'עולים מאחור וחוסכים את התור': הפתרון לבעיית הדלת האחורית בקווי המהדרין

היום יצא לדרך השלב הראשון בפרויקט, במסגרתו ניתן לעלות מאחור בשני קווים מרכזיים של חברת מטרופולין בשרון • בעתיד הקרוב יופעל השירות החדש בעשרות קווים נוספים בשלושת המטרופולינים הגדולים • המהלך יגרום לקיצור זמני הנסיעה ולשיפור השירות והבטיחות בתחבורה הציבורית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד התחבורה פתח בפרויקט 'עולים מאחור וחוסכים את התור', המאפשר לנוסעים בתחבורה הציבורית לעלות לאוטובוס מכל הדלתות ולשלם על הנסיעה במכשירי תיקוף אוטומטיים.

ככל שהמהלך יתרחב, הוא יהווה בעתיד פתרון לבעיית העלייה מהדלת האחורית בקווי המהדרין. כידוע לכל משתמש בתחבורה הציבורית, פעמים רבות הנהגים מסרבים לפתוח את הדלת האחורית עבור הנשים, ואלה נאלצות להיטלטל עם חבילות ועם תינוקות דרך הדלת הקדמית, גם בזמני דוחק ועומס ואף אם מישהו אחר משלם עבורן.

לאחר פיילוט מוצלח שנערך במספר קווי אוטובוס של דן בתל אביב, היום יצא לדרך השלב הראשון בפרויקט, במסגרתו ניתן לעלות מאחור בשני קווים מרכזיים של חברת מטרופולין בשרון – קווים 29 ו-30 המשרתים את תושבי כפר סבא, רעננה והרצליה. החברה רכשה לצורך המהלך כ-40 אוטובוסים חדשים הכוללים בין השאר גם WI-FI חינם, שקעי USB לטעינת מכשירים ניידים ומערכת בישום עדין.

קרא עוד:
[postim]

בקווי האוטובוסים בהם מופעל השירות הותקנו מכשירי תיקוף כרטיסים (ולידטורים), בסמוך לכל אחת מדלתות האוטובוס. בקרוב, יותקנו באוטובוסים גם מכשירי טעינה, באמצעותם יהיה ניתן לטעון את כרטיס הרב קו בחוזים שונים, או לשלם עבור נסיעה בודדת, באמצעות כרטיס אשראי.

במסגרת ההשקה של השירות החדש, הוצבו דיילים בתחנות האוטובוסים לאורך מסלולי הקווים ובתוך האוטובוסים עצם, והם יסבו את תשומת לב הנוסעים לאפשרות של כניסה מהירה מכל הדלתות ויזכירו להם לתקף את כרטיס הרב-קו שברשותם.

בעוד כ-3 חודשים יחלו ליהנות מהשירות כ-160 מיליון נוסעים בשנה

בשלב השני של הפרויקט, שיחל בתוך כשלושה חודשים, יופעל השירות החדש בעשרות קווים נוספים של חברות אגד, דן ומטרופולין בשלושת המטרופולינים הגדולים – ירושלים, תל אביב וחיפה. מדובר בקווים המשרתים כ-30% מכמות הנוסעים באזורים אלו, כ-160 מיליון נוסעים בכל שנה.

קווי האוטובוסים הראשונים שבהם יהיה ניתן לעלות מכל הדלתות, הם  קווים עתירי נוסעים. חלק גדול מהאוטובוסים בהם יופעל השירות בעתיד הם אוטובוסים מפרקיים עם שלוש או ארבע דלתות, כולם אוטובוסים נמוכי רצפה, המותאמים לאנשים בעלי מוגבלויות.

1_169686096

על פי התכנית שגובשה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, החל מחודש אוגוסט הקרוב, יתאפשר לעלות מהדלת האחורית בקווים הבאים: במטרופולין תל אביב, בקווים: 51, 25, 82, 18, 29, 274, 171, 125, 240; במטרופולין ירושלים, בקווים: 19, 20, 24, 27, 68, 71, 72, 74, 75, 76, 77; ובמטרופולין חיפה, בקווים: 17, 19, 28, 111, 112, 123, 101.

היעד: עלייה מאחור כסטנדרט בכל קווי השירות המרכזיים

חברות אגד, דן ומטרופולין מצטיידות בימים אלה בכ-2000 מכשירי תיקוף אלקטרוניים שיותקנו בתוך האוטובוסים. החברות נערכות לבצע הדרכות לנהגי האוטובוסים ולמבקרים שיפקחו על תשלום דמי הנסיעה של הנוסעים, העולים לאוטובוסים. האוטובוסים יצוידו גם במכשירי ספירת נוסעים שיאפשרו למשרד התחבורה לעקוב באופן מדויק אחר מספר הנוסעים בכל קו.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי העלייה מהדלת האחורית תקצר את זמני הנסיעה ותגביר את רמת השירות, בתחבורה הציבורית. המהלך גם תורם משמעותית לבטיחות הנסיעה משום שהוא יצמצם באופן ניכר את התעסקות הנהג בתשלום דמי הנסיעה ויאפשר לו להתמקד בנהיגה.

"העלייה מכל הדלתות מונהגת כיום בהצלחה ברכבת הקלה בירושלים ובמטרונית בחיפה", אמר כץ, והוסיף כי התקנת מכשירי תיקוף בדלתות האחוריות תופעל בעתיד הקרוב כסטנדרט בכל קווי השירות המרכזיים של התחבורה הציבורית בישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין, שאין בתוכנית שום קו מאזורים החרדיים בירושלים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture