המזכ"ל תוקף: "דבריו של נתניהו אינם במקומם"

מזכ"ל האו"ם התייחס לדבריו של רה"מ בהם הזהיר כי תמיכה בפינוי התנחלויות כמוהו בתמיכה ב'טיהור אתני' • דנון בתגובה: "במקום לגנות את הטרור ולפעול נגד ההסתה בצד הפלסטיני, בוחר המזכ"ל לגנות את ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מסתבר כי סרטון הביקורת שפרסם רה"מ לפני כשבוע בו האשים את התומכים בפינוי מתנחלים מבתיהם, בלא פחות מתמיכה ב'טיהור אתני' ממשיך לעורר הדים בזירה הדיפלומטית.

נזכיר, כי בסירטון שפרסם, פנה רה"מ לעולם וביקש לחדד את המוסר הכפול שבא לידי ביטוי באפשרות הפלסטינים להתגורר בשטחי ישראל בעוד שליהודים אפשרות זו אינה ישימה. "אני בטוח שרבים מכם שמעו את הטענה שהקהילות היהודיות ביהודה ושומרון, הגדה המערבית, מהוות מכשול לשלום – הרעיון הזה תמיד היה תמוה בעיני. מאחר שאיש לא יטען ברצינות שקרוב לשני מיליון הערבים שחיים בתוך ישראל מהווים מכשול לשלום".

"כיוון שזה לא נכון. נהפוך הוא. הגיוון בישראל הוא סימן לפתיחותה ולנכונותה לשלום. אולם, ההנהגה הפלסטינית דורשת מדינה פלסטינית בתנאי מקדים אחד: ללא יהודים", טען נתניהו שהוסיף: "יש לכך ביטוי: הוא נקרא טיהור אתני. והדרישה הזו מקוממת".

רה"מ פנה בשאלה למדינות העולם המחזיקות עצמן מתקדמות ונאורות ותהה, "יש מדינות נאורות שאפילו מקדמות את השערורייה הזו. שאלו את עצמכם: האם אתם הייתם מקבלים טיהור אתני במדינה שלכם? טריטוריה ללא יהודים, ללא היספנים, ללא שחורים? ממתי צרות אופקים מהווה בסיס לשלום?

כאמור, הדברים הללו הביאו לגל תגובות נזעמות הן מגורמים באופוזיציה והן מצד הממשל האמריקני וגורמים נוספים בעולם שתקפו קשות את רה"מ על דבריו.

כעת באיחור של שבוע מצטרף מזכ"ל האו"ם גם הוא למקהלת הזועמים וקובע כי הוא "מוטרד מההצהרה אחרונה של ראש ממשלת ישראל, שטען כי מי שמתנגד להרחבת ההתנחלויות תומך בטיהור אתני של ישראלים", באן הוסיף כי מדובר בהתבטאות שאינה מקובלת ושערורייתית. ההתנחלויות לא חוקיות לפי החוק הבינלאומי והרחבתן צריכה להיפסק" תוך שהוא קובע כי "ההתנחלויות הן מכשול לשלום – הכיבוש המדכא חייב להסתיים".

מזכ"ל האו"ם איחל החלמה לנשיא לשעבר שמעון פרס וציין כי "פעל ללא לאות לקידום השלום בין ישראל לפלסטינים" והזהיר כי "פתרון שתי המדינות בסכנה של להיות מוחלף במציאות של מדינה אחת".

שגריר ישראל בארה"ב דני דנון תקף את דברי המזכ"ל ואמר כי "מדובר בראייה מעוותת של המצב בישראל, המכשול לשלום מתחיל ונגמר בהסתה הפלסטינית לטרור ובסירוב של אבו מאזן להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו".

"במקום לגנות את חמאס באופן ישיר ואת בניית המנהרות ותשתית הטרור, ובמקום להשקיע זמן ומשאבים בעצירת ההסתה והטרור הפלסטיני, מזכ"ל האו"ם בוחר לגנות את מדינת ישראל באופן קבוע" לשון הודעת התגובה שפרסם השגריר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture