יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בביה"ס לחינוך מיוחד של 'אהל שרה' בבני ברק

ח"כ דוד אמסלם היה אורח ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט שבישר על הקמת בית ספר חדש והרחבת בי"ס נוסף לילדי 'אהל שרה • 'אלמד לעומק את הטענות על אפליה בין ילדי החינוך המיוחד החרדיים לעומת החינוך הממלכתי. אלחם כדי לתקן את העוול וארתום לשם כך גם את חבריי מהליכוד ומהמפלגות החרדיות • צילום: יעקב נחומי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בביה"ס לחינוך מיוחד של 'אהל שרה' בבני ברק: אלחם למען ה'מלאכים הטהורים' גם בתיקון עוולות האפליה לעומת החינוך הממלכתי.
'אני עוסק בתחום ילדי החינוך המיוחד למעלה מעשרים שנה. בעניי הם מלאכים טהורים ואני מרגיש חובה להודות לכם על השליחות והסבלנות ובעיקר על הלב והמקצועיות שאתם מעניקים לילדים ולבני משפחותיהם – כך אמר יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ דוד אמסלם בתום ביקור שערך בבית הספר לילדי החינוך המיוחד 'גשרים' של 'אהל שרה' במסגרת סיורו עם ראש העיריה הרב חנוך זייברט שאירח אותו בבני ברק. את המשלחת קיבלה הנהלת 'אהל שרה' בראשות גב' מלכה וינברג. מנהלת מערך החינוך הגב' קארין טרבלסי. מנהלת ביה"ס יהודית שטיינמץ ואנשי הסגל.
ח"כ אמסלם אמר כי ילמד לעומק את כל הסוגיות שהועלו ואת הטענות על אפליה בין ילדי החינוך המיוחד החרדיים לעומת החינוך הממלכתי. וכי ילחם כדי לתקן את העוול והתיקונים המתבקשים וירתום לשם כך גם את חבריו מהליכוד ומהמפלגות החרדיות; 'אני חייל למשימה זו'.
במסגרת הביקור בישר ראש העירייה להנהלת 'אהל שרה' על הקמת בי"ס חדש ברחוב הקישון בעיר ועל הרחבת בי"ס נוסף ברחוב הגליל. 'חברה נמדדת – אמר הרב זייברט – במסירות למען החלשים'. רה"ע שיבח את 'אהל שרה' על ההירתמות, בזמן קצר, לפתיחת כיתה א' שתהווה גרעין לבית ספר חדש – 'גשרים' לילדים הלוקים בשיתוק מוחין, שעד כה נאלצו להרחיק נדוד ולנסוע במשך שעה וחצי הלוך וחזור בכל יום למסגרות מתאימות מחוץ לעיר.
גב' וינברג קבלה בפני ח"כ אמסלם על אפליה בתחומים שונים של ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי לעומת החינוך הממלכתי ובהם; הסיוע הפרה רפואי ושעות הדרכה המוענקות ע"י מרכז התמיכה היישובי. 'בעוד בחינוך הממלכתי וממ"ד מקבלים הילדים השתתפות של 100% הרי שלנו נותנים כיום 84% בלבד. ההשתתפות אמנם שופרה מימי פירון אז קיבלנו רק 70% אבל הפער עדיין עצום. גם בשעות הדרכות המוענקות ע"י מרכז התמיכה היישובי אנחנו מופלים. ושעות אלה הינן קריטיות לאיכות ההוראה כדי שנוכל למקסם את השרות. מה גם שמצד אחד מקפידים על קוצו של יוד בכמות התלמידים בכיתה ומאידך לא מאפשרים לנו שעות שהיו יכולות לסייע לילדים מאוד'.
הרב זייברט וגב' וינברג העלו את עניין ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד. 'זה העקב אכילס של ילדי החינוך המיוחד בכל המגזרים – אמר הרב זייברט – שכן משרד החינוך מגביל את כמות ההיסעים והדבר מגיע לאבסורדים מבהילים. לעיתים נמשכת הסעת תלמיד בעל צרכים מיוחדים כ 3 שעות. ותתאר לעצמך מה זה אומר. במיוחד בימי שישי. זה עוול ואנחנו משוועים לעזרה בעניין'.

צילום יעקב נחומי (15) צילום יעקב נחומי (17) צילום יעקב נחומי (20) צילום יעקב נחומי (21)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture