סערת הגיוס: בי"ד רבני חב"ד תומכים בהסדר מול הצבא

אמש דווח כאן על רבנים בחסידות חב"ד אשר חתמו נגד ההבנות המתגבשות מול הצבא • לאחר שבי"ד רבני חב"ד סמכו ידיהם על ההסכם, הסירו חלק מהרבנים את חתימתם • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתמול דווח כאן כי רבנים בכירים בחסידות חב"ד חתמו על מכתב המתנגד לפעילות של חלק מהעסקנים בחסידות שגרמו להסרת מעמד בן ישיבה ממאות בחורים שנסעו ללימוד השנה הרביעית בצילו של כ"ק האדמו"ר זצוק"ל, במסגרת לימודי שנת הקבוצה.

אלא שמאוחר יותר, שיגרו בית דין רבני חב"ד מכתב אל כל ישיבות תומכי תמימים בארץ, ובו החלטת אסיפת בית הדין בעניין הבחורים שאיבדו את מעמד 'בן ישיבה' בעקבות יציאתם לשנת ה'קבוצה' וצווי הגיוס שניתנו להם.

וכך נכתב בהודעת הבי"ד: "בית דין רבני חב"ד שיגר היום מכתב אל כל ישיבות תומכי תמימים בארץ, ובו החלטת אסיפת בית הדין בעניין הבחורים שאיבדו את מעמד 'בן ישיבה' בעקבות יציאתם לשנת ה'קבוצה' וצווי הגיוס שניתנו להם.

"בית הדין התכנס לדיון מיוחד בשבוע שעבר בעקבות הבעיה החמורה שאליה נקלעו כ-480 בחורים שחזרו משנת ה'קבוצה' וקיבלו צווי גיוס. למקצת מהבחורים כבר נקבע תאריך גיוס לשבוע הבא, וזאת בשעה שהם תלמידי ישיבה לכל דבר ורצונם להמשיך בלימודם.

"באסיפת בית הדין מסרה ועדת ראשי הישיבות, העומדת בקשר עם הצבא, דוח על המגעים שהתקיימו. בוועדה חברים הרב יצחק גולדברג, ראש ישיבת תות"ל מגדל העמק, הרב משה הבלין, ראש ישיבת תות"ל קריית גת, והרב יוסף יצחק וילשנסקי, ראש ישיבת חח"ל צפת".

קרא בנושא:
סערה בחב"ד: רבני חב"ד בקריאה חריפה נגד גזרת הגיוס

רבה של קרית-גת וראש הישיבה בעיר הרב משה הבלין הסביר, "המצב החוקי כיום קובע שבחור היוצא לחו"ל לזמן ממושך מאבד את מעמדו כבן ישיבה ש'תורתו אומנותו', וממילא הוא חייב גיוס. לכן נעשים מאמצים כבר כמה שנים למצוא הסדר שיאפשר לבחורים לצאת לשנת ה'קבוצה' המסורתית, בלי שיחוייבו להתגייס. בפועל טרם נחתם הסכם כזה, ולכן הבחורים שיצאו ל'קבוצה' בשנים האחרונות איבדו את מעמדם והם נעשו חייבי גיוס".

באתר החב"די שטורעם דווח כי הרב הבלין ביקש להדגיש: "בתחילה ניהלו את המגעים עסקנים, והמקסימום שהשיגו היה הסכמה לדחיית הגיוס עד גיל 24. זה לא היה מקובל על הרבנים, והם דרשו שהדחייה תהיה עד גיל 26, וגם דרשו לאפשר לאחוז מסויים מהאברכים להמשיך ללמוד גם הלאה. לכן הוחלט שראשי הישיבות עצמם ייכנסו לתוך העניין, וב"ה הגענו להסכמות שנותנות פתרון לבעייתם של הבחורים האלה".

הרב הבלין דוחה את הביקורת הנשמעת על ההסדר שאליו הגיעו: "כל אלה שכותבים הצהרות יפות מתעלמים ממציאות אחת – יש כרגע 300 בחורים, תלמידי ישיבות, שאיבדו את מעמד 'בן ישיבה' בגלל יציאתם ל'קבוצה', והם קיבלו צווי גיוס. בלי פתרון הם יגוייסו או יושלכו לכלא. אנחנו מציעים פתרון שיוריד מעליהם את חרב הגיוס עד גיל 26, ובינתיים הם יכולים להמשיך ללמוד, להתחתן וללמוד בכולל".

עוד אומר הרב הבלין, כי אחרי עמל רב, ופגישות עם הגורמים הצבאיים ועם חברי הכנסת החרדיים, המעורבים בחקיקת החוק, המתווה שהושג על-ידי ועדת ראשי הישיבות הוא הפתרון הטוב ביותר שאפשר להשיג כדי למנוע את סכנת הגיוס לבחורים שכבר יצאו ל'קבוצה'. "אנחנו עדיין מנסים לשפר את המתווה לגבי העתיד", אומר הרב הבלין, "אבל באשר לבחורים שכבר יצאו ואיבדו את מעמדם – זה הפתרון היחיד שיאפשר להם כרגע לדחות את הגיוס ולהמשיך בלימודיהם, ולכן בית הדין אישר את ההסדר הזה".

בעקבות כך, רבה הראשי של קריית-מוצקין הרב דוד-מאיר דרוקמן ביקש למסור כי הוא נסוג מחתימתו על המכתב. "אם מאחורי ההסדר עם שלטונות הצבא עומד בית דין רבני חב"ד וראשי הישיבות ואכן כך הם פני הדברים – אני נסוג מחתימתי", אומר הרב דרוקמן ל-COL.

"קודם חתימתי שוחחתי עם יודעי דבר אשר מהם עלה כי מדובר בהחלטות ברמה של עסקנים, ומאידך, ביודעי ומכירי קא אמינא – קרובי משפחה אשר קבלו צו גיוס; ברם, לאחר שהתברר לי כי בית דין רבני חב"ד סומך ידו על מהלך העניינים – אין מקום יותר לחתימתי"

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב הבלין דוחה את הביקורת הנשמעת על ההסדר שאליו הגיעו: "כל אלה שכותבים הצהרות יפות מתעלמים ממציאות אחת – יש כרגע 300 בחורים, תלמידי ישיבות, שאיבדו את מעמד 'בן ישיבה' בגלל יציאתם ל'קבוצה', והם קיבלו צווי גיוס. בלי פתרון הם יגוייסו או יושלכו לכלא. אנחנו מציעים פתרון שיוריד מעליהם את חרב הגיוס עד גיל 26, ובינתיים הם יכולים להמשיך ללמוד, להתחתן וללמוד בכולל".
ממש נפלא…
יוסר חרב הגיוס עד גיל 26, ואז???
צריכים להגיד כבר עכשיו "לא" בקול צלול וברור, ואם ח"ו יעצרו בחור היל"ת, צריכים להפגין, עד שהשלטון יבין שחב"ד הוא צבא ה' ולא צבא הכפירה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture