נתניהו ויעלון בהודעה משותפת: "הצבא כפוף לדרג המדיני"

שר הביטחון זומן היום לשיחת בירור אצל ראש הממשלה בעקבות דבריו אמש. בסיום הפגישה הוציאו הודעה משותפת • שרים מהליכוד שגינו את התנהלות יעלון זכו לקיתונות לעג ובוז ממקורביו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון משה יעלון הגיע היום לפגישה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות נאומו החריג שנשא אתמול. בדבריו קרא יעלון לקציני צה"ל, "הוסיפו לפעול על פי מצפון אנושי ומצפן, ולא לנהות אחר כיוון הרוח".

"עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו. אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו. הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים".

דקות לאחר תחילת הנאום פרסמה לשכת ראש הממשלה תגובה חריפה, ובה נמסר כי "צה"ל הוא צבא העם וצריך לשמור אותו מחוץ למחלוקות פוליטיות". בלשכת נתניהו דחו את דבריו של יעלון בתוקף והבהירו שראש הממשלה "נותן גיבוי מלא לצה"ל, למפקדיו ולחייליו", וכי מפקדי צה"ל "אומרים את דעתם בחופשיות, בפורומים הרלוונטיים ובנושאים שבאחריותם".

Head of the Likud party and Israel's Prime Minister Benjamin Netanyahu (R) shake hands with Israeli Defense Minister Moshe Ya'alon during a plenum session in the assembly hall of the Israeli parliament on July 15, 2015. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ?????? ?????? ??? ????? ???? ??? ???? ?????
 Yonatan Sindel/Flash90

בתום השיחה הטעונה בין נתניהו ליעלון, הוציאו השניים הודעה משותפת בה נכתב: "ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון נפגשו הבוקר וליבנו ביניהם את הדברים. אין ערעור, ולא היה כזה, על כך שהצבא כפוף לדרג המדיני, והקצינים חופשיים להביע את דעתם בפורומים הרלוונטיים".

הבוקר מסרו בסביבה הקרובה של יעלון כי דבריו בנאום אמש לא נאמרו רק בעקבות המקרה של סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, שספג ביקורת חריפה מצד נתניהו. "אנשים מנסים לצייר את זה כך. יעלון התבטא בנושא מספר רב של פעמים ולא רק במקרה הזה", הסבירו בסביבתו של שר הביטחון. "גם לנוכח אירועים שקרו לדרגי ביניים בצה"ל, ולא רק לאלופים".

קרבות בצמרת הליכוד

מקורבו של ראש הממשלה, השר יובל שטייניץ כינה בריאיון לגלי צה"ל את דבריו של יעלון "טעות אומללה", והוסיף כי אינו מבין את מניעיו. "אני חושב שתפקיד קלאסי של שר הביטחון זה להחדיר משמעת לצבא ולדאוג שמה שקורה עכשיו, שהוא לא טוב לצה"ל, ייפסק", אמר שטייניץ. "אני בטוח שהרמטכ"ל והאלופים מאוד מצטערים על זה ששוב אחרי השיחה אתמול – צה"ל נגרר ללב הוויכוח הפוליטי".

השרה מירי רגב אמרה כי "שר הביטחון התבלבל". לדבריה, על מפקדי הצבא לומר את שעל לבם בפורומים המתאימים ובנושאים שעליהם הם אמונים. "לא ייתכן שקצין בתפקיד ייקח את המושכות מהדרג המדיני ויתנהל כאילו זה צבא שיש לו מדינה", כתבה רגב. "מפקדי הצבא אחראים לבניין ולהפעלת הכוח ובנושאים אלו, זו חובתם 'לדפוק על השולחן' ולהתווכח. לשם כך הצבא מיטיב לקיים הערכות מצב ודיוני קבלת החלטות. כתא"ל במילואים, נכחתי במאות דיונים כאלו, וזה המקום שבו המפקד יכול וצריך להשפיע".

Israeli prime minister Benjamin Netanyahu seen with Minister of National Infrastructure, Energy and Water Resources Yuval Shteinitz (L) during a plenum session in the assembly hall of the Israeli parliament on March 7, 2016. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ??????? ????? ???? ??? ?????? ?????? ?????? ????
Yonatan Sindel/Flash90 

בתגובה, השיבו מקורבי יעלון בהשמצות אישיות וחסרות תקדים בחריפותם. "לדבריו של השר שטייניץ יהיה תוקף רק אם הם ייאמרו בשבתרבות", אמרו המקורבים לשר. "מירי רגב הייתה ונשארה פופוליסטית חסרת עקרונות, שמשנה את עורה ומחליפה את דעותיה לפי הרוח".

אחרי תגובת מקורבי יעלון מיהר מקורב של שטייניץ להגיב. "רק אזכיר שכשהשר נתן גיבוי לשר הביטחון בפרשת החייל בחברון, היחיד בליכוד, אז זה כנראה היה בסדר. אז זה התאים", מסר המקורב. "יעלון מפחד מדוח המבקר על 'צוק איתן'. מהרגע שנודע על הדוח הוא השתולל ומחפש מלחמות ודם. לא נרד לרמה הזו של ההתבטאויות חסרות הטעם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה זה נראה כשאין תורה ואין יראה. "אם אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני". במקום להוות סמל ודוגמא לממלכתיות, התנהגות שקולה ובלתי מתלהמת, נכבדות וכבוד הדדי, מתקוטטים בכירי הפוליטיקאים כזאטוטים בני 10. בושה וחרפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture