ביטחון, אוצר וחוץ: לשם מכוון ניר ברקת בפוליטיקה הארצית

ראש עיריית ירושלים הוקלט מספר כי הוא אינו מעוניין לכהן כחבר כנסת אלא הוא שואף להיות בחמישיית השרים הבכירים בארץ • "השרים נפגשים איתי - השר ישראל כץ וחיים כץ וארדן, וכולם, נופת צופים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאן מיועדות פניו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת? לאחר שהתפקד לתנועת הליכוד, הוא הוקלט מספר כי "קורה דבר מאוד מאוד מעניין בחודשים האחרונים. מאז שהודעתי שאני מצטרף לליכוד".

לדבריו, "הרבה מאוד אנשים נכנסו לניוטרל. מה זה ניוטרל? בדקו אותי, 'האיש הזה לאן הוא הולך? האם הוא יתחזק? האם הוא ייחלש? איך יקבלו אותו בליכוד? יאהבו, לא יאהבו?'". ראש העיר הוסיף כי לדעת חבריו למפלגה, "הכי חשוב זה כמה אנשים הוא פוקד".

ברקת הוסיף כי את הנתון הזה הוא דאג לשמור בסוד בחודשים הראשונים: "אף אחד לא יודע, אנחנו לא נותנים את המספר הזה. ולקח איזה חודש חודשיים, שקט תעשייתי, אף אחד לא מדבר איתי. שום דבר". ההקלטות נחשפו הערב במהדורה המרכזית בחדשות 2.

"בחודש וחצי האחרונים, כמו נופת צופים, לא היה דבר כזה בחיים", אמר ברקת באחת ההקלטות מהפגישה עם פעילי ליכוד. "השרים נפגשים איתי – השר ישראל כץ וחיים כץ וארדן, וכולם, נופת צופים. יושבים איתי כאילו אני חבר שלהם כבר 40 שנה. הם שומעים ברקע שקורה משהו".

ברקת הסביר לתומכיו כי "שחקן רציני בליכוד זה 1500-2000 ומעלה. אנחנו כבר שם. וכולם מבינים שזו רק ההתחלה וקצה הקרחון. שכן יש לנו כמה מהלכים מאוד-מאוד מעניינים עם קבוצות מאורגנות שאני מעריך שעם חלקן יצליח יותר ועם חלקן נצליח פחות. ואני מאוד אופטימי".

בהמשך התייחס ברקת למאמציו להקים לעצמו בסיס תומכים נרחב בתוך המפלגה – ולחשש של בכירי הליכוד מפניו: "הם גם יודעים שאנחנו לא נותנים מספרים, הם יודעים שאנחנו פוקדים לא בארגזים, אלא כל שבוע-שבועיים החבר'ה הולכים ושמים קבוצה ולא אומרים לאף אחד כמה באמת פוקדים לשם. אבל הם מתחילים להבין שזה כבר מתחיל להיות מרשים".

בהמשך המפגש התייחס ראש העיר לשאיפות העתידיות שלו: "אתם מכירים אותי קצת, אני רץ מרתון. תרתי משמע. לא ממהר, רוצה לעבוד מסודר. המספר של האנשים שפקדנו ביחד עושה את שלו, פותח לי המון דלתות. אני מתחיל לקבל טלפונים מחברי כנסת שרוצים להיפגש ולעשות שותפות. חבר'ה רציניים. חבר'ה מאוד מאוד רציניים, כולל חצי שעה לפני שבאתי לפה, חבר כנסת רציני עם בוחטה של מתפקדים רוצה לבוא, לשבת".

"הכנסת לא מעניינת אותי, אני, אותי מעניין תפקידים ביצועיים. בסדר? אני חושב. כנסת זו לא מטרה. מבחינתי, שר בכיר, זה מה שמעניין אותי במעלה הדרך. נכון להיום אבל נהוג לומר, ואני מסכים לזה שתפקיד של ראש עיריית ירושלים הוא מהחמישה תפקידים הכי מרתקים במדינה. שים את ראש הממשלה, את שר הביטחון, שר האוצר, החוץ, אני לא חושב שיש משהו יותר מעניין. אפילו לא חינוך לדעתי".

לפני כשבוע פרסמה הבלוגרית טל שניידר בפלוג כי ראש עירית ירושלים ניר ברקת עוקף את אתר הליכוד ופותח ׳כביש מהיר׳ להתפקדויות דרך אתר עצמאי. לדבריה, ההתפקדות באמצעות האתר של ברקת תאפשר לו להתחבר לקהלים יותר צעירים.

כזכור, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הנחשב לאחד המועמדים המובילים להתמודד על הנהגת מפלגת השלטון בעתיד, התפקד לתנועת הליכוד ופרסם הודעה מצולמת, בה הוא קורא לתומכי מחנה הימין להצטרף אליו ולהתפקד אף הם. "לפני 15 שנה עזבתי את כל עסקיי כדי לשרת את ירושלים במשכורת של שקל לשנה. מתוך אותה תחושת שליחות ואחריות לעתיד מדינת ישראל אני מתפקד הבוקר לליכוד", אמר.

"במערכות הבחירות האחרונות התייצבתי ותמכתי בראש הממשלה ובליכוד. כמי שמאמין בשמירה על ארץ ישראל וירושלים מאוחדת, חיזוק הביטחון וצמצום פערים חברתיים, איני יכול לעמוד כצופה מהצד", אמר והוסיף: "התפקדות גדולה לליכוד תזרים דם חדש ורוח חדשה ותחזק את המנהיגות שבאה לשרת את הציבור ללא שיקולים זרים. ההתפקדות תחזק גם את ירושלים ותאפשר לה לקבל את המקום הראוי לה בחלוקת המשאבים הלאומיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture