האלוף פולי מרדכי: "למהלכים המדיניים באו"ם השפעה על הרחוב הפלסטיני"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף מרדכי, הסביר כי "המציאות ברצועת עזה הרבה יותר רגישה ונפיצה" • "בניגוד לדיווחי החמאס, תהליך שיקום הרצועה ממשיך ומתקדם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"המתפ"ש הופך משמעותי יותר ויותר ביכולתה של מדינת ישראל להתמודד עם הזירה הפלסטינית על כל רבדיה – בנושא המדיני, הביטחוני, האזרחי והכלכלי" – כך אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי. "ניהול המרכיב האזרחי הינו הכרח במציאות היום-יומית המורכבת ביהודה, שומרון ועזה", הוסיף.

בשבועות האחרונים התחדדה חשיבות פעילות היחידה, עם התגברות מספר ניסיונות פיגועי הטרור. "אנו עדים להתגברות החיכוך ומקרי האלימות ביהודה ושומרון", סיפר אלוף מרדכי. "רק לפני מספר שבועות נפגעו אב ובתו הקטנה מבקבוק תבערה שנזרק לעברם בשומרון". לדבריו, הגזרה מהווה את אחד האתגרים המרכזיים של יחידת המתפ"ש כיום. "הזירה הפלסטינית היא זירה מרכזית, ויש לה השפעה על המציאות ברצועת עזה לאחר 'צוק איתן'", הוא הסביר.

להתרחשויות בזירה המדינית-בינלאומית יש השפעה על הרחוב הפלסטיני. "האווירה ברחוב הפלסטיני מושפעת, בין היתר, מההחלטה הפלסטינית לבצע מהלך מדיני חד צדדי באו"ם והצעדים המדיניים הנובעים בעקבות מהלך זה", סיפר אלוף מרדכי. למרות השפעת המהלך, המתפ"ש ציין כי התיאום הביטחוני והאזרחי נשמר ומתנהל בצורה טובה למול הגורמים המקבילים ברשות הפלסטינית.

לדברי המתפ"ש, ברחוב הפלסטיני עוקבים אחרי ההודעות באו"ם באשר להחלטה על מדינה פלסטינית. "המציאות הרבה יותר רגישה ונפיצה", הוא מגלה, ומסביר כי לאווירה זו השפעות ישירות גם על המצב הביטחוני. "יש יותר פיגועים בסגנון 'מפגע בודד'", סיפר. "יש שקוראים לזה 'אינתיפאדת בודדים', אני מניח שזה משהו שילווה אותנו עד שהתמונה תתבהר". הכוחות בשטח נערכים בהתאם, ומוכנים להתמודדות עם מצבים מסוג זה. "בעקבות הפיגועים האחרונים אנחנו פועלים בעירנות יתרה במחסומים", פירט אלוף מרדכי.

קרא עוד:

[postim]

"משקמים עבור האוכלוסייה, לא עבור חמאס"

גם בגבול רצועת עזה מתמודדת היחידה עם אתגרים לא פשוטים. "אנו מצויים במציאות שברירית לאחר 'צוק איתן'", אמר אלוף מרדכי. "בניגוד לדיווחי החמאס, תהליך שיקום הרצועה ממשיך ומתקדם. אני מניח שאחרי חג המולד המהלך יתפוס תאוצה רבה יותר, לצד הגעת פקחים מהעולם שיפקחו על התהליך".

למרות התקריות האחרונות בגבול, המדיניות אינה משתנה. "בשלב זה אנו פועלים לפי מדיניות שקובעת כי נכון לשקם את עזה", הסביר המתפ"ש. "אנחנו מתקנים בשביל האוכלוסייה ולא עבור חמאס". לדבריו, הנושא האזרחי ברצועת עזה הוא מרכיב מרכזי כאלמנט מרסן. "אנחנו מקדמים עם האו"ם מספר פרויקטים בתחומי התשתיות והחקלאות. התחלנו לאחרונה לייצא חקלאות מעזה, בעיקר ירקות ודגה, דבר שלא היה קיים בעבר", הוסיף.

הראיון התקיים על רקע ערב פרידה של היחידה מקצינים, נגדים ואזרחים שפרשו משירות בשנתיים האחרונות. "כמי שחיים את הזירה הפלסטינית במשך שנים רבות ברמה היומיומית, ומכירים את כלל הרבדים בחברה הפלסטינית – עלינו מוטלת החובה לזהות את המגמות ואת המציאות המתהווה ככלי לסיוע בעיצוב המדיניות הלאומית", סיכם המתפ"ש

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture