חמי פרס: "אבא נמנה על דור האבות המייסדים ופעל למען המדינה בנאמנות ובמסירות"

הבוקר בשעה 07:00 יצאו בנו של פרס יחד עם חתנו ורופאו האישי לעבר העיתונאים שהתגודדו בבית החולים 'שיבא' והביעו את הערכתם לצוות הרפואי ולעם בישראל על המסירות והדאגה בשבועיים האחרונים • אובאמה התקשר לבני משפחתו של פרס והביע את תנחומיו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהודעה מיוחדת שנמסרה הבוקר בבית החולים 'שיבא', נמסר באופן רישמי על מותו של ראש הממשלה לשעבר והנשיא התשיעי של מדינת ישראל ומי שמילא שורה ארוכה של תפקידים בשנותיו הרבות בעשיה הציבורית שמעון פרס ז"ל.

פרס הלך לעולמו בשעה 03:40 לפנות בוקר, ידיעות על כך אף דווח בהרחבה בכלי התקשורת ברחבי העולם, אולם בני משפחתו החליטו משיקוליהם הם, להמתין עם פרסום ההודעה הרשמית כאן בישראל לשעה 07:00 בבוקר.

כאמור בשעה 07:00 יצאו בנו של פרס חמי וחתנו ששימש גם כרופאו האישי לאורך השנים הד"ר רפי ולדן יחד עם מנהל בית החולים ומסרו באופן רישמי את ההודעה על מותו של ראש משפחתם.

חמי פרס פתח ואמר: "אנו נפרדים היום בצער עמוק מאבינו האהוב, ראש משפחתנו, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס. "

"אבא נמנה על דור האבות המייסדים של מדינת ישראל. הוא שירת את עמו עוד בטרם קום המדינה, ואת המדינה מיום הקמתה ועד יומו האחרון. לאורך 70 שנותיו בשליחות הציבורית פעל למען המדינה בנאמנות ובמסירות כנשיאה התשיעי, כראש ממשלתה, כשר הביטחון ובעוד שורה ארוכה של תפקידים. אבא נהג לאמר: "גדולתו של אדם כגודל העניין אותו הוא משרת". לא היה לו עניין אחר אלא לשרת את עם ישראל, בו האמין ואותו אהב עד נשמת אפו האחרונה."

פרס הבן, ביקש להודות לצוות הרפואי שטיפל באביו במסירות רבה ושלח מסר של החלמה מהירה לחולים המאושפזים במחלקת הטיפול הנמרץ באומרו: "אני מבקש בשם בני משפחתי כולם, להודות לצוותי הרפואה של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר אשר נאבקו בשבועיים האחרונים במסירות, במקצועיות ובנאמנות על חיי אבינו. שומרי החיים הללו היו עבורנו מלאכים עלי אדמות. אנו מבקשים לאחל רפואה שלמה לבני המשפחות היקרות אותן פגשנו מדי יום במסדרונות המחלקה לטיפול נמרץ. אנו מתפללים להחלמתם במהרה.

אנו מבקשים להודות לכל דורשי שלומו של אבא, למי שתמך בנו וחיבק אותנו מקרוב ומרחוק, במילה, במשאלה, בתקווה ובתפילה. חברי משפחה וחברים לדרך, ילדי הארץ ואזרחיה מקטן ועד גדול, אחינו ואחיותינו אשר בתפוצות. עטפתם את אבא שלנו באהבה, ואנחנו יודעים עד כמה הוא אהב אתכם.

בחייו ובמעשיו אבא ציווה לנו את המחר. ציווה שנבנה את עתיד מדינת ישראל בתעוזה ובחכמה. שתמיד נסלול נתיבים לעתיד של שלום. הייתה לנו זכות פרטית גדולה להיות בני משפחתו. אבל אנחנו חשים שהאובדן היום הוא של עם ישראל כולו. הכאב הוא של כולנו."

לאחר שסיים את דבריו, נשא דברים חתנו של פרס הד"ר רפי ולדן שאף שימש כרופאו האישי ואמר: "שמעון פרס נפרד מאיתנו ללא סבל. הצוות הנפלא של המרכז הרפואי שיבא נלחם על חיו במלוא העצמה תוך דאגה למנוע ממנו ייסורים ולשמור על כבודו. עד יום האירוע המוחי הוא היה במלוא אונו. לפני עשרה חודשים עבר התקף לב קל ממנו התאושש פלאים. אחריו חזר לפעילות נמרצת כולל נסיעות לדרום אפריקה וקנדה".

"בפגישותיו ברחבי העולם, חזרנו ונפעמנו גם בשנים האחרונות לראות את גדולי המנהיגים עומדים לפניו כתלמיד בפני רבו וצמאים לשמוע את תובנותיו.

הד"ר ולדן גילה כי נשיא ארה"ב ברק אובאמה התקשר על מנת לשלוח את תנחומיו לבני המשפחה בשעה קשה זו, "לפני כשעה התרגשנו מאוד לקבל שיחה מהנשיא האמריקאי ברק אובמה אשר חלק איתנו את רגשותיו ואת הערצתו הגדולה לפרס והביע את תנחומיו הכנים והעמוקים למשפחה. לפני שלושה שבועות התלוויתי אליו לנסיעה לכנס בינלאומי באיטליה שהיה עמוס אישים ומדינאים, אנשי רוח, אנשי כלכלה וראיונות לתקשורת. הוא נשא נאום שזכה להערכה אין קץ. בבוקר בו אירע האירוע המוחי הוא נאם במשך שעה ורבע כרגיל, ללא רשימות, בפני תעשיינים ואנשי היי-טק על הנושא החביב עליו: קידום ישראל לכיוון של חדשנות. האמנו כולנו שעוד נכונו לו עלילות. שישראל והעולם עוד עשויים ליהנות מתרומותיו. התרומה הגדולה שתרם ישר אחרי מותו אלה קרניות עיניו שנתרמו להשתלה. חיו נקטעו כשהוא נושא את תשוקתו הגדולה- הדאגה לחיזוק המדינה , לקידום השלום. מורשתו תישאר איתנו."

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture