אשדוד: רבבות ישתתפו בעצרת המחאה על כבוד השבת

העצרת תתקיים בע"ה ביום ב', ער"ח סיון, בשדרות ירושלים לצד רובע ז' • המחאה על חילולי השבת במתחם 'ביג' וביתר אזורי העיר, כמו גם על ניסיון רה"ע לסרי לשנות את חוק העזר שיתיר פתיחת חנויות ברחבי העיר בשבתות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מוחים על הפגיעה בכבוד השבת: בישיבה שהתקיימה אתמול בהשתתפות רבני העיר אשדוד, התקבלו ההחלטות הנוגעות לקיומה של עצרת ההמונים במחאה על חילולי השבת, והמחאה ההמונית יוצאת לדרך. העצרת בה צפויים להשתתף רבבות מתושבי העיר ומערים נוספות, מתקיימת במחאה על חילולי השבת הנמשכים במתחם 'ביג' כמו גם ביתר אזורי העיר, ובפרט מול ניסיונו של רה"ע, ד"ר לסרי, המבקש לשנות את חוק העזר ולאפשר פתיחת חנויות בשבת.

אתמול נערכו דיונים בהשתתפותם של רבני העיר, ובהם הוחלט כי העצרת שנועדה מראש להתקיים בראש חודש, תתקיים בסופו של דבר בערב ראש חודש, כך שניתן יהיה לנצל את מעמד ההמונים לתפילות 'יום כיפור קטן', סליחות ו'תפילת השל"ה' ברוב עם. אי לכך המועד הסופי של העצרת הוא בע"ה ביום ב', ער"ח סיון.

העצרת תתקיים בשדרות ירושלים הסמוכות לרובע ז' כאשר הוחלט כי הגברים יתרכזו בשדרות ירושלים, ואילו הנשים, כולל תלמידות הסמינרים ובתי הספר, תתרכזנה ברחובות הסמוכים. העצרת מתקיימת ברישיון המשטרה והמארגנים מבהירים כי היא מיועדת לתפילות ומחאה מכובדת בלבד, ללא כל חשש להפרות סדר כלשהן, כאשר מיד עם תום העצרת יתפזרו המשתתפים במהירות.

קרא עוד:
[postim]

העצרת תיפתח בשעה 18:00 בתפילת מנחה, ולאחר מכן אמירת סליחות ותפילת יו"כ קטן עם שופרות. בתום העצרת יתקיים מעמד של קבלת עול מלכות שמים בידי ההמונים. העצרת תסתיים בע"ה בשעה 19:00 כשבסיומה יביאו עסקני השבת את דבר העצרת. הציבור נקרא שלא להיגרר לפרובוקציות.

IMG-20150512-WA0226 (1)

בימים הקרובים יערכו ישיבות הכנה בהן משתתפים נציגי כל הקהילות בעיר, כשהמטרה היא להגיע לנוכחות מליאה של כל הציבורים, תוך שימת דגש על הציבור המסורתי ושומר השבת שאף הוא כואב את כאב הפגיעה בשבת. חברי ועדת ההיגוי יפקדו לכן את בתיהם של רבני העיר מכל החוגים במטרה להזמינם להשתתף יחד עם צאן מרעיתם בעצרת הרבבות שכמותה לא ידעה העיר מימיה.

"דרישה היא להביא להפסקת חילולי השבת הנרחבים בעיר"

"זו מערכה הנוגעת לעתידה של העיר" אומרים עסקני 'משמרת השבת אשדוד' הפועלים בעצה אחת עם 'ועדת הרבנים למען השבת שע"י גדולי ישראל'. הם הבהירו כי המחאה מכוונת כלפי בעלי מתחם 'ביג' הפוגעים בקדושת השבת, אך פרט להם הדרישה היא להביא להפסקת חילולי השבת הנרחבים בעיר, במתחם 'סטאר סנטר' כמו גם ביתר אזורי העיר, שם נפתחו רק בשנים האחרונות קרוב ל80 חנויות תוך הפרת הבטחתו המפורשת של רה"ע לסיעות החרדיות בנושא.

פרט לכך, יפעל הציבור החרדי נגד יוזמתו של ראש העיר המבקש לשנות את חוק העזר העירוני כך שמעתה יותר, על פי החוק, לפתוח עסקים בשבת ב'פאתי העיר' (מרחק של 50 מ' מבנייני מגורים) וכן תותר הפעלתם של 'מרכולים קטנים' בכל אזורי העיר. "זו הצעה שלא נסכים לה בשום פנים ואופן" מבהירים רבני העיר שהודיעו כי "הניסיון להעברת חוק העזר בעירייה מהווה יריקה בפרצופו של הציבור שומר השבת בעיר והוצאות יהיו בהתאם". הם הדגישו כי גם הניסיונות להעברת קריית הספורט העירונית, אותה מבקש ראש העיר לקדם, יתקלו בהתנגדות נחרצת של הנציגות החרדית שתמנע את היוזמה שמתבררת כבר כעת כאיום נוסף על כבודה של השבת.

"זו תהיה עצרת של אחדות שבה ישתתפו כל שומרי השבת בעיר והיא תביע את הכאב המשותף כיום לכלל תושבי העיר נוכח הפגיעה בכבוד השבת" אומרים בוועדת ההיגוי המייצגת את כל החוגים, "זו תהיה עצרת שכמותה לא ידעה העיר מעודה והיא תעביר את זעקת המחאה של התושבים מול הפגיעה החמורה בכבוד השבת כאשר מובטחנו כי זעקה זו, היוצאת מעומק הלב, לא תשוב ריקם".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture