ברמת בית שמש ג' התקיים מעמד חנוכת בית הכנסת המרכזי לקהילות בני תורה-חסידים

"במקום זה, המושתת על מסירות הנפש של החברים המייסדים, אשר דאגו להקמתו של בית הכנסת בתוך ימים ספורים, זוכים לראות השגחה פרטית על כל צעד ושעל", הכריז הרב מרדכי שטוב, ממייסדי הקהילה • באירוע המרומם השתתפו רבנים נכבדים ואף פרנסי העיר, אשר הבטיחו לפעול ללא לאות לביסוסה של הקהילה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום רביעי בשבוע שעבר נערך ברוב פאר והדר מעמד מרומם, לרגל חנוכת בית הכנסת המרכזי לקהילות בני תורה-חסידים ברמת בית שמש ג', בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ורבים מתושבי העיר ומחוצה לה.

את המעמד הנחה ברוב כישרון הרב מרדכי שטוב, ממייסדי הקהילה. בפתח דבריו ציטט את דברי המדרש המפורסם על השיכור הרודף אחר יינו במסירות נפש ועל ידי כך משיג תמיד את מבוקשו. "כך גם במקום זה, המושתת על מסירות הנפש של החברים המייסדים, אשר דאגו להקמתו של בית הכנסת בתוך ימים ספורים, זוכים לראות השגחה פרטית על כל צעד ושעל", הכריז.

בפתיחת המעמד כובד לקבוע את המזוזה הגאון רבי צבי דוידוביץ', רב קהילת 'חסידים' ברמת בית שמש א'. לאחר מכן כובדו לשאת דברי פתיחה שניים מרבני השכונה: הרה"ג ר' שמעון טווערסקי, רב קהילת 'קול יהודה' והרה"ג ר' אליהו רפאל-כהן, רב קהילת 'אהלי יוסף', אשר הביעו קורת רוח מרובה על ההתפתחות התורנית בשכונה.

P1090363

את המשא המרכזי נשא אורח הכבוד, הגאון רבי זושא הורביץ שליט"א, רב קהילות החסידים באלעד, אשר ריתק את הקהל למשך שעה ארוכה בנאום חוצב להבות, בדבר גודל המעמד של הקמת בית לתורה ולתפילה ועבודת השם יתברך בדרך החסידות. בדבריו הנפלאים, המתובלים בחן מיוחד במעשיות צדיקים ואמרותיהם, התווה את היסודות הראויים להקמת קהילה חסידית והדגיש כי התנאי המרכזי הינו הרגשתו של כל יחיד בבית המדרש כבן בית ממש. הגר"ז הורביץ אף שיתף את הציבור בעצות מעשיות, מניסיונו העשיר במשך שנים רבות כרבן של קהילות חסידיות מפוארות.

לאחר מכן כובד לשאת דברי ברכה, חבר העירייה ומחזיק תיק תכנון ובנייה, משה מונטג, אשר נמנה בין תושבי השכונה. מונטג העלה על נס את פעילותה של הקהילה וחשיבות תרומתה להתבססות כלל הקהילות בשכונה והבטיח לדאוג לביסוסה על הצד הטוב ביותר. הוא אף מסר את ברכתו של ראש העיר, משה אבוטבול, שנבצר ממנו להשתתף במעמד.

P1090390

לאחריו נשא דברים חבר העירייה ונציג הקהילות החסידיות, אברהם נחמן פרנקל. בתוך דבריו אמר שכל הקיום של נציגי הציבור בעיריות נועד אך ורק בשביל לדאוג לקהילות וללא ההשקעה בקהילות אין כל מקום לנציגי ציבור. בסוף דבריו הבטיח להשתדל עבור ביסוס הקהילה ככל הנצרך.

את דבר הקהילה הביא גבאי בית הכנסת, ר' אורי בלוי, שבדבריו הנלהבים ציין את ייחודיותו של בית כנסת חסידי הנקרא בפי כל 'שטיבל', שבו כל אחד מרגיש כאילו זה ביתו הפרטי ובהתאם לזאת דואג ומשתדל ומרגיש אחריות על כתפיו ליטול חלק בהצלחת הקהילה. הגבאי המסור הודה למייסדי הקהילה, אשר פעלו מתוך אחריות ומסירות נפש רבה להקמת והצלחת הקהילה.

P1090395

כמו כן השתתפו במעמד: חבר העירייה וסגן ראש העיר, שמואל גרינברג, חבר מועצת העיר, ישראל סילברסטיין וכן רבנים ואישי ציבור נוספים.

בני הקהילה ציינו לשבח באופן מיוחד לקופת החולים 'מכבי' ולמתאם קשרי הקהילה מטעמה במגזר החרדי, משה שלזינגר, אשר פרסו את חסותם על המעמד הנכבד. רבים סיפרו כי בעקבות המעמד המיוחד, הולכת וגוברת ההתעניינות מבני קהילות החסידים, בעיר ומחוצה לה, לקבוע את מגוריהם בשכונה.

P1090397

P1090391

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא ידעתי שיש ציבור חסידי ברמת בית שמש ג'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture