הציבור החרדי באשדוד מתלכד לקראת עצרת התפילה

חברי ועדת ההיגוי המייצגת את כלל התושבים פקדו את בתיהם של רבני העיר וקיבלו את ברכתם • הבהירו: "העצרת – עצרת תפילה ולא חלילה הפגנה" • השבת תוכרז כשבת התלכדות למען השבת כהכנה לקבלת התורה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מתלכדים בתפילה למען השבת: תושבי אשדוד יתלכדו ביום שני הקרוב, ערב ראש חודש סיון, בעצרת תפילה שתתקיים ברחובה של עיר, בצמוד לרובע ז', בתפילה לנותן השבת וזאת נוכח פרצת חילולי השבת הרבים בעיר. "זו עצרת תפילה שנועדה להעביר את רוע הגזירה", הבהירו אתמול חברי וועדת ההיגוי שהדגישו כי "לא מדובר בהפגנה נגד גורם כזה או אחר. כאשר פוגעים בקדוש וביקר לנו, אנו, כיהודים, מתפללים".

בעיר אשדוד נמשכות ההכנות במלוא הקצב. אתמול, לאחר הישיבה המשותפת של רבני העיר יחד עם חברי מועצת העיר הפועלים כולם בעצה אחת למען המטרה בשליחותם של רבני העיר ובתיאום מלא עם חברי המועצה,  פקדו חברי וועדת ההיגוי המייצגים את כל החוגים בעיר את בתיהם של כ"ק האדמו"רים בעיר ורבני הקהילות, והם קיבלו את ברכתם הנלהבת למהלך. על דעת האדמו"רים, הרבנים ובראשם חברי בד"ץ 'רבני הקריות', נקבע כי העצרת שלגביה נקבע כי תהיה עצרת תפילה אכן תוקדש לתפילה ותחינה לחיזוק חומת השבת בעיר.

קרא עוד:
[postim]

הבהרה ברוח זו הועברה אף למשטרה בה נאמר כי "זו עצרת תפילה שמטרתה התלכדות הציבור בתפילת רבים נרגשת, והיא אינה מיועדת להתריס כלפי אף גורם. מסיבה זו, אין להתייחס לכל ההודעות שהופצו כאילו יש חשש מהתלקחות כתוצאה מעצרת".

עם זאת, מאחר וקיים חשש כי גופים שונים ינצלו את כינוס המוני תושבי העיר להלהטת הרוחות, דואגים חברי ועדת ההיגוי להבהיר כי "הציבור החרדי באשדוד חי בהרמוניה עם כלל הציבורים באשדוד, ועד כה לא נרשם ולו מקרה אחד שבו אירעו חיכוכים עם יתר האוכלוסיות. הציבור יתכנס לשעה של תפילה ומיד לאחריה תתפזר העצרת בסדר מופתי ובתיאום מלא עם כוחות המשטרה. הציבור כולו יעמוד על המשמר לבל ינוצל הארוע לשלהוב הרוחות, ואם יהיה חלילה ניסיון כזה נפעל עם המשטרה למגרו". כמו כן, נמסר כי בעצרת אמורים להשתתף רק תושבי העיר עליהם מוטלת חובת המחאה בשל הפירצה שנפרצה בעיר.

לשם כך הוחלט על קיום הארוע בער"ח סיון, יום המסוגל לתפילה ולבקשה, כאשר בארוע שבו ישתתפו כל החוגים שומרי השבת בעיר לא ישמעו נאומים ולא תותקן בו במה. האלפים שישתתפו בעצרת יתלכדו בתפילת מנחה המונית, שאחריה תפילת 'יום כיפור קטן', אמירת סליחות ותהלים וסיום קבלת עול מלכות שמים. בעלי שופרות מתבקשים להגיע עם שופרותיהם כנהוג.

 

שבת הכנה

בשבת הקרובה יועלה נושא השבת בכל בתי הכנסת בעיר, כאשר השבת תוכרז כשבת התלכדות למען השבת כהכנה לקבלת התורה. רבנים וגבאי בתי הכנסת יקדישו את שיחותיהם בפני המתפללים לחשיבות ההשתתפות בעצרת תוך מטרה להגיע לייצוג מלא של כל החוגים, כולל גם אלו שאינם נמנים על הציבור החרדי. "השבת היא של כולם", מבהירים בועדת ההיגוי, "ו'שמור וזכור' נאמרו לכל ישראל כאיש אחד בלב אחד. העיר אשדוד התברכה בברכת האחדות השוררת בין הציבורים השונים החיים בה, וכך יהיה גם בעתיד אם כי נזכה בע"ה גם לברכת השבת שתחפוף על העיר".

במקביל,  לאור העובדה כי נותרו ימים ספורים עד העצרת, מבקשים בועדת ההיגוי מהתושבים להטות כתף ולסייע ככל הנדרש להצלחת העצרת, אם בהכנות הלוגיסטיות ואם בשמירה על הסדר במהלך העצרת עצמה. כמו כן, הוכנו חומרי הסברה שיחולקו לכלל התושבים וכן תתוגבר בשבוע הקרוב נוכחות 'שולחנות השבת' בעיר במטרה להביא את דבר השבת לכל חלקי העיר, בדרכי נועם ותוך התמקדות בברכה שטומנת בחובה השבת. לשם כך מתבקשים האברכים המבקשים ומסוגלים לתרום ולסייע לפנות לר' יונה ארליך, יו"ר 'משמרת השבת אשדוד', בטל'  052-7612738, 073-2072235.

"העיר אשדוד, שרק בשנים האחרונות נחשפה לסכנת הטילים שפגעו בה, זקוקה לשמירה, ואין כמו ברכת השבת שתעניק את השמירה לעיר", אומרים רבני העיר שהדגישו כי "המערכה על השבת היא מערכה שנועדה ללכד את הציבור ולא חלילה להביא לקרע במרקם העדין של אוכלוסיית העיר. העצרת, שבה ישתתפו ההמונים מכל חלקי העיר ומכל הציבורים, תשמש בע"ה כדוגמא חיה לכך".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם כל חסידי בלז משתתפים בהפגנה ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture