סערה במפלגת העבודה בעקבות ביקורו של ח"כ ברושי בעמונה

במפלגה תוקפים: "התפקיד שלך הוא לעמוד מול המדיניות ההרסנית של הממשלה, ולא לעשות את העבודה עבור סמוטריץ' ואלקין" • ברושי בתגובה: "הבעיה איננה המאחזים הבלתי חוקיים, אלא הבנייה החוקית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגת העבודה סוערות הרוחות על מה שנדמה כחוסר אחידות באחת הפרשות המשמעותיות, בהן תלויה ועומדת יוקרתו של בית המשפט ופסיקותיו אל מול לוליינות משפטית שמנסים להוביל בסיעות הקואליציה לנוכח פסיקת בג"צ בענין פינוי עמונה וההבנה בקרב חברי הממשלה כי הפסיקה במידה ואכן תמומש עלול להביא לקיצה של הממשלה.

בעוד בחודשים האחרונים מתקיימת עליה לרגל של פוליטיקאים מכלל הסיעות החברות בממשלה ליישוב עמונה המיועד לפינוי, הרי שח"כ איתן ברושי הינו הח"כ הראשון מקרב חברי המחנ"צ שהגיע לביקור ביישוב שבסיומו אף קרא לשאר חבריו למפלגה לתמוך בכל פתרון חוקי שתביא ממשלת ישראל בנוגע להסדרת היישוב.

ברושי אמר עם סיום הביקור,כי הוא "מקווה ש"המחנה הציוני" יתמוך בהחלטות החוקיות של הממשלה. ההתיישבות ביו"ש נתמכה ע"י כל ממשלות ישראל".

התגובות כצפוי לא איחרו להגיע, ממטה צעירי מפלגת העבודה התפרסמה הודעה בה הבהירו לו החברים, את תפקידו במפלגה: "התפקיד שלך הוא לעמוד מול המדיניות ההרסנית של הממשלה, ולא לעשות את העבודה עבור סמוטריץ' ואלקין".

בהודעה הופנתה הקריאה בענין הצורך במימוש החלטת בג"צ בענין: "קראת למצוא פתרון צודק וחוקי לעמונה, ולצעירי העבודה יש פתרון יצירתי במיוחד עבורך: יישום החלטת בג"ץ ופינוי המאחז הלא-חוקי".

"אנחנו מצפים מחברי הכנסת שלנו לממש את האחריות ההיסטורית שמונחת על כתפיהם בתקופה הזאת, להיות אופוזיציה בועטת ונושכת, לחשוף את העוולות של מנהיגי הימין כלפי אזרחי ישראל. עליכם החובה להיות דוגמה חיה וברורה לאלטרנטיבה אידיאולוגית ופוליטית ולכבוש מחדש את אמון הציבור בדרך להחלפת השלטון".

ח"כ ברושי עצמו מסר בתגובה כי "לצערי יש מי שכבר החליט לתקוף אותי ולעשות חגיגה על בסיס עיוות של דבריי, עוד בטרם הגבתי בעצמי, ועל כן אני מביא את הדברים כהווייתם".

"נעניתי להזמנתו של ראש המועצה האזורית מטה בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, מר אבי רואה, ובחרתי להגיע היום ליישובים עפרה ועמונה בהם המצב רגיש במיוחד, על מנת ללמוד מקרוב את הסוגיות העומדות על הפרק ולבחון את הפתרונות האפשריים למצב הסבוך בו נמצאים היישובים".

"יש להפריד בין שני המקרים. בעופרה אני עומד על כך שיש לקבל את פסיקת בג"צ משנת 2009 בעת שהייתי עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, לפיה דין תשעת הבתים שבמחלוקת צריך להיות כדין היישוב כולו. יש להמשיך ולאכלס את הבתים עד שיתבררו כל הסוגיות הנוגעות לעופרה. לגבי עמונה אמרתי כי מדובר במאחז לא חוקי היושב על קרקע פרטית למעלה מעשרים שנה בהשקעה של המדינה ותפקידה של הממשלה הוא למצוא פיתרון צודק, חוקי ועד כמה שניתן – בהסכמה. אין סיבה להתנגד לפיתרון חוקי שתביא הממשלה. בכל מקרה, כל החלטה ביחס לעופרה ועמונה כפופה לבג"צ". טוען ברושי.

ח"כ ברושי מסיים ומבהיר, "כפי שאמרתי בעבר – הבעיה העיקרית היא לא המאחזים הבלתי חוקיים אלא הבנייה החוקית, והגיע הזמן לקבל הכרעה לגבי גבולות הקבע ביהודה ושומרון. גבולות ההתיישבות צריכים להיקבע על פי ההסדר העתידי ולא להיפך. אני עומד על כך שהפיתרון העתידי יתבסס על חזון שתי המדינות. זו הסיבה שאני מקדם את רעיון משאל העם – על מנת שנוכל להכריע האם אנו הולכים לכיוון של מדינה דו לאומית או לפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

ממטה המאבק למען היישוב עמונה נמסר בתגובה: כי "עצם אמירתו של ח"כ ברושי ליישם פתרון הסדרה לעמונה מחזקת את דרישת תושבי היישוב. אפילו ח"כ ברושי, הגון וכנה לתמוך בפתרון חוקי להסדרת היישוב על אף הפער הפוליטי בינינו. אפילו הוא מבין שיישוב שהוקם ע"י המדינה- צריך לעשות כל מאמץ להסדיר אותו בחוק ולא לעקור אותו ממקומו. אנחנו מבחינתנו יצאנו מחוזקים מהפגישה עם איש עתיר זכויות, ומכאן מעמונה אנחנו שבים ומחזקים את דרישתנו מראש הממשלה, שר הבטחון, שרת המשפטים וכל שאר שרי הממשלה- תסדירו כבר את ההתיישבות. זו החובה הבסיסית שלכם, לבחורים שלכם ולעצמכם. אתמול זה מגרון והאולפנה ומחר זה עמונה ואחר כך עופרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture