בג"צ: להרוס את בתי היישוב "נתיב האבות" – הימין בתגובה: לחוקק את "חוק ההסדרה"

בעקבות עתירה של "שלום עכשיו" הורה בג"צ על הריסת כ-17 מבנים ביישוב "נתיב האבות" שבלב גוש עציון • בנט: "השמאל שהתייאש מלשכנע את העם, פועל באמצעות בג"צ" • אלקין: "ההחלטה השערורייתית של בג״ץ - חציית קו אדום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסערה בעקבות הוראת בג"צ על פינוי המבנים ביישוב עמונה עודנה בשיאה, כך גם הסערה סביב סוגיית הריסת המבנים ביישוב עותניאל והנה הקרב הבא מול בג"צ מעבר לפינה.

בימין זועמים הערב בעקבות החלטת בג"ץ להרוס כ-17 מבנים, בתי קבע, במאחז "נתיב האבות", הממוקם בלב בגוש עציון, מדובר ביישוב שהוקם בשנת ב-2001 ובג"צ מורה הערב על פינוי בתי היישוב עד לחודש מרץ 2018, זאת בעקבות עתירה שהגיש ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" בטענה כי בתי היישוב ממוקמים על גבי אדמה פלסטינית פרטית.

כאמור הזעם בימין גדול, זאת משום העובדה שבפני בג"צ הוגשו והוצגו כמה וכמה פתרונות אפשריים להסדרת בתי היישוב אך הרכב השופטים בראשות הנשיאה נאור, דחו את כלל הפתרונות על אתר וכאמור נתנו למדינה ולתושבים ארכה של שנה וחצי להריסת המבנים.

שר החינוך נפתלי בנט אמר הערב עם פרסום ההחלטה, כי "פסק הדין של בג"ץ המורה על הרס 17 בתים בגוש עציון הוא חמור מאד. גופי שמאל קיצוני שהתייאשו מלשכנע את העם בצורך להקים מדינת פלסטין ביהודה ושומרון פנו למסלול עוקף-ציבור, ומנצלים את מערכת המשפט ככלי לכפיית מדיניות המיעוט על הרוב. כאשר בג"ץ נותן לכך יד הוא מכרסם באמון הציבור בו".

השר זאב אלקין תושב גוש עציון בעצמו, אמר הערב כי "ההחלטה השערורייתית של בג״ץ להרוס חלק מיישוב 'נתיב האבות' בלב ליבו של גוש עציון היא חציית קווים אדומים, שמלמדת על נתק מוחלט של בג״ץ מהשכל הישר וערכי ההיסטוריה והמורשת של עם ישראל".

"שוב למדנו על הצורך הדחוף ברפורמה היסודית של מערכת המשפט הישראלית. אני קורא לשרת המשפטים להוביל רפורמה מרחיקת לכת כדי להחזיר את האימון של כלל הציבור הישראלי בבית המשפט העליון", אמר השר זאב אלקין.

ואילו השר אורי אריאל דורש לחוקק מיידית את "חוק ההסדרה" ואומר כי "החלטת שופטי בג"ץ תמוהה מאוד בעיני כי דווקא בנתיב האבות הגענו לפתרון מוסכם שקיבל גיבוי של המדינה. בדמוקרטיה מתוקנת הפרלמנט הוא הריבון והממשלה היא שקובעת את המדיניות ולכן יש לחוקק בהקדם האפשרי את חוק ההסדרה", דברי אריאל.

ממטה ההסדרה של היישוב עמונה פרסמו הערב הודעה בתגובה להחלטת בג"צ בה דורשים התושבים מחברי הכנסת לדאוג עד מהרה לחקיקת "חוק ההסדרה" שימנע לדבריהם את פינוי בתי היישובים. "אמרנו לכם שאם חלילה עמונה תיפול כל ההתיישבות בסכנה. רק "חוק ההסדרה" יבלום את הרשות הפלסטינית והשמאל הקיצוני הפועל להחריב את ההתיישבות על ידי ניצול לרעה של מערכת המשפט הישראלית".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף גם הוא הערב את בג"צ ואמר כי "פסק הדין הזה של בג"ץ שהורה על הריסתם של 17 בתים בשכונת נתיב האבות בגוש עציון מצטרף לשרשרת פסקי דין שגויים ומקוממים מהשנים האחרונות שבהם בג"ץ מבקש להחליף את הממשלה – ולהכריע בכסות דמו-משפטית בשאלות פוליטיות ומדיניות ששנויות במחלוקת ציבורית בחברה הישראלית", כך סמוטריץ'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture