פורסמה קריאת רבני אשדוד: חל איסור על קנייה במתחם 'ביג' מחלל השבת

בקריאתם קוראים רבני העיר: "הדירו רגליכם ואין לקנות במקום" • ואכן, סיור שנערך במקום השבוע העלה כי בימי החול המתחם ריק מקונים • במקביל פונים חברי ועדת הרבנים לגופי ההון המושקעים ב'ביג' בקריאה אחרונה: "השקעה ב'ביג' תגרום לפגיעה קשה בחברה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המאבק הציבורי נגד חברת 'ביג' מגיע לנקודת המפנה: לאחר שלפני שבועיים שוגרו מכתבי אזהרה לחברות המושקעות ב'ביג', מתפרסמת היום חתימתם וקריאתם של רבני ואדמו"רי העיר אשדוד, מכל העדות והחוגים, הקוראים שלא לקנות כלל במרכז הקניות 'ביג פאשן' שהפך למוקד ולסמל לחילולי השבת. בקריאתם מזהירים הרבנים "הדירו רגליכם ואין לקנות במקום זה".

מרכז הקניות 'ביג' הממוקם בכניסה לעיר אשדוד, הפך כידוע למוקד לחילולי שבת כאשר הנהלת המתחם השקיעה מאמצים רבים למשיכת הלקוחות דווקא בימי השבת שהוגדר על ידם כ'יום קניות'. כתוצאה מכך מגיעים למקום אלפי לקוחות הנוהרים למתחם מכל יישובי הדרום, כשהדבר הביא לפגיעה חמורה בקדושת השבת. מלבד החנויות שנפתחו בזו אחר זו ב'ביג', נפתחות חנויות נוספות בכל רחבי העיר, כאשר תופעה דומה ניכרת כבר בישובים הסמוכים.

קרא עוד:
[postim]

בעקבות זאת הכריזו רבני העיר והם יצאו למערכה מול 'ביג', כאשר בשלב הראשון פורסמה הקריאה לתושבי העיר שהורתה על איסור הקניות ב'ביג'. ואכן, הקריאה עשתה פירות והציבור שומר השבת מדיר את רגליו מהמתחם. בסיורים שנעשו בשבוע האחרון בידי חברי וועדת הרבנים המיוחדת לנושא הפועלת על יד בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, נמצא כי המתחם כולו עומד שומם בימי החול. החנויות התגלו כריקות והמוכרים שעמדו בפתחי החנויות הבהירו כי "בימי החול אין מה לחפש כאן. רק בשבת המקום שוקק חיים"…

מצב זה לא נעלם מעיניה של הנהלת 'ביג' שקיבלה תלונות רבות על כך מבעלי החנויות, ולאחרונה יצאה אף הרשת במבצע מיוחד שנועד למשוך למקום את הקונים דווקא בימי החול, אלא שלמרות זאת בימי החול נוכחות הקונים במקום דלילה. רק בשבתות, לצערנו, הוא הופך למוקד משיכה לאלפי לקוחות מהעיר אך בעיקר מחוץ לה.

ביג פאשן אשדוד

בעקבות זאת שבו ופרסמו רבני העיר את הקריאה האוסרת את הקניות במתחם 'ביג' באשדוד מכל וכל, כאשר המטרה היא למנוע מצב שבו יכנס יהודי שומר שבת למתחם שתכליתו פגיעה בקדושת השבת. במקביל, פנו חברי ועדת הרבנים בקריאה אחרונה לגופים המושקעים בחברת 'ביג' בדרישה נחרצת למשיכת ההשקעה הגורמת לכך שכספיהם של יהודים שומרי שבת מופנים לחברות שחרתו את הפגיעה בשבת על דגלן. "השקעה ב'ביג'" הזהירו הרבנים במכתב, "עלולה להביא לפגיעה קשה בחברה שתמצא את עצמה משלמת את מחיר הפגיעה בשבת".

הגר"מ שטרנבוך: "לעזוב כל שייכות ל'ביג'"

בימים האחרונים הגיע למעונו של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א ראב"ד ירושלים נגיד מפורסם מחשובי מחזיקי התורה, ושאלתו בפיו כי הוא מחזיק מניות בחברת 'ביג' אשר לאחרונה פתחה את שעריה בשבת בקניון באשדוד בחילול שבת נורא, והאם הוא מחויב למכור את מניותיו בחברה.

מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א הורה לו בנחרצות כי עליו למכור את המניות, וזאת בנימוק כי מאחר שהחברה מחללת שבת בפרהסיה, הרי היא מעמידה את שמירת השבת בכל רחבי הארץ בסכנה – מחשש שחילולי השבת יתפשטו מעיר לעיר רח"ל, ולכן – כדי שלא להיות שותף לעוברי עבירה, עליו לעזוב כל שייכות לחברה, וכפי שכבר הורו גדולי ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture