הנאום והתגובות: "על אבו מאזן להיענות לנתניהו ולעשות מעשה סאדאת"

לאחר נאומו של ראש הממשלה בעצרת הכללית של האו"ם בו תקף את הארגון על צביעותו רבת השנים בכל הקשור ליחסה לישראל וקריאתו לאבו מאזן לבקר בכנסת ישראל, בשמאל תוקפים את נתניהו על "הופעתו הזחוחה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר נאומו התקיף של נתניהו באו"ם בו קרא לארגון ליטול קורה מבין עיניו בכל הקשור ליחסו העוין את ישראל, ועם קריאתו לאבו מאזן לבוא ולשאת נאום בכנסת, נשמעים תגובות מגוונות במערכת הפוליטית, רובם מהצד השמאלי של המפה הקוראים לנתניהו לעבור מדיבורים למעשים.

ח"כ עמיר פרץ מ'המחנה הציוני' אומר בתגובה, כי ״מדובר ביום עצוב וחסר תקווה. שני המנהיגים לא עשו דבר כדי להוריד את להבות השנאה ולא ניצלו את נאומיהם על-מנת להרחיק את האיבה בין העמים״.
״טעה עבאס בנאומו כשהתנגד להחלטות היסטוריות דוגמת החלטת בלפור, כי גם העם הפלסטיני זקוק להחלטה היסטורית. נתניהו טעה – כי מנהיג הוא לא מי שרק מנתח את האיומים והסכנות, אלא אחד שפועל לשנות את המציאות. במקום להביא בשורת שלום, עשה נתניהו הכל כדי לשרוד את הנאום בעצרת בשלום״

״בפאסיביות שלו לאורך שמונה שנות נאומים בניו-יורק, יוצר נתניהו מציאות דו-לאומית עם חיכוך מתמשך ובלתי-נגמר בין שתי אוכלוסיות עוינות וסיכוי הולך ונמוג להסדר״ אמר פרץ.

ח"כ יוגב,"מתוך האזכרה לאיתם ונעמה הנקין הי"ד, ראשוני חללי "גל הטרור" שהיום מלאו 12 חודש להירצחם, הגיע הזמן לעצור את אבו מאזן ולהכניסו לכלא, על דברי ההסתה שלו שגרמו לגלי טרור ונפגעים רבים.
אבו מאזן הוא מהאשמים בגל הרציחות והטרור בשנה האחרונה. דברי ההסתה והשקרים הבוטים שמוציא אבו מאזן מפיו, יחד עם העצמת השהידים ותשלום למשפחות רוצחים הזינו את הטרור.
*אבו מאזן והרשות הפלסטינית הם מנוע לטרור ולא פרטנר לשלום".

חה"כ עמר בר-לב (המחנ"צ) אומר, כי בעוד ראש הממשלה מופיע הופעה זחוחה באו"ם ומשרטט את ישראל כמעצמה בינלאומית בעלת קשרים חובקי עולם, אזרחי ישראל ממשיכים לסבול מטרור ברחובות, מהיעדר תקווה, מהיעדר חזון מדיני וממנהיגות חלשה ומפוחדת שמובילה אותנו למדינה דו-לאומית.

ראש הממשלה מציין כי 'תקווה חזקה מפחד' ומשבח את פועלו של הנשיא לשעבר פרס בעוד הוא פועל בדרך הפוכה לחלוטין ובוחר לנקוט בגישה לעומתית וקורבנית כלפי העולם. זו אינה דרכה של הציונות. דברי בר-לב.

חברו לסיעה של בר-לב, ח"כ איתן ברושי מגיב לרוח האופטימית שנשבה מדבריו של נתניהו אודות ההתקרבות בין ישראל למדינות רבות ואמר כי "הקשרים בין מדינות העולם לישראל יתחזקו באמת רק כאשר נחליט, 50 שנה לאחר מלחמת ששת הימים, לקבל החלטות שיעזרו לקדם את חזון שתי המדינות שלני עמים".

"התנאים למהלך קיימים במדינות האזור, ונוצרו גם התנאים להכרעה בשאלת עתיד יהודה ושומרון גם בתוך ישראל. אני קורא לראש הממשלה לא להחמיץ את ההזדמנות עם שכנינו ולא בתוכנו."

ח"כ קסניה סבטלובה* (המחנ"צ) אומרת הערב בתגובה לנאום, כי ״ההצגה הטובה ביותר הערב בניו יורק לא היתה בברודווי, אלא על במת האו"ם: כבכל שנה, הקשבנו בעייפות לנתניהו. העולם התעייף מלהקשיב, ובעיקר התעייף מלהאמין לאיש הזה"

סבטלובה קראה לראש הממשלה נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אפשר להגיד אליך דברים רבים – משיחיסט אתה לא. גם אתה לא רוצה מדינה דו לאומית. אין צורך להמציא את הגלגל מחדש: הפתרון כבר מוכר. *תצליח ליישמו רק כאשר תוותר על אינטרסים פוליטיים צרים שנראה כיום שהם הדבר היחיד שמנחה אותך ותזכור שתפקידך הוא לדאוג לטובת אזרחי ישראל" אמרה סבטלובה.

ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנ"צ) אמר: כי הנה "שוב חוזר הניגון: רטוריקה מפויסת אבל דריכה עיקשת במקום".

"בעוד שהוא מצהיר בפני העולם על נכונותו לפיוס בין העמים, נתניהו אומר לשותפיו מבית שפינוי התנחלויות שווה ערך בעיניו לטיהור אתני של יהודים, נדמה שנותרו מעט אנשים שנופלים שדודים למול הלהטוטים המילוללים של נתניהו – כדי לדעת אם נתניהו רציני, עלינו לחכות לתגובות של בנט וליברמן. כל עוד הם אינם נחרדים ממסר השלום שלו, אין לקחת אותו ברצינות." אומר יונה.

לעומתם, מזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר, משמיע נימה פייסנית יותר כלפי נאומו של רה"מ.

בר המשמש בין היתר כיו"ר השדולה לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני, אומר כי הוא מברך את רה"מ על כך שחזר על התחייבותו לפתרון הסכסוך עם הפלסטינים בהסכם המבוסס על שתי מדינות.

"אני מצטרף לקריאתו של נתניהו לראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להגיע לירושלים ולכנסת ומאמין שזו יכולה להיות ההזדמנות לעצור את גל הטרור ולחזור אל שולחן המשא ומתן – פתרון הסכסוך הפלסטיני, 20 שנים מאז נחתמו הסכמי אוסלו, הוא אינטרס ישראלי ראשון במעלה".

"אני מקווה שנתניהו באנגלית הוא אותו הנתניהו בעברית" אומר בר ומוסיף, כי "זו ההזדמנות שלו להוכיח לעולם ובעיקר לישראלים שפיו וליבו שווים״

ח"כ זוהיר בהלול (המחנ"צ) מגיב לקריאתו של נתניהו לאבו מאזן לבוא ולשאת נאום בכנסת ישראל וקורא לאבו מאזן "לעשות מעשה סדאת".

בהלול קורא לאבו מאזן להיענות להזמנת נתניהו ולהגיע לכנסת ישראל בירושלים, "הגיע השעה להתרומם מים המלל האין-סופי שנשפך בכינוסים הבינ"ל, ולעשות מעשה – אני קורא לאבו מאזן להגיע לירושלים ולהוכיח לישראלים את כנות כוונותיו לעבר הסדר מדיני בר קיימא בין שני העמים"

ח"כ אחמד טיבי הגיב: "כמו תמיד, לדבר הוא יודע. אכן עסקינן בשחקן תיאטרון מבוזבז – וגם הקהילה הבינ״ל מבינה זאת היטב".
"מהודו ועד כוש, אין מנהיג רציני אחד שמאמין למילה שלו – המבטא המלוטש של נתניהו לא מצליח להסתיר את העובדה כי הוא מנהיג מדינה שמקיימת את הכיבוש הארוך ביותר בהסטוריה המודרנית". אומר טיבי.

ח"כ טיבי תוהה "על איזה מדינה פלסטינית מדבר נתניהו? פלסטין עם עמונה ועם יצהר? על שתי מדינות הוא מדבר? קודם שיצליח להזיז שני בתים מהקרקע הלא חוקית שעליה נבנו – אבל זוהי משנתו של ביבי: ברומא היה רומאי, באו״ם היה ״פיסניק״ ובישראל היה סמוטריץ׳".

ח״כ ג׳מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת אמר בתגובה לנאום נתניהו:

״נאום נתניהו באו״ם הוא שפל חדש של צביעות ותירוצים למניעת שלום צודק. הוא דיבר על ילדים ודמוקרטיה ושלום, ועמד על במת האו״ם בזמן שחמש מאות ילדים שהוא אחראי להריגתם במבצע צור איתן קבורים מתחת לאדמה. דברי נתניהו הם מתכון להמשך שפיכות הדמים ומוכיחים עד נתניהו מסוכן ואויב של השלום.״

צילום: אמיר לוי, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture