התפתחות חיובית בגזירת השחיטה בבלגיה

בלגיה: החוק בעניין השחיטה היהודית הוכר בחוק יסוד המחייב לקבל אישור המועצה העליונה לחוקה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרה"ר לבריסל ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי אומר ב"ה הצלחנו להביא לכך שחוק יחויב באישור המועצה העליונה ונקווה שהתוצאות יהיו טובות" .

הרב פנחס קורנפלד מראשי קהילת "מחזיקי הדת  מוסר כי הקהילות החרדיות בבלגיה עומדים דרוכים מקווים ומתפללים שתתקבל החלטה נכונה וראויה והשחיטה היהודית לא תינזק" ביום חמישי תיערך אסיפת חירום לכלל הציבור באנטוורפן

ברגע האחרון. רגע לפני שהפרלמנט הפלמי בבלגיה עמד לקבל חוק נגד השחיטה היהודית, הצליחו חברי פרלמנט במאמצים דיפלומטיים אדירים, לקבל הכרה שחוק זה הוא מחוקי היסוד,  לפי זה  החוק מחייב בדיקה של המועצה העליונה  לאשר כי החוק אינו נוגד חוקים אחרים כמו חופש הדת.

גזירת השחיטה באירופה הוא נושא עתיק יומין שעולה לכותרות מידי כמה שנים בנקודה אחרת באיחוד האירופאי על ידי ארגוני בעלי חיים הפונים לרשויות המחוקקות בניסיון לעצור את השחיטה היהודית, ולהבדיל שחיטה מוסלמית.

כך הוגשה תביעה שכזאת לפרלמנט בבלגיה שדחה מספר פעמים מתן החלטה בעניין בניסיון להגיע להבנות והסכמות, אך עפ"י החלטה סופית הפרלמנט היה חייב להכריע בתוך שבועיים .ביום ד׳ שבוע שעבר,

מי שמוביל את החקיקה שלא להחריג שחיטה דתית מהחוק הבלגי ולפיו; יש להמם את הבהמה מיד אחרי השחיטה, הוא השר לענייני צער בעלי חיים שזה כל מהות תפקידו.

בסוף השבוע האחרון עמד הפרלמנט הפלמי בבלגיה בפני החלטה בעניין השחיטה היהודית בבלגיה. חוק שבעיקרון היה נחקק נגד המוסלמים, אך עלול היה לפגוע קשות בשחיטה היהודית בבלגיה, ובעקיפין להשפיע על השחיטה היהודית בכל מדינות אירופה.

במשך השבועיים האחרונים פעלו העסקנים ללא ליאות.  נציגי הקונסיסטואר הבלגי נפגשו עם ראשי המפלגות והבהירו להם את חשיבות השחיטה היהודית וכי הם מבקשים שלא יצביעו בעד הגבלת השחיטה הכשרה.

ההשתדלות נשא פרי, וברגע האחרון הצליחו מספר חברי פרלמנט לפעול שחוק זה יוכר כחוק יסוד, והוא מחויב לקבל את אישור ועדת החוקה.

עפ"י התקנון ועדת היסוד צריכה לקבל החלטה עד שישים יום, ובמקרה דחוף ניתן לבקש תשובה בתוך שבוע ימים. בכדי לבדוק את החוק העומד להצבעה בפרלמנט פוגע בחוקי יסוד של המדינה.

הרה"ר לבריסל ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי מסר "ב"ה הצלחנו להביא לכך שחוק יחויב באישור המועצה העליונה ונקווה שהתוצאות יהיו טובות . התרוצצנו  בין כל ראשי המפלגות להסביר שוב ושוב, ונראה שהדברים נפלו על אוזניים קשובות".

הרב פנחס קורנפלד באנטוורפן שעומד זה מעל 30שנה על משמר השחיטה:מוסר שהקהילות החרדיות בבלגיה עומדים דרוכים מקווים ומתפללים שתתקבל החלטה נכונה וראויה והשחיטה היהודית לא תינזק, עשו כל מה שניתן בגדר ההשתדלות ולה' התשועה".

בעקבות ההתפתחויות תתקיים ביום חמישי הקרוב אסיפת חירום והסברה באולם האירועים של קהל מחזיקי הדת באנטוורפן.שבה ישמע הציבור הכללי על עצם החוק,על כלל המאבק במשך עשרות השנים,והחוק כהיום,ומה יביא ח״ו אם יאושר החוק ובכך אנו הציבור ניפגע ודבר אשר נלחמו במשך שנות דור יהפך לאסון.

דריכות רבה לקראת האסיפה הכללית.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture