הרב מלמד ל"בית היהודי": 'חוק ההסדרה' או הצבעה נגד התקציב

ככל שמתקרב המועד שקבע ביהמ"ש לפינוי 'עמונה' וההבנה ההולכת וגוברת כי כל החלופות שהוצעו אינן מעשיות, גובר הלחץ בציונות הדתית על 'הבית היהודי' להביא לחקיקה מהירה של 'חוק ההסדרה'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ככל שמתקרב לסיומו פרק הזמן בן השנתיים אותו קצב בית המשפט לפינוי היישוב עמונה, וההבנה ההולכת וגוברת כי כל האלטרנטיבות והפתרונות שהוצעו אינן מעשיות וכי אין מנוס מפינוי בתי היישוב.

גוברות והולכות הקריאות בתוך סיעת 'הבית היהודי' וכן בקרב רבני הציונות הדתית להביא לחקיקה מהירה של 'חוק ההסדרה'.

בדברים שנשא הרב זלמן ברוך מלמד ראש ישיבת בית אל ומבכירי רבני הציונות הדתית, במהלך עצרת תפילה ותמיכה שנערכה ביישוב 'עמונה', אמר כי "השגיאה השורשית של ממשלות ישראל היא שלא הכריזו עד היום שכל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ויהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. כשם שנקבע לגבי ירושלים, הפרפריה והגולן".

בדבריו גולל הרב את מסכת חוסר האמון השורר בין ציבור המתיישבים לממשלות ישראל לדורותיהם שחרף ההבטחות הרבות ששבעו מההנהגה, בפועל ננקטה מדיניות אכיפה דורסנית ולא שיוויונית של המתנחלים אל מול ערביי ישראל שלא לדבר על כך שההבטחות הופרו אחת לאחת.

"לפני 3 שנים, בזמן שנגזרה גזירה של הריסת 30 הדירות בגבעת האולפנה בבית אל, באו נציגי הממשלה ואמרו 'אנו מתנגדים להריסת בתי האולפנה' אבל אין בכוחנו לשנות את הגזירה. ואולם, מכאן ואילך – המדיניות משתנה – 'אנו מקימים וועדה משפטית – וועדת לוי שתתן פתרונות משפטיים ולא יהיו יותר הריסות'. דובר במפורש על עמונה ועל בתי דריינוף בבית אל.

סיכום זה, היה תנאי להסכמתנו להימנע מהתנגדות פיזית להריסה של בתי האולפנה. ראש הממשלה הכריז קבל עם ועדה "במקום 30 הבתים שיהרסו נבנה פי עשרה – 300 דירות בבית אל". הזכיר הרב מלמד.

בדבריו עמד הרב על כך כי "הממשלה לא עמדה בהבטחותיה, אומנם הוקמה ועדת לוי, אך מסקנותיה נגנזו. בתי דריינוף נהרסו ושלוש מאות הדירות בבית אל לא נבנו עקב עיכובים חוזרים ונשנים מצד ראש הממשלה, וכעת אנו כאן בעמונה תובעים את קיום ההבטחות. יותר אין לסמוך על הבטחות. כעת צריך לממש אותן בפועל. חייבים לחוקק את חוק ההסדרה ולתלות את המשך קיומה של הממשלה בחקיקת חוק זה".

"חכמנו אמרו: כל הדן דין אמת לאמיתו משרה שכינה בישראל שנאמר "אלוקים ניצב בעדת אל בקרב אלוקים ישפוט" וכל דיין שאינו דן דין אמת לאמיתו, גורם לשכינה שתסתלק מישראל. מי הוא שאינו דן דין אמת לאמיתו, אלו שדנים על פי כללי המשפט ביודעם בעליל שאין זו האמת לאמיתה. יש אמת משפטית ויש אמת אמיתית"
.

בדבריו מתח ביקורת חריפה על שופטי בג"צ ואמר כי "בית המשפט הגבוה מכריע הכרעות משפטיות על פי השקפת עולמם של השופטים, ועדת לוי הגיעה למסקנות אחרות ולפתרונות משפטיים אחרים. לפי בית המשפט אלפי דירות ביהודה ושומרון שאינן מוסדרות – דינן לההרס". היכן מסקנות 'ועדת לוי', תהה.

בסיום דבריו קרא לברי הכנסת מ'הבית היהודי' לעשות ככל שביכולתם למניעת ההרס הצפוי ובמקביל להביא לחקיקת 'חוק ההסדרה' ועד אז להימנע בהצבעות הממשלה, "אף שיש בזה סיכון של נפילת הממשלה צריך לעשות זאת, האחריות מוטלת על ראש הממשלה שיעמוד בהבטחותיו. אי אפשר בעניין הזה לוותר. ראש הממשלה יצטרך לחוקק את החוק, לא תהיה לו ברירה, הוא יאלץ לקיים את הבטחותיו". אמר.

נציין כי בשבועות האחרונים כאשר נדמה היה כי הושגו הבנות שיאפשרו את העתקת הבתים לקרקע סמוכה כאשר המוצא המשפטי יעבור דרך 'חוק הנפקדים' שמקנה למדינה בעלות על קרקעות שמאז 48' היו ללא דורש. התעוררו לפתע באמצעות ארגוני שמאל קיצוני מספר פלסטינים שהחלו לטעון לבעלות על השטחים. מה שמטיל בספק את האפשרות להעתיק את בתי היישוב באמצעות הפירצה המשפטית שזכתה לאישור היועה"מ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture