ושיפור משמעותי במקצועיות הבוגרים ותיצור רף מקצועי גבוה יותר הלכה למעשה". בראש תוכנית ההכשרה לנהגי אמבולנס של "איחוד הצלה" יעמוד פרופ' אבי ריבקינד, מנהל יחידת הטראומה בביה"ח הדסה עין כרם. פרופ' ריבקינד משמש יו"ר הוועדה הרפואית ב"איחוד הצלה" בהתנדבות. המדריך הראשי במסלול ההכשרה יהיה ד"ר דרור לוין, רופא בכיר בבית החולים לילדים דנה, מנהל המרפאה להמטאונקולוגיה ילדים במרכז הרפואי סוראסקי תל-אביב (איכילוב) ומתנדב ב"איחוד הצלה".

פרופ' אבי ריבקינד אמר עם קבלת האישור כי "לנהג האמבולנס וחובשי רפואת החירום תפקיד משמעותי בשרשרת הטיפול הרפואי להצלת חיים. רמת מקצועיותם קובעת את סיכויי החולה לשרוד או להחלים והם חלק אינטגראלי ממערך הטיפול בפצועים וחולים. במסלול ההכשרה ב'איחוד הצלה' נציב רף מקצועיות גבוה שיבטיח כי בוגרי הקורס יהיו נהגי אמבולנס מקצועיים מהמעלה הראשונה".

יו"ר "איחוד הצלה" זאב קשש אמר כי "אנו מודים למשרד הבריאות על האמון וההכרה ברמה המקצועית של מתנדבי 'איחוד הצלה'. הנהלת הארגון שמחה על כך שמשרד הבריאות אימץ וקבע כנורמה את שיטות הכשרת החובשים של 'איחוד הצלה' שכוללות מגוון השתלמויות בחדרי מיון של בתי החולים על מנת שמשתתפי הקורסים יכירו ויתרגלו מצבים מורכבים אותם הם עלולים לפגוש כחובשים".

למסלול ההכשרה יוכלו להתקבל מועמדים בני 21 ומעלה, בעלי תעודת 12 שנות לימוד כדרישת סף מינימלית ובעלי רישיון עם ותק של שנתיים וע"פ תנאי הקבלה ב'איחוד הצלה'. רוב הלימודים יתקיימו במסלולי ערב בכל רחבי הארץ.

צילום: משה אסולין

DOC_20150106132622האישור המיוחל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture