בדגל התורה מגיבים: "הרפורמים תוקעים סכין בגבה של היהדות"

חברי הכנסת של דגל התורה מגיבים לתלונת הרפורמים בפני ועדת האתיקה ומבהירים כי ימשיכו לצאת בזמן שהם מדברים • במכתבם מבהירים חברי הכנסת כי הישיבה איתם נותנת להם לגיטימציה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתמול דיווחנו כאן כי התנועה הרפורמית פנתה לוועדת האתיקה בבקשה לבדוק את פשר התנהלות חברי הכנסת החרדיים הנוהגים לצאת בהפגנתיות מוועדות הכנסת כל אימת שנציג הרפורמים מתחיל לדבר.

קרא בנושא:
הרפורמים נגד הח"כים החרדים: יוצאים כאשר אנו מדברים

הבוקר, בעיתון יתד נאמן מופיעות תגובת חברי הכנסת של דגל התורה, אותם שיגרו במכתב לוועדת האתיקה. יו"ר דגל התורה, ח"כ גפני פתח את מכתבו בציון העובדה כי "אין כל הוראה על פיה חייב חבר הכנסת להיות נוכח בשעה שמאן דהוא מדבר, ואף אם חבר הכנסת הוא יו"ר הועדה הוא רשאי למצוא לו מחליף מבין חברי הועדה ואיננו חייב לשמוע את דבריו של מאן דהוא, המופיע ומקבל רשות דיבור".

בהתייחסות לתנועה הרפורמית ולקונסרבטיבים, כתב גפני: "הרפורמים והקונסרבטיבים תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה ושל היהדות. הם גרמו להתבוללות בממדי קטסטרופה לעם היהודי במקומות מגוריהם. מקומות אלו הם לא כאן בארץ, והם מנסים בכל דרך לנעוץ את טלפיהם המסוכנים במדינת ישראל".

"אני יושב במשך שנים עם גורמים שונים שתהום פעורה בינינו, עם גורמים ואישים אשר אנו במחלוקת אדירה, אני מקשיב ומתייחס ומצביע נגד עמדותיהם אך מקיים את הדיאלוג כמקובל. איתם, עם הרפורמים והקונסרבטיבים, לא ישבתי מעולם ולא אשב בעז"ה לעולם ועד. אני דורש שהם יסלקו את ידם ממדינת ישראל ויניחו לאזרחיה לחיות על פי דרכם ואמונתם ויפסיקו לפגוע בכל הקדוש והיקר לנו ובמרקם היחסים העדין שבין דתיים וחילונים, ימין ושמאל, יהודים וערבים, ויפסיקו להרבות מדנים. שיטפלו בבעיות הקשות שיצרו במדינות רבות בעולם ויניחו לנו לנפשנו".

.

בהמשך מכתבו כתב גפני: "הם מתלוננים לוועדת האתיקה ללא עילה כל שהיא, ואני תמה שהם לא נדחו על הסף. הם מעוניינים להידבק אלינו בכותל המערבי שאין להם כל קשר אליו, במקוואות שהם אינם מאמינים בהם, במקומות שהם אינם מאמינים בהם, בוועדות הכנסת שאיננו מעוניינים לשמוע ולדבר איתם ועתה בוועדת האתיקה". בסיכום מכתבו הדגיש, כי "אם על אף האמור שאין עילה על פי התקנון לקובלנה, ותחליטו לקיים דיון, אבקש לזמן אותי בנפרד מכיוון שאם הם יהיו בדיון, לא אכנס אליו".

ח"כ אורי מקלב כתב בתגובתו לועדת האתיקה כי "הרפורמים והקונסרבטיבים הם חוטאים ומחטיאים, תועים ומתעים, מחריבים את היהדות, פועלים להכעיס, ומנסים לקעקע את תורת ישראל ובכך לפגוע בעם היהודי כולו. הם רודפים את היהדות ומנסים לקבל לגיטימציה והכרה ובפרט בכנסת ובמערכת הציבורית והפוליטית".

"הם מנסים להציג מצג שווא של של 'כשר אני', וחושפים טלפיהם כדי לפגוע. עצם הנוכחות בחדר בשעה שהם מדברים, זה נותן להם לגיטימציה, ואני לא אתן להם לגיטימציה לעולם ועד. לאור כל הנ"ל, ברור שאין מקום שאהיה נוכח כשהם מדברים. כך נהגתי עד היום וכך אנהג גם בעתיד".

.

מקלב ציין: "אינני מבין כלל מדוע ועדת האתיקה קיבלה את התלונה שלהם, ולדעתי היא הייתה צריכה להידחות על הסף. אף אחד לא יכול להכריח אותי לשמוע דברי הבל, שחץ, שקר ודברי מרמה, והתלונה הזו עוד יותר מחזקת את עמדתנו והתנהלותנו. כל נוכחות שתיצור אצלם הרגשת לגיטימציה והכרה, לא ניתן להם בשום אופן. אין לנו שום חלק ונחלה איתם, ולא מצאתי בתקנון הכנסת סעיף שמכריח אותי להקשיב למישהו או להישאר בחדר בשעה שמישהו מדבר".

בסיכום ציין כי הוא משוכנע שוועדת האתיקה תדחה את התלונה חסרת כל בסיס הזו, "אך באם בכל זאת הוועדה תחליט לדון, הנני להודיע כי לא אשב ביחד עם הרפורמים והקונסרבטיבים גם לא בוועדה האתיקה, וזאת אף אם הדבר יעלה לי בכך שהוועדה תחליט להעניש אותי בגין התנהלותי זו".

ח"כ יעקב אשר הגיב לוועדת האתיקה במכתב שבו כתב: "במקום שאנו נשלחנו אליו, הקרוי "הכנסת", נמצאים תחת קורת גג אחת סיעות שונות כשכל סיעה דוגלת באידיאולוגיה שונה משל רעותה, וגם האנשים דעותיהם שונות – ובהכרח האינטרסים סותרים. בין חברי הכנסת שוררים בדרך כלל כללי נימוסין המתבטאים בין היתר בכללי האתיקה החלים על חברי הכנסת.

"הצעד שאנו נקטנו חברי הכנסת החרדים כשיצאנו במפגיע בעת שאותו האיש העומד בראש הארגון הרפורמי דיבר בוועדת הפנים של הכנסת, אינו מעשה של מה בכך. ההיעדרות המופגנת מביעה סלידה ומחאה חריפה הבאה לעורר שאט נפש ממלחמתו שלו ושל חבר מרעיו, אשר נלחמים ומנסים להחדיר את הרעל הרוחני בכל שכבות הציבור, במיוחד לאלה אשר אינם שומרי תורה ומצוות, והם עוטפים את מרכולתם במילות דבש של חופש, שוויון, קידמה, וכד' – וכל זאת כדי לנסות לטשטש את המסורת וההלכה היהודית הנהוגה מדור דור.

.

"כאשר הם כשלו במלחמתם הרוחנית, הם מנסים את כל כוחם במלחמה ב"קמח של תורה", כששמו של אותו איש חתום על מאות עתירות הממוקדות כנגד ציבור אחד, מלחמה אשר ניסתה לגרום להרעבת ילדי תינוקות של בית רבן שכל חטאם ש"נתפסו על דברי תורה", במלחמה בתלמודי התורה, בתקציבי הישיבות, בתקציבי הכוללים, בהבטחת הכנסה לאברכי הכוללים, ביודעו כי התורה ולומדיה הינם החומה הבצורה כנגד טשטוש המסורת היהודית.

"לא מדובר באדם המסתפק בייצוג אידיאולוגיה קלוקלת, אלא באדם הפועל באמצעות מכונה משומנת כדי לפגוע בעמלי התורה יקירי דרבנן נאמני התורה השומרים על ההלכה כנתינתה מסיני, כשכל האמצעים במלחמה זו כשרים, כולל גם רמיסת כללי הדמוקרטיה, אותם כללים המדוקלמים על שפתיו מאבדים מערכם במלחמתו הגדולה בציבור החרדי, בתורתו, באמונתו ובפת לחמו".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture