'ביג' מגייסת הון לקניון גלילות; בוועדת הרבנים מזהירים מפני ההשקעה בקניון

בחברה מבקשים להשיג את ההון באמצעות גיוס של מיליארד ש"ח מהנפקת סדרות אג"ח שירכשו בידי חברות הביטוח וקרנות ההון • בוועדת הרבנים מזהירים: "החברות וגופי ההון לא יוכלו להצטדק ולומר כי לא ידעו על חילולי השבת ועל תגובת הנגד של הציבור החרדי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האיום על השבת מחריף: לאחר שהקימה את הקניון מחלל השבת באשדוד, כשקניון זה מצטרף לעוד חמשת קניוני 'ביג' בהם מחוללת השבת בראש כל חוצות, הודיעה אתמול קבוצת 'ביג' לבורסה כי החברה השלימה את רכישת השטח שבו יוקם קניון הדגל שלה, שימוקם במרכז הארץ, באזור גלילות. מדובר בקניון ענק שישתרע על פני שטח ענק של 44 דונמים, כשהחברה מבקשת להשיג את המימון הנדרש לצורך ההקמה באמצעות הנפקת אג"חים.

בהודעה לבורסה ולרשות לניירות ערך מבהיר איתן בר זאב, מנכ"ל קבוצת 'ביג', כי החברה מימשה את האופציה ורכשה את הקרקע שעליו יבנה הקניון, שבו יושקעו כמיליארד שקל. הפתיחה המתוכננת של הקניון היא ב-2018 כאשר כבר כעת נערכת החברה לעבודות ההקמה כשהעבודות להכשרת הקרקע ודרכי הגישה כבר החלו.

לאור ההתפתחויות הודיע מזכיר ועדת הרבנים הפועלת בשליחותם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, כי קרנות ההון, חברות הביטוח ובתי ההשקעות שיספקו את החמצן הנדרש למיזם והם יפנו את השקעותיהם לקניון 'גלילות', מסתכנים בתגובת נגד מצד ציבור שומרי השבת שלא יסכים לכך שכספיו יושקעו במיזם שירמוס את קדושת השבת.

קרא עוד:
[postim]

בוועדת הרבנים הבהירו כי "ב'ביג' כבר הוכיחו כי החברה אינה מתחשבת בציבור שומרי השבת והיא מפעילה את הקניונים בעצם יום השבת, כאשר היא אף לא מסתירה את כוונותיה. לבעלי העסקים המתעניינים לגבי רכישת שטחי מסחר ב'ביג' גלילות נאמר במפורש כי הקניון יפעל בשבתות ובחגי ישראל, כשהוא ימשוך אליו עשרות אלפי לקוחות מכל ערי המרכז. בחברות ההון לא יוכלו להצטדק ולומר כי הן לא ידעו, לאחר שכעת ברור כי הציבור החרדי לא יאפשר כי כספיו יושקעו במיזם מחלל שבת והוא יצא למערכה נגד החברה. במצב כזה, הפנית כספי המשקיעים לקניון נחשבת לפגיעה במשקיעים והימור בכספם".

Document-page-001

"כעת הטענה אינה רלוונטית"

מזכיר ועדת הרבנים מסר כי "עד כה טענו בעלי חברות הביטוח כי הם לא היו מודעים לצעדי הנגד של הציבור החרדי ולכן השקיעו ב'ביג'. אך כעת הטענה אינה רלוונטית". הוא הזכיר כי החברה מבקשת לגייס כעת כמיליארד שקלים מאחר ואין לה את ההון הנדרש כך שהגיוס כולו נעשה באמצעות הנפקת אג"חים כאשר החברה מסתמכת על חברות הביטוח, קרנות ההון והפנסיה, שאלו ישקיעו במתחם את כספי המשקיעים.

"אלא שכעת, לאחר שפורסמה קריאת הרבנים לפיה 'יש למשוך את ההשקעות מחברות הביטוח וקרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות  אשר משקיעים בביג', הרי שעתה במידה והחברות יפנו כספי משקיעים למיזם ביג גלילות הדבר יגרור מידית את צעדי הנגד של הציבור שיעשה ככל יכולתו למנוע את הפגיעה בקדושת השבת".

עוד נמסר כי הגופים המוסדיים, חברות הביטוח ומנהלי בתי השקעות, יקבלו בימים הקרובים התראה בכתב מעו"ד ועדת הרבנים לפיה לא ישתתפו כלל בגיוס אג"ח או בהשקעה בחברות מחללות שבת, דבר שיביא עמו אוטומטית את הסרת ההכשר גם מהמסלולים הכשרים של החברות.

יצוין כי בעקבות האיסור שפורסם בידי הרבנים נרשמו במזכירות ועדת הרבנים פרטיהם של אלפי בעלי פוליסות ומשקיעים שהודיעו כי יוציאו את כספי השקעותיהם מהחברות כפי שיורו הרבנים, דבר שעשוי להביא למפולת ולקריסה פיננסית בשוק ההון.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture