גדולי ישראל בכנס חירום: "לא להכיר בתארים האקדמיים לבנות"

בכינוס בראשות מרנן הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מוויז'ניץ שליט"א, חוזק האיסור על בנות ישראל ללמוד במוסדות אקדמיים ולקבל תארים ויצאה הקריאה אל מנהלי מוסדות החינוך שלא להכיר בדרגות הנ"ל לצורך קביעת רמת השכר • תיעוד: שוקי לרר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המלחמה בלימודים האקדמיים לבנות ישראל צוברת תנופה: בכנס חירום שנערך אמש בבני ברק אצל הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ובהשתתפותו של מרן האדמו"ר מוויז'ניץ שליט"א, קראו גדולי ישראל להתרחק כליל מכל עניין הלימודים האקדמיים.

הכינוס, אותו יזמה 'ועדת הרבנים לענייני חינוך' שעל ידי שתי מועצות גדולי התורה, נערך בבית הכנסת מתחת לביתו של הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם ואליו נאספו עשרות מנהלי סמינרים ומוסדות לבנות.

בין השאר נשאו דברים: מזכירי מועצות גדולי התורה, הגאון רבי מרדכי שטרן והרב אברהם רובינשטיין; חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך; ראש ישיבת תפרח, הגאון רבי אביעזר פילץ, ראש ישיבת קריית מלך, הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין, ראש ישיבת חברון, הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת סלונים ובנו של האדמו"ר שליט"א, הגאון רבי משה ברזובסקי, הגאון רבי נתן זוכובסקי והגאון רבי יעקב כהן, מרבני חסידות צאנז.

בהחלטות הכינוס נאמר:

א. חינוך בנות ישראל מגיל צעיר ועד גמר הלימודים ובניית בית נאמן בישראל, הופקד על ידי גדולי ישראל בדורות האחרונים – אך ורק בידי מוסדות החינוך החרדיים המונחים על ידי מרנן ורבנן גדולי ומנהיגי ישראל, ומתנהגים על פי הוראותיהם, שבהם מחנכים ליראת שמים טהורה, אהבת תורה, אמונה ובטחון ומדות טובות, בלא שום תערובות לימודים אשר אין רוח חכמים נוחה מהם וזהו המקום היחידי שבו צריך וראוי לחנך את בנות ישראל.

קרא עוד:
[postim]

ב. במוסדות הלימוד האקדמאיים על כל צורותיהם, קיימות סכנות רבות של מכשולות עצומים הן בתכני הלימודים והן במרצים, שיש להם השפעה רעה של עניינים הנוגעים לחמורות, ובוודאי שהם מהווים סתירה גמורה לדרך ישראל סבא. על כן אנו שבים ומזהירים, כי בנות ונשות ישראל לא תלמדנה במוסדות אקדמאיים או במוסדות המסונפים לאקדמיה ובכלל זה שלוחות או מוסדות המכנים את עצמם סמינרים ומעניקים תארים אקדמאיים. וכבר נאסר הדבר בכל החומר על ידי גדולי הדורות מקדמת דנא ועד ימינו. ואין להתפתות בנושאים אלו בתואנות שווא של פרנסה וכדו', שכך דרכו של יצר הרע, היום אומר לו עשה כך וכו'.

ג. בנות ישראל לא תלמדנה לימודים לבגרות או לימודים המשמשים כהכנה ללימודים אקדמאיים, בלא שום יוצא מהכלל. ואף לא תגשנה לבחינות באופן עצמאי, ומנהלי הסמינרים יעמדו על כך בכל תוקף.

ד. כל לימודיהן והשתלמויותיהן של בוגרות מוסדות החינוך החרדיים הנ"ל וכן של מורות העובדות או החפצות לקבל משרות במוסדות החינוך החרדיים הנ"ל יהיו אך ורק בסמינרים ומרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב", ולא תלמדנה בשום מקום אחר, ובוודאי שלא יפנו לקבלת תואר אקדמאי לכל מקום שהוא.

ה. אנו פונים למנהלי מוסדות החינוך החרדיים שלא יכירו בדרגות ותארים של צוותות החינוך וההוראה שתלמדנה במוסדות שאינם מפוקחים על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך.

ו. על מנהלי המוסדות ועל המחנכות להסביר לציבור הנשים והבנות את חומר הדבר לפנות ללימודים אקדמאיים ובמקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם.

ז. מנהלי מוסדות החינוך החרדיים יעמדו כחומה בצורה שלא להתפתות אחר שכנועים שונים מבית ומחוץ, הבאים לשנות את צורת חינוך בנותינו.

ח. רבני הקהילות יחזקו את בני קהילותיהם לעמוד בניסיון של פרנסה כשרה בדרך כשרה.

בעמדנו בימים אלו, ערב ימי החנוכה הבאים עלינו לטובה, המסוגלים לעורר על ענייני חינוך בטהרה ולסתום את הפרצות, נוסיף לעמוד על המשמר. ובהתחזקות הציבור כוחו, ובפרט על ידי נושאי התפקידים הציבוריים והחינוכיים, נוכל להצליח לשמור את פך השמן הטהור החתום מכל טומאה זרה. ונזכה בעזרת השם להעמיד דורות ישרים מבורכים ההולכים בדרך ישראל סבא ולשפע ברכה והצלחה בדרך ההיתר ללא כל מכשול ולהדלקת המנורה בבית מקדשנו שיבנה במהרה בימינו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז מה רוצים שיעשו? האבא לומד בכולל ולאישה אין עבודה בהוראה אז מה יעשו? איך יאכילו את הילדים? איך ישלמו משכנתא? איך ישלמו שכר לימוד 1500ש"ח לסמינר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture