דורון, תפילה ומלחמה • רבני אשדוד: "התפילה היא הצעד הראשון"

רבני אשדוד פורסים את תכנית הפעולה למאבק למען קדושת השבת בעיר, ומאירים את הסוגיה הכואבת מזוויות נוספות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע ההכנות לעצרת התפילה הענקית, מבהירים בוועדת ההיגוי שמונתה בידי בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד כי עצרת התפילה היא רק הצעד הראשון בסדרת הפעולות שיש לנקוט בהן, עד לביעור הנגע והסדרת הפריצה המאיימת על שמירת השבת בעיר ובארץ. אך קודם כל הם מגלים את הסיבה שהניעה לצאת למאבק ולהכריז על המערכה דווקא עכשיו.

"אין זה סוד כי בעיר אשדוד נפתחו בשנים האחרונות מספר רב של חנויות בשבתות", הם אומרים, "אך הסיבה שגרמה לכך שהציבור יוצא למאבק חסר פשרות דווקא כעת, היא משום שלא ניתן להסכים בשום פנים ואופן עם מצב שבו נפתחות בבת אחת קרוב למאה חנויות בשבת, ואין מוחה. מדובר בהפרה מוחלטת של הסטטוס קוו, ובעצם – מלבד העובדה שציווי התורה הקדושה מופר ומחולל – הרי שלהבדיל אלף אלפי הבדלות, אנו עדים כאן להפרה של החוק בריש גלי, ואם לא נתבע כעת את החלת החוק ואת אכיפתו, לא נוכל לדרוש זאת בעתיד".

קרא עוד:
[postim]

"פרט לכך, מתברר כי השתיקה היא שגורמת לכך שהשבת תירמס. הנה, לא מחינו כדבעי על פתיחת החנויות בעיר, והנה אנו עדים לפתיחתו של קניון 'סטאר סנטר' בשבתות. המשכנו ולא מחינו, ומזה מספר חודשים פתוחה בעיר חנות של רשת am:pm מחללת השבת, ואמות הספים לא נעו. עכשיו אנו עדים לפתיחת קניון 'ביג' שבו למעלה ממאה חנויות הפתוחות בשבת, ואם נשתוק עכשיו נראה תוך תקופה קצרה את פתיחת הקניונים כולם כולל את קניון ה'סינמה' בשבתות. אם לא נעצור זאת עכשיו, משמירת השבת ברחבי העיר לא יישאר חלילה זכר".

"מי שמשלם את המחיר אלה משפחות המצוקה בעיר"

רבני הבד"ץ אף הוסיפו כי מי שפנה אליהם ועורר אותם על הצורך לנקוט בפעולות היו דווקא אנשי רשויות הרווחה וארגונים המטפלים בנוער ובמשפחות מצוקה. לדבריהם, מי שמשלם את המחיר של פתיחת החנויות בשבתות הן דווקא המשפחות הנמנות על העשירון התחתון, משפחות מצוקה שבהם האבות או האימהות מועסקות בחנויות בתפקידים זוטרים של קופאיות ומאבטחים, והם אלו שנדרשים לעבוד בשבתות, בעוד המנהלים עצמם נהנים מחופשת 'סוף שבוע' שמתחילה ביום ה' ומסתיימת ביום א'.

"כתוצאה מכך" מזהירים אנשי הרווחה, "נותרים הילדים בשבתות ללא כל נוכחות הורית ומסגרת משפחתית, ואם עד כה הם עוד נהגו אכישהו להתכנס סביב שולחן השבת, הרי שעתה גם נוהג זה בטל. את התוצאות רואים בהתגברות מקרי האלימות המסוכנת ובגלישה לרחוב, כך שיש לעצור את הסכנה המאיימת ולמנוע אותה מראש".

איך? ובכן, הצעד הראשון הוא תפילה. "יעקב אבינו ע"ה כבר לימדנו שיש לנקוט בשלושה דרכים, בדורון, בתפילה ובמלחמה. ב'דורון' כבר נקטנו כאשר שיגרנו שליחים, ובהם אישים חשובים כמו הרה"ר לישראל הגר"ד לאו, רב העיר הגר"י שיינין, כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א ועוד, שנפגשו אישית עם בעלי החברה ובקשו מהם לסגור את הקניון בשבתות. מאחר ואפיק זה לא נשא – עדיין – פירות, הוכרז על התפילה שבה נבקש ונתחנן בפני נותן השבת כי יערה רוח טהרה ממרום והשבת תישמר בידי עם מקדשי שביעי.

"ואם לצערנו נהיה עדים גם בהמשך לחילולי השבת", הם מזהירים, "לא תהיה ברירה אלא להכריז על הדרך השלישית שהיא 'מלחמה' והיא הפעלת העיצומים הכלכליים, שכאמור נבחנו בידי בד"ץ 'רבני הקריות', כאשר יש כוונה להפעיל אותם מיד לאחר שיתברר כי ראשי 'ביג' כמו יתר בעלי העסקים הפתוחים בשבת עומדים במריים והחנויות ממשיכות לפעול בשבתות כבימי החול".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture