סיעת יהדות התורה בכנסת העבירה הערב מכתב חריף אל יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי והשר המקשר בין הממשלה והכנסת, יריב לוין, בו היא מאיימת בפרישה מהקואליציה, אם לא יקודמו באופן מידי שורה של נושאים שהובטחו בהסכם הקואליציוני והליכוד מתמהמה בטיפול בהם.
במכתב, שכותרתו "הפרת סעיפים מההסכם הקואליציוני סיעת הליכוד – יהדות התורה", מעבירים חברי הסיעה אולטימטום ברור מטעם מועצת גדולי התורה, לפיו טרם סיום כנס החורף של הכנסת צריכה להיות "התקדמות של ממש" בעניין ההכרה ברפורמים, תקציבי החינוך החסרים, הבטחת הכנסה לאברכים וחוק העדפה מתקנת לחרדים בשירות הציבורי.
"בהמשך למכתבו של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס הרצ"ב, הננו שבים ומעלים לפניכם את דרישתנו למימוש ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת הליכוד ובין סיעת יהדות התורה", נאמר במכתב.
קרא עוד:
[postim]
"לצערנו, בנושאים שהועלו במכתב האמור, לא חלה כל התקדמות: 1. בעיית הרפורמים, 2. צרכי החינוך, 3. הבטחת הכנסה, 4. חוק העדפה מתקנת.
"מאחר ואנו מתקרבים לסיום כנס החורף של מושב הכנסת, בהתאם למה שהורו לנו גדולי התורה בצורה ברורה, כי אם לא תהיה התקדמות של ממש בכל הנושאים שצוינו עד לתום כנס זה, נראה בכך הפרת ההסכם הקואליציוני ולא נוכל להמשיך ולתמוך בהצבעות של הקואליציה".
על המכתב חתומים כל חברי סיעת יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר.
(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)
שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ג סימן כא ד"ה הנה בדבר
הנה בדבר ראבייס של הרעפארמער וקאנסערוואטיוון שבאים לפעמים בשבת לביהכ"נ של יהודים כשרים אם רשאין לקרותם לתורה. הוא דבר פשוט שבקריאה לתורה הוא אסור בעצם דהא קה"ת צריך ברכה לפניה ולאחריה וברכתם אינו כלום ואין לענות אמן אחריה, עיין בספרי אגרות משה או"ח ח"ב סימן נ' ונ"א מטעם דכיון שהם כופרים הוי הזכרת השם אצלו רק כדברים בעלמא דהויא כברכה בלא שם ומלכות כלל, וממילא אף שהבעל קריאה קורא וממנו שומעין הקהל, מ"מ הא יהיה זה כמו בלא ברכה, וגרע מקודם שתיקנו שיברך כל אחד ואחד דהא כבר נסתלק חשיבות ברכה של הראשון משאר הפסוקים אחרי שכבר בירך אחר קריאתו ברכה דלאחריה. אבל אף לשאר כבודי קדושה דבביהכ"נ כהגבה /כהגבהה/ וגלילה והוצאה והכנסה ופתיחת וסגירת הארון אף שאין בהן איסור בעצם שאין בהן ברכה, אבל אין לכבד לכופרים בעניני קדושה שכופרים בהם, ויש בזה איסור חניפה ממילא כיון שאין ראוי לכבדם בדברים כאלו כדכתבתי בסימן נ"א. ולכן אם אין צורך גדול אסור לכבדם גם בכבודים אלו, אבל אם הוא לצורך גדול שיש לחוש שיבא לידי מחלוקת בעיר ויש לחוש להפסד צדקה יש להתיר בשאר כבודים ולא לקראם לתורה מטעם שכתבתי.