ארה"ב נגד הריסה של בניה פלסטינית בלתי חוקית: "תגרור השלכות חמורות"

מדובר בצו שהוצא ע"י בג"צ להריסת מבנים בלתי חוקיים שבנו פלסטינים בכפר סוסיא • בתנועת 'רגבים' קוראים לשר הביטחון שלא להיכנע להתערבות וללחצים פסולים של מדינות זרות המזלזלות בפסיקות ביהמ"ש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מזה שנים אחדות מתנהלת לה סוגיה משפטית סבוכה סביב החלטת המדינה לגרש מבתיהם את תושבי הכפר הערבי סוסיא בדרום הר חברון, השוכנים במקום מזה שנים רבות, וזאת לאחר שבדיקת תנועת הימין "רגבים" העלתה, כי הבתים נבנו באופן בלתי חוקי. בג"צ אמר את דברו בנושא מספר פעמים בהחלטות שהשתנו לפי הענין והראיות שהוצגו כאשר הפסיקה האחרונה קובעת כי על המדינה להרוס את בתי הקבע במקום שנבנו לאחר פסיקת בג"צ האוסר להמשיך לעת עתה את הבניה ביישוב.

עיתון "הארץ" חושף היום כי בימים האחרונים הזהיר הממשל האמריקאי את ישראל מפני הריסת הכפר הפלסטיני סוסיא. ע"פ הדיווח, בשבועיים האחרונים הדגישו בכירים בממשל בפני בכירים בלשכת ראש הממשלה ובמשרד הביטחון כי אם בתי הכפר ייהרסו על ידי ישראל, ארה"ב תגיב על כך בצורה חריפה ביותר.

הפקידים הישראלים הבכירים ציינו שמסרים דומים בנושא הגיעו בשבועיים האחרונים גם מהאיחוד האירופי, מממשלת בריטניה ומגופים בינלאומיים נוספים. דיפלומטים בריטים בכירים העבירו ללשכת ראש הממשלה ולמשרד החוץ מסרים שלפיהם הריסת הכפר תקשה על לונדון להמשיך ולסייע לישראל בפורומים בינלאומיים. הפקידים הישראלים הבכירים הוסיפו כי הלחץ הבינלאומי בסוגיה הופעל לאחר שהרשות הפלסטינית פנתה לארה"ב ולכמה מדינות נוספות במערב וטענה שישראל מתכוונת להרוס את הכפר בשבועות הקרובים.

לדברי הפקידים הישראלים, לשכת ראש הממשלה הבהירה לאמריקאים ולאירופים כי בשלב זה אין כל תוכנית להרוס את בתי סוסיא וכי ישראל תפעל בהתאם להחלטת בג"ץ, שדן בעתירה בנושא. את העתירה הגישה תנועת "רגבים", שטוענת כי בתי הכפר נבנו באופן לא חוקי ולכן על המנהל האזרחי להרוס אותם.

במהלך דיון שהתקיים לאחרונה בנושא, קבעו השופטים כי על שר הביטחון אביגדור ליברמן להציג בתוך כשבועיים (שמסתיימים ביום שני הקרוב) בפני ביהמ"ש את עמדתו ביחס לפינוי היישוב סוסיא וההידברות מול התושבים.

הנשיאה השופטת נאור ציינה בדיון, כי עד אז אין להרוס את 30 המבנים בכפר. מלשכת שר הביטחון נמסר כי לא ניתנה עד כה שום הנחיה בנושא סוסיא מטעמו של ליברמן וכי הוא עדיין בוחן את הנושא.

בתנועת "רגבים" קוראים היום לשר הביטחון בעקבות הדיווח ב"הארץ" להתעלם מהתערבותם של מדינות זרות באזור, "אנו קוראים לשר הביטחון אביגדור ליברמן להתעלם מההתערבות הפסולה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של ישראל, המזלזלות בממשלת ישראל ובמערכת המשפט הישראלית", אמרו ב"רגבים".

"מדובר באיומי סרק שהוזמנו על ידי ארגוני השמאל הקיצוני, אשר עושים דין לעצמם ומנצלים לרעה שוב ושוב את ההליך השיפוטי בבג"ץ", הוסיפו בתנועה.

ב"רגבים" טוענים כי התערבות גורמי החוץ במפרשה באופן כה אינטנסיבי הינה חלק מקמפיין שיקרי שמנהלים בימים אלו ברחבי העולם גורמי שמאל בישראל לפיו כביכוך, ישראל מתכוונת להרוס ולפנות מבתיהם את כלל תושבי היישוב, בעוד שפסק הדין כאמור התייחס רק למבנים שנבנו לאחר צו הביניים ולאחר ההנחיה של בג”ץ לאסור המשך בנייה במאחז.

במהלך דיון שהתקיים בנושא בשבוע שעבר, קבעו השטנננינמממ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture