המאבק על השבת: ציבור יראי ה' מכל רחבי הארץ ידיר את רגליו מכל קניוני 'ביג'

רשימת הקניונים מתפרסמת בידי הועדה למען השבת תוך קריאה לציבור שלא לסייע חלילה בידי מחללי השבת • רב העיר אשדוד, הגר"י שיינין שליט"א, שוחח עם בעלי 'ביג' והפציר: "אל תקרעו את העם!"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדירו רגליכם מקניוני 'ביג': בהמשך לקריאתם של רבני ואדמו"רי העיר אשדוד שפורסמה בשבוע שעבר, מפרסמת  הוועדה למען השבת שע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל את רשימת קניוני 'ביג' בכל רחבי הארץ, כאשר הציבור נקרא להדיר את רגליו מהם ולא לבצע בהם קניות מכל סוג שהוא.

אתמול התכנסו שוב באשדוד עסקני השבת השוקדים בהנחייתם של רבני העיר שליט"א על גיבוש הצעדים הבאים במסגרת המערכה למען כבוד השבת, כאשר בין היתר מדובר על עצרת התפילה הענקית שתתקיים בעיר ככל הנראה בע"ה ביום ג', ר"ח סיון.

לצד המאבק שיתנהל באשדוד נקרא הציבור שומר השבת בכל רחבי ארץ ישראל לסייע ולתת כתף למאבק, לאור קריאתם של רבני אשדוד אליה הצטרפו רבני הערים והקהילות מכל רחבי הארץ.  לשם כך, וכפי שהדברים הובאו אתמול במכתבו של פוסק הדור מרן בעל 'שבט הלוי' זצ"ל, נקרא הציבור להדיר את רגליו ולא לדרוך בכל אחד ממרכזי 'ביג' בכל מקום שהוא.

קרא עוד:
[postim]

רואי החשבון המייעצים לוועדת ההיגוי הבהירו אתמול כי הצעד ינחית מכה ממשית על הנהלת החברה, וזאת לאחר שהחנויות (במרבית הקניונים של 'ביג' מבוסס התשלום על אחוזי הפדיון בחנות) שיספגו את המכה, ידאגו להעביר את המסר להנהלת החברה, ולדרוש כי הקניון מחלל השבת באשדוד יסגר לאלתר.

"אחוזי הריווח בלאו הכי אינם גבוהים", הם הסבירו לאחר שנחשפו לחלק מהמאזנים. "כך שברגע שתירשם פגיעה ולו מינורית באחוזי הריווחיות של בתי העסק, יועבר המסר להנהלת החברה בצורה הברורה ביותר".

במקביל, נבחנים הצעדים הבאים שבמרכזן יהיו ה'סנקציות הכלכליות' עליהן הודיעו רבני אשדוד, כאשר בימים הקרובים, עם השלמת ההיערכות, תפורסם מפת המשקיעים ומחזיקי המניות של החברה, כשהציבור יתבקש למשוך את ידיו מהשקעות ושותפיות עם החברה מחללת השבת. אין ספק כי כאשר הנתונים יפורסמו יעשה הציבור החרדי כולו את שנדרש ממנו, והפגיעה בחברה תהיה חזקה וכואבת.

רב העיר לבעלי 'ביג': אל תקרעו את העם

אתמול אף קיים רב העיר, הגר"י שיינין שליט"א, שיחה מיוחדת עם האחים נפתלי, בעלי 'ביג', בה הפציר בפניהם לחזור בהם מכוונתם לעמוד בראש החץ של הלוחמים בקדושת השבת. הרב הבהיר כי גם בן גוריון הבין כי אין לפגוע בשבת המאחדת את העם, וקרא להם 'לא לקרוע' את העם. בתום השיחה נקבע מועד לפגישה נוספת במהלכה, כך הובעה התקווה, יחזרו בהם מפתיחת המתחם בשבתות.

בישיבה שנערכה לאחר מכן במעונו של הגרש"ד גרוס שליט"א הועלה נושא חוק ימי מנוחה של משרד הכלכלה וסוכם לקבל חוו"ד משפטית שתפרט את ההשלכות של הפרת החוק ע"י העסקת יהודים בשבת  ואי אכיפת החוק באמצעות הפקחים הדרוזים. כן נקבעו פגישות עם מספר עורכי דין מהשורה הראשונה לקבלת חוות דעת משפטית יסודית מחייבת.

מזכיר ועדת הרבנים למען השבת שע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, הרב יצחק גולדקנופף, ביקר אף הוא באשדוד שם קיים שורה של פגישות עם רבני ואדמו"רי העיר במטרה לקבל את ברכתם והנחייתם. כ"ק האדמו"ר ממעליץ שליט"א הביע את כאבם של תושבי העיר וקרא לצאת למחאה ברחובה של עיר. "אנו מתגוררים כאן עשרות שנים ולא זוכרים 'מגיפה' כה נרחבת של חילולי שבת" אמר האדמו"ר שליט"א שהזכיר כי לפני 35 שנה לא היתה בעיר ולו חנות אחת הפתוחה בשבת, והנה עתה נפרצו כל הגדרות כאשר כ-50 חנויות פתוחות ברחבי העיר וזאת בנוסף לפתיחת קניון 'ביג'.

"אנו עדיין בתחילת המערכה" מסכם מזכיר ועדת הרבנים שציין כי "בימים אלו אנו מגבשים את מכלול הצעדים, תוך שאנו בטוחים כי הציבור כולו ישתף פעולה ויפעל שכם אחד למען המטרה".

הוא הביע תקווה עם זאת כי בהנהלת 'ביג' יתעשתו מבעוד מועד וכי החברה תיסוג בה ממלחמתה נגד השבת, אם כי, לדבריו, "שעון החול הולך ואוזל ולא נוכל להמתין עוד זמן רב".

 

ושמרו בני ישראל את השבת

רשימת מרכזי 'ביג' בכל רחבי הארץ מהם ידירו את רגליהם החל מעתה שומרי השבת:

אילת, אשדוד, באר שבע (2 מרכזים), בית שמש (2 מרכזים), גליל עליון קרית שמונה, גלילות, טבריה, יהוד, יקנעם, כרמיאל, נצרת, נתניה, עפולה, פוריה, פרדס חנה, קסטינה, קרית אתא, קרית גת, רגבה. 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture