"חייבים להתעורר, רגע לפני שהר יונה הופכת לשכונה ערבית"

פרסום ראשון: בלי תחבורה, מוסדות ציבור ושירותים קהילתיים, בקהילה החרדית בהר יונה שוקלים לעזוב את המקום • "הפתרון למצוקת הדיור נמצא כאן. רק צריכים אחראי שמבין את צורכי הציבור החרדי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי הכישלון של חריש והעובדה שאף אחד לא רוצה לגור במדבר ליד הבדואים באחיסמך, נראה היה כי הפתרון היחיד והריאלי ביותר למצוקת הדיור החרדית, נמצא בשכונת הר יונה בנצרת עילית. מה קורה שם כיום? שיחות עם דיירים ועם בכירים בקהילה המקומית, מעלה תמונת מצב עגומה מאוד.

במהלך שיחה עם בכיר בקהילה המקומית אף שמענו את המשפט הבא. "אם לא נתעשת בזמן ונציל את המקום, לא יהיה לנו ברירה. נקפל את העסק ונמכור את הדירות שלנו. אפילו לערבים". על מה יצא הקצף? מדוע המקום אינו מתקדם כמצופה? למה הרוכשים מאוכזבים, וחדשים אינם רוכשים דירות במקום?.

נשאבתי לנושא לאחר שקיבלתי שיחת טלפון מבכיר בקהילה אשר זעם על כתבה שפורסמה באחד העיתונים החרדים לאחרונה על הנעשה בהר יונה. "תברר קצת מה קורה ותבין למה אנשים לא רוצים לקנות כאן דירה", אמר לי באותה שיחה. יצאתי לברר. חזרתי עם תשובות עגומות. אין מבני ציבור, אין תחבורה, המחירים יקרים והשכונה מוזנחת. וזה רק ההתחלה.

החסידות היחידה שנכון לשעת פרסום שורות אלו, מתנהל בה קמפיין המעודד את החסידים לרכוש דירה במקום, היא חסידות בעלזא. גורם הבקיא בפרטים מציין כי מדובר בגורם בתוך החסידות אשר עד כה הצליח למכור כמאה יחידות דיור מתוך מאתיים דירות הניתנות לבנייה בסך הכל בפרויקט המדובר, המוכר כקריית בעלזא בהר יונה. אף אחד מהם עדיין לא מתגורר שם. נשוב אליהם בהמשך הכתבה.

חברת נתיב המשווקת את הדירות לכלל הציבור, מכרה אף היא, על פי הנתונים שהוצגו בפנינו, כ-150 יח"ד, כאשר כבר במשך שנה ומחצה מתגוררים במקום כתשעים משפחות מהציבור הליטאי. הם מתגוררים שם בתנאים ירודים. "משרד השיכון ועיריית נצרת עילית עבדו עליהם", אומר לנו בכיר בשוק הנדל"ן החרדי. נתחיל בפער המחירים הגבוה: בזמנו, לפני כארבע שנים, מחיר דירה שנמכרה בנצרת עילית בכ-400,000 ש"ח, נמכרה בהר יונה במחיר של 750,000 ש"ח.

בכל זאת, הציבור החרדי מעדיף לשלם מחיר גבוה יותר על מנת לדור בסביבה חרדית ולהנות ממוסדות חינוך מתאימים לילדים, בתי כנסת ומקוואות קרובים לבית ושאר השירותים הקהילתיים. ובפועל? מאומה. בית הכנסת המקומי נמצא בקראוון ומוסדות חינוך לילדים נמצאים בינתיים בדירות… "העירייה התחייבה שנה שעברה להביא לנו מבנים, אך לא קיימה", טוען בכיר בקהילה המקומית. תגובת העירייה במלואה בסוף הכתבה.

ומה גרם לבעיה? "העירייה לא מבינה את צרכי הציבור החרדי ומשרד השיכון לא מתפקד", אומר הבכיר בקהילה. "אין תוכנית מתאר המתאימה לציבור החרדי. מהנדסת העירייה מתמחה בהנדסת כבישים והיא אינה מאשרת בניית מוסדות". כאן מגיע המשפט הקשה: "אם לא יהיה לנו ברירה, ניאלץ למכור את הדירות שלנו ולעזוב. אפילו לערבים".

בנוסף, התושבים מספרים לנו שאין תחבורה למקום. כל ניסיונותיהם לגרום לכך שקווי התחבורה המגיעים לנצרת ייכנסו גם לשכונת הר יונה, עלו בתוהו. שלא לדבר על כך שקווי תחבורה חדשים וודאי שאין למקום. "כבר שנתיים וחצי שאנו פועלים בעניין, ועדיין אין אוטובוסים מהר יונה לבני ברק, עובדה שמקשה מאוד על חיי התושבים כאן".

הגורם אופטימי ומשוכנע עדיין שהעתיד נמצא בהר יונה. "מדובר במקום נפלא שיכול לפתור את מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי. צריכים רק שאנשים שמבינים את צרכי הציבור יכריעו ולא אנשי משרד השיכון ועיריית נצרת עילית שאינם יודעים מה לעשות על מנת שהמקום יצליח והחרדים יבואו בהמוניהם להתגורר כאן".

אז מי אשם בעובדה שהמקום עדיין לא הצליח? לדבריו, "ראש העיר הקודם רק רצה למנוע את ההשתלטות הערבית על העיר ולקבל כותרת בעיתון. הוא לא הבין כלום בצורכי המגזר החרדי. (תגובתו בסוף הכתבה). וכמובן, ההתנהלות הגרועה של משרד השיכון". ומדוע הציבור לא רוכש שם דירות? "כי אנשים מבררים ורואים שאין כאן מוסדות חינוך ושהר יונה הפכה לשכונה מוזנחת. הבעיה אינה במיקום. הבעיה היא תכנונית. משרד השיכון ניצל את התמימות של הציבור החרדי ולא בדק מקצועית כיצד ניתן להקים עיר של 15,000 יח"ד לחרדים".

לגבי פרויקט הבניה של חסידות בעלזא, טוען הבכיר, ובדקנו זאת מול רוכש דירה בפרויקט, הודיעו לרוכשים שרק כאשר כלל הדירות יימכרו ויצליחו להקים שם מוסדות חינוך, ייכנסו כולם יחד לדירותיהם החדשות. "ומתי נראה לך שזה יקרה? כאחד שכבר התעסק בפרויקטים רבים עבור הציבור החרדי, הרשה לי להמר שבמקרה הטוב זה יקרה בעוד 5 שנים. לפחות".

לסיום הוא מבקש להדגיש שוב: "המקום נפלא. הפתרון הראשוני למצוקת הדיור החרדי טמונה ב15,000 הדירות שאפשר לבנות כאן. הבעיה היא רק בכך שאין אבא למקום. צריכים גורם חרדי מנוסה שיתחיל לטפל בנעשה כאן. המטרה בראיון שלי הוא לגרום לנציגינו להתעורר ולהתחיל לפעול למען המקום, לפני שנאבד אותו.

תגובות:

ראש העיר הקודם, מר שמעון גפסו טוען כי הנתון לפיו אין במקום שטח למבני ציבור אינו נכון. "המקום תוכנן מחדש לאוכלוסיה חרדית עם 43% שטחי ציבור". לדבריו, "אני כרגע לא מנהל את העסק כידוע, רק אם זה ינוהל נכון יש מקום להכל". הוא הוסיף כי "תוכננו 7 בתי כנסת 5 ישיבות 7 בתי ספר 25 גנים בשלב הראשון – חלקם אף תוקצבו". כאשר שאלנו אותו אם הם תוקצבו, היכן הם? הפנה אותנו גפסו לדוברות העירייה לקבלת תגובתם.

מעיריית נצרת עילית נמסר בתגובה לכתבה: עיריית נצרת עילית מקבלת בברכה את תושביה החדשים בשכונת הר יונה ג' ופועלת ללא לאות על מנת לדאוג לאיכות חיים ומתן מענה ראוי ומותאם לצרכי הקהילה. מאז כניסתו לתפקיד, לפני כשלושה חודשים, ראש העיר רונן פלוט, פועל במלוא הכוח ובאופן אישי מסייע לקידום ופיתוח השכונה על כל המשתמע.

בתקופה קצרה זו בוצעו מספר פעולות משמעותיות:
1. נתקבלה החלטה במועצת העירייה על הכרזת שכונת הר יונה ג' כשכונה בעלת צביון חרדי
2. הושלמה פרוגראמה להקצאת שטחים עבור מבני ציבור : בתי כנסת, מקוואות ומוסדות חינוך וגויסו הרשאות תקציביות.
3. הוסדרו כל הליכי התכנון והעירייה פועלת בימים אלה אל מול משרדי הממשלה לצורך התחלת ביצוע הבניה
4. בתקופת הביניים, עד להשלמת הבניה,העירייה מתכננת הצבת מבנים יבילים שיספקו מענה זמני לצרכי הקהילה.
5. העירייה פועלת מול משרד השיכון להשלמת פיתוח תשתיות כבישים, מדרכות וקירות תומכים
6. העירייה הסדירה תחבורה ציבורית לבקשת התושבים ובכניסה לשכונה הציבה שתי תחנות אוטובוס
7. העירייה מסייעת למציאת מקומות תעסוקה עבור התושבים ומעמידה לרשותם שירות מיוחד הן על ידי מחלקת התעסוקה העירונית והן על ידי מנהלת אזור התעשייה ציפורית.
8. כל גורמי העירייה מכוונים לסייע לשכונה החדשה. ראש העיר בעצמו נמצא בקשר הדוק עם נציגי התושבים, מקיים איתם ישיבות עבודה תכופות וקשוב לכל בקשה ועניין.

פנינו למשרד השיכון בבקשה לקבלת תגובה אך היא טרם התקבלה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
29 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כרוכש דירה בפרויקט של בעלזא רציתי רק לומר שהדירות מוכנות כבר לקראת פסח (הם כבר עכשיו אחרי הריצוף) ושמעתי גם מהעסקנים שלפסח יכנסו לדירות ולא יחכו למוסדות (על אף שגם זה כבר מתחילים עכשיו) ובנתיים ילמדו כנראה בקארוואנים
בקשר לשאר הדברים אכן גם אנחנו מאד דואגים מזה ומקווים לפתרון כלל חרדי

המצב באמת קשה שם, אך רוב הכתבה היא חרטוט בלי עובדות נכונות.

עצוב שמעתי כן מחבר שגר שם שכלום לא מתקדם

העסקנים צרכים להתעורר לפני שיהיה מאוחר כי חוץ מקרון אין פה כלום , לא תחבורה ולא מוסדות למרות שיש פה פוטנציאל אדיר מכל הבחינות

"העובדה שאף אחד לא רוצה לגור במדבר ליד הבדואים באחיסמך"
מישהו יכול להסביר את המשפט הזה???
אחיסמך נמצא במרכז הארץ ליד לוד לפני כשש שנים הדירות שם נחטפו כמו לחמניות חמות אחרי פסח .
השכונה נתקע עקב היא אישור תוכניות השוכנה ע"י ראש העיר

זה מראה עד כמה לא אכפת לאף אחד באמת ממצוקת הדיור החרדית.

אחיסמך לא בדרום במדבר – זה על יד העיר לוד – אולי הוא התכוון לכסיף?

בני גר בהר יונה, מרוצה מאד, יש לו כולל לפה"צ ואחרי, כולל בור וערב, אשתו קבלה עבודה מצויינת, מתפרנסים בכבוד, עושה שטייגען, חבל שהמקום לא מקבל תאוצה, זה בגלל המחיר של הדירות, צריך משהוא יצירתי למצוא פתרון איך משווקים שם הדירות בזול.

הבעיה היא של מהחברי כנסת החרדים שלא עושים שום דבר בענין ומעדיפים לריב על 200 דירות ברמת שלמהן

הבעיה האמיתית היא של העסקנים המקומיים, שכל מומחיותם היא לעצור כל מי שמנסה לפעול משהו, ובמקביל לשרוף קשרים עם כל מי שאפשר בעירייה, כולל ראש העיר בעצמו, שכבר קרא להם לא מכבר לשיחת נזיפה, והם חזרו מרוצים עד הגג, על שהצליחו 'להכניס לראש העיר'. וכדי בזיון וקצף.
עד שהח"כים החרדיים לא יתעשתו ולא יתנערו מאותם עסקנים שקוראים לעצמם 'נציגי דגל', לא יהיה שום עתיד לשכונה.

מי רוצה לקנות את הדירה שלי?? נמאס לי כבר מחכה שלשה שנים ללא תזוזה משלם משכנתא מלא חובות , לא נראה שיש התקדמות.

בנצרת עילית הדירות הזולות הן דירות שיכון ודירה חדשה בהר יונה ב' הסמוכה נמכרת במעל 900,000 ש"ח

אולי בעירייה יראו לי איפה יש שני תחנות יש תחנה אחת ועוברים בה שני קווי אוטבוס

בנוגע לתגובה של הר יונאי
אם תפסיקו לשים מקלות בגלגלים יהיה יותר קל לנסות להתקדם

אתה מתכוון להשלים את ההשתלטות….

התענייננו וחשבנו לקנות שם לפני כחודש! הלכנו לראות והזדעזענו!
כרגע 6 בניינים בלבד שלא כולם מאוכלסים בכלל, הבניינים בנויים צפופים מאוד אחד בתוך השני כאילו זה באמצע בני ברק! כל בניין משהו כמו 7 קומות! כאילו מה הלחץ? ועוד הם מרימים את האף ואת המחירים תמיד כאילו אתה הולך לקנות דירה במקום נורמלי יותר…..
מתי יבינו שם שאם הם רוצים שאנשים יבואו לשכונה מרוחקת כל כך וכשהיא עוד ממש ממש בחיתולים! (בפרסומות שלהם זה לא נראה ככה אבל זו האמת לאמיתה למי שרואה בעיניים מה הולך שם!) אז הם חייבים לתת תמריץ! כשברור שהתמריץ היחיד והכי יעיל הוא מחיר!!! אם היה אפשר לקנות שם 3 חדרים ב-500-600 אלף ש"ח אני בטוח שהרבה יותר היו באים לשם והמקום היה מתחיל לפרוח!

הדרך היא על חזור. הצבור החרדי זקוק להר יונה כי אין לו משהוא אחר
רק קצת סבלנות
מה לעשות ארץ ישראל ניקנית ב… דברים טובים הולכים קשה
ואגב המאפיכה האמיתית אולכת להיות בשנה הנוכחית

לצערי כל מה שנאמר בכתבה לא עניני ולא מקצועי .ישנם בעיות בהר יונה ואני לא מתכוון להתעלם מכך.י חד עם זה ישנם מאבקים ופוליטיקה ישנה שמנסה לבנות את עצמה על קשיי קליטה של אחרים .מין הראוי היה לפני שכותבים ליצור קשר עם הגורמים הרלוונטים ולבדוק עובדות .זה לא סוד מה עבר על העיר בשנים האחרונות .לי כל זה ברור "כחבר אופוזיציה " ….

ליצחק פינטו, האמיתי או הבדוי, ולרבים נוספים הכותבים כאן את הגיגיהם: לפני שאתם שולחים את תגובותיכם, בדקו נא איך מאייתים נכון את המילים שכתבתם. ממש בושה.

אני יעשה קצת סדר
יש פרויקט שנקרא מקום תורה שנתקע בוועדת תכנון ובניה בגלל אי הגשת תוכנית לפי דרישות הוועדה ועוד כל מיני בעיות מקצועיות, ולכן הבכיר שמראיין לכתבה וקנה זכות בפרויקט הנ"ל החליט להתקיף את כל מה שזז בעיר ובעיריה,
נכון שיש בעיות ואי אפשר להתעלם מהם, אך מה שלא מתקדמים זה מחוסר הנהגה בשכונה, הנציגים שמייצגים בעיריה במקום להשקיע את כובד משקלם בבעיות של השכונה משקיעים באישור הפרויקט הנ"ל ובהמצאת תקן לרב ולבני משפחתו,

סיפור שלי מתחיל ברגע שהחלטנו כזוג צעיר לקנות קורת גג גם במחיר של מרחק מהמרכז וכו
חברת נתיב פיתוח היתה החלוצה הראשונה בשטח ואף התחילה בפועל לעלות לקרקע
ואז צד את עיני מודעה על קבוצת רכישה באותו מקום ומחיר מוזל התפתתי למרות האזהרות של ההורים שלא קונים על הנייר וכו
אבל מה שקובע זה המחיר וההסבר של בעל הקבוצה שיהיה בסדר ויש לנו גיבוי מפלגתי וכו
וכמובן שיכנעו אותנו שהכל בברכת הרב שטיינמן שמשום מה היה חלק מהקמפיין מכירות שלהם והיה גם טקס הנחת אבן הפינה בביתו
ועד היום הפרויקט לא התקדם ולא אושר אז החלטנו לברר וביררנו למה אז כל פעם היה תירוץ אחר
ואז הגיע רגע הגאולה שגדלקין מונה לראש עיר קבוע שהיה מיודד עם החברה של הקבוצה רכישה ואף מינה מהנדסת מטעמו ובדקו את תהליך התכנון של הפרויקט וראו שהוא לא חוקי ולא עומד בשום סטנדרט
שמעון גפסו גם חזר לתפקידו וגם היה תקופה שטויטו היה ראש עיר וקיים מפגש עם התושבים והסביר להם שהוא הראשון לאשר להם רק שיעשו את השינויים הדרושים בחוק והכל יאושר אבל דבר זה לא קרה וכמה שהוא ביקש מרוני אלישע ובעלי הקבוצה לעשות את זה שום דבר לא קרה
אבל את בעלי הקבוצה מעניין כסף והכל כמובן על חשבון הגב של הרוכשים המסכנים
אז הם יספרו לנו שכוווולם אשמים חוץ מיהם כמובן, אז איך המקום יכול להתפתח עם יזמים וקומבניטרים כאלו? איך זה שבעלז בונים 400 דירות? ברסלב קיבלו אישור להתחיל לעלות לקרקע? רק פרויקט מקום תורה תקוע? ועוד זה קשור לרשות המקומית? האם פרויקט הוללינד שהתפוצץ אחרי 20 שנה לא תמרור אזהרה לכח ראש עיר? ועוד "נציגי דגל התורה מסתובבים במסדרונות העירייה קרוב לשלוש שנים וזה מה שיוצא? האם אין זה המקום לבדק בית? האם העסקנים לא אשמים או בעלי האינטרס? האם הרישום לפרויקט מקום תורה כאילו הזול לא פגע במכירות של נתיב פיתוח ואז ממילא קצב המכירה שלו יירד ואז קצב ההתקדמות והאיכלוס נעצר?
למה אני עם 2 ילדים בלי עין הרע לא יכול להכנס לדירה הדמיונית שלי ועוד הכסף תקוע שם בגלל האינטרסים האיישים של בעלי הפרויקט? ועוד כולם אשמים חוץ מיהם מישהו יכול להראות לי היכן רוני אלישע בנה בארץ? האם זה לא מצא המין את מינו?
ואיך יתכן מבירור שנעשה בשכונה שלאחר שהפרויקט שלהם לא אושר אז הם שוכרים דירות בשכונת "אחוזת נתיב " ועוד מאיימים בכתבה למכור את הדירה לערבים על איזה דירה בדיוק הם מדברים?
והם גם החליטו לטפל בנושא הגנים והמפעיל השני שלהם בדרך החוצה והגננות לא מקבלות משכורת .והכל תקוע באחריותם הבלעדית כי הם ביקשו את הרישיון לנהל את השכונה

ככה מנהלים שכונה? להסתובב סביב ראשי העיר 4 במספר בתקופה האחרונה ומה שמבקשים זה רק גו'בים בשביל עצמם ולומר שהכל תקוע? הרי כל ראשי העיר נתנו להם את המפתחות והסמכות לנהל הכל .
וזה מה שיוצא? דאגה עצמית? אינטרס אישי? מה עם כל מה שמוזכר בכתבה? מתי הם ניסו לדאוג לזה?
ולכתוב שגפסו שהביא את החרדים לעיר לאחר שבכל המקומות סגרו את הדלתות למגזר החרדי לכתוב שהוא חיפש כותרת בעיתון? היכן הכרת הטוב? מה עם כפיות הטובה?
עקבתי אחרי הסיורים של הרב גפני בצפון בכל התקופה האחרונה. קרית אתא , מעלות , רכסים , בית שאן , חיפה , רק לנצרת עלית לא הגיע .למה? האם מהחשש לראות מה " נציגיו " לא הצליחו להועיל אלא להזיק? האם זה סוג של התנערות שלו מהמקום ומהם?
רבותי הגיע הזמן לא לחפש אשמים בחוץ אלא בבית אצלנו בקהילות שלנו איך יתכן שמקום כזה קטן עם אויר מדהים ונוף שרואים את החרמון ואת הים כל כך הרבה דברים תקועים ונהרסים באשמת בעלי אינטרסים נטו .
איך מעיר כמו נצרת עלית שקיבלה אותנו באהבה יצא לנו שם של נוכלים? שלא יודעים לארגן כלום? שהכל אינטרס אישי וכסף?
חברה בואו נתעורר לפני שיהיה מאוחר המקום מדהים ויפה רק חבל שזה מה שקורה שהאנשים הלא נכונים רוצים לפתח את הקריירה שלהם על חשבון כולם .

כבוד הרוכש במקום תורה היקר
אתה צריך להודות שאנשים שרכשו יחד איתך בפרויקט דואגים לפיתוח השכונה הרי אתה חלק ממשי מהם!
במידה ומפריעה לך התנהלותם אתה מוזמן לפרוש מפרויקט זה
אם אתה מאוד רוצה אתה יכול לרכוש דירה בפרויקט החדש בהר יונה המנוהל ע"י "אבו ראס
אגב במקום לשבת ולקטר כל היום אני מזמין אותך לבוא ולשכור דירה בנתיב ולקבל ג'וב כדרך רוכשי מקום תורה

תגובה ל"רוכש במקום תורה"
פחדן עלוב!
ישנם בשכונה מספר בעלי בתים ששונאים את החברה בה גדלו, וקיוו לפתוח בנצרת עילית קהילה "חרדית" לפי הההגדרות שהם יתנו למושג… לדאבונם רוב ציבור הרוכשים בשכונתנו הינם אברכים ובעלי בתים בני תורה שמעונינים לחיות באוירה חרדית קלסית.
קבוצה זו שהתנפץ להם חלום חייהם, לא מפסיקים לרגע לחפש אשמים, פעם זה הרב, פעם זה נציגי דגל התורה, פעם זה פרויקט מקום תורה וכו'.
הם אלו שמנסים להשתלט על השכונה בהפצת ריב ומדון, באיומים וצעקות על כל מי שהולך בדרכו, בהלשנות ומסירות אצל כל גורם אפשרי, בזריית חול ושקרים בעיני הציבור רבני ועסקני העיר. והרבה מהקשיים בשכונה ובפרויקט מקום תורה נעשו על ידם בכוונה גמורה להזיק ולמנוע משפחות חרדיות בני תורה להגיע לשכונה.
אף אחד לא מנסה לכפות עליהם דבר, לשם דוגמה נציגות השכונה לא נעשתה בהשתלטות של מישהו מסוים, אלא ב"השתלטות של הרוב", אך כיון שאינם מוכנים להודות במציאות שהם מיעוט זניח (המפולג ומסוכסך בינו לבין עצמו, כשכל אחד מצהיר שאינו קשור לשני, ורק הצורך הנואש להישאר על המים גורם לדבק מוזר לחבר ביניהם) , ובצורך שלהם למכור את דירותיהם ולחפש מקום אחר למימוש הפנטזיה שלהם, הם בונים תיאוריות מגוחכות שלא מביישים את גדולי כותבי המונפילציות במאה שנים האחרונות.
אף אחד לא מנסה לכפות עליהם דבר מה – אך הם מנסים לכפות את המציאות להיראות כפי שהם רוצים…
פחדנים עלובים!!
אף אחד לא מצפה ממכם לנהוג על פי תורה, ולהימנע משקרים, ליצנויות, מסירה לרשויות, לשה"ר ורכילות והוצאת שם רע. המושג תורה לא כ"כ מדבר אליכם. אבל לפחות תהיו חילונים בני אדם, ותפעלו בגלוי את מה שאתם פועלים במחשכים!!
אתם אפס אחד גדול, חבורת פחדנים שמפחדים מהצל של עצמם.
ובנוגע אלינו: אנו לא דואגים,
לשקר אין רגלים, וגם אם יש להם הצלחות מזעריות בבלבול וזריית ספקות, באיזשהו שלב כל אחד מגיע להבנה מה קורה כאן , והתושבים הגרים בשכונה יוכיחו. (- כל תושב שמגיע זוכה לקבל "שיעורים" יומיים ע"י החבורה העלובה, על ה"השתלטות" וה"פשעים" וה"מחדלים" של עסקנים/רבנים/תושבים/וכדו', אך לא עובר הרבה זמן וכל אחד תופס לבד מה קורה בשכונה…

מישהו יכול להסביר לי על מה בדיוק המריבות ומי רב עם מי

לכבוד הצפוני היקר שכרגע מתגורר בשכירות כמוני במקום לכנס לדירה משלך הודות לאנשים שאתה רוצה שאני יודה להם כי הפרויקט שלנו לא זז ולפי מה שהבנתי גם לא יזוז מאותה סיבה ששום דבר לא זז בשכונה " הודות הדאגה המסורה " של מי שהזכרת .
ואיך בדיוק אצא מהקבוצה עם אי אפשר ולא נותנים לנו את הכסף אולי רק עוד 10 שנים ( מבדיקה שעשינו מול החברה )
ולבוא ולגור בשכירות ולקבל גוב? הרי לפי מה שפורסם ראש העיר העיף בכל המדרגות את העסקנים שחוץ מלבקש גובים ולסבך אותו בדברים נגד החוק לא עושים כלום .
אז מה בדיוק אני יעשה שם?
למה שלא תודו ותחשפו בדיוק את התיכונן של הבניה שהצגתם לרוכשים ומה אתם מבקשים ולא מאשרים לכם? ולהפסיק להאשים את כל העולם חוץ מאת עצמכם? עד מתי אפשר לתעתע בציבור שומרי תורה תמים? עד מתי האינטרס האישי מול העינים שלכם?

כבוד רוכש מקום תורה היקר אני לא חושב שנציגי המקום קשרים לרוני אלישע במידה ואתה רוצה אתה יכול להתאגד יחד עם כל חברי הקבוצה אשמח לעזור לך בענין

אתם באמת משכנעים כמה כדאי לעבור לגור בהר יונה!
איזה שכנים נפלאים יהיו לנו שם, כמה האוירה שם נחמדה… אני רק מקוה שלא יגמרו פתאום בבת אחת כל הדירות שם.

תגובה עניינית: מבירור שערכתי מול רוני הנדסה, פרויקט מקום תורה לא ביקש שינוי תב"ע, אלא הקלות בבניה ע"מ שיהיה אפשר לבנות בקרקע זו. הקלות אלו אושרו מראש ע"י ראש העיר המכהן בזמן התכנון, והמהנדסת שהייתה אז. עם חילופי המהנדסת החליטה האחרונה שאינה מסכימה למה שהסכימה הראשונה. אע"פ שהיא מודה שא"א לבנות במקום מסיבות טכניות כפי התכנית המקורית, אך היא סוברת שא"א לקבל את השינוי במסגרת הקלות וצריך למענם שינוי תב"ע.
במסגרת הדיונים מולה הציגו בפניה חוות דעת רבות של משרד השיכון, ושל כותבת התב"ע של הר יונה ג' בעצמה ועוד, כי השיניים המדוברים יכולים להינתן במסגרת הקלות, ואין צורך בשינוי תב"ע.
באופן עקרוני יכלו ללכת נגד העיריה בתביעה על שינוי מגמה בין המהנדסת הקודמת לעכשוית, ועל עוד כמה טעויות שביצעה המהנדסת, אך בחברה דוגלים בהידברות שתמיד לוקחת פחות זמן. יש להם סיכום מסוים איתה והם מתקדמים על פיו.
יש לציין כי ראש העיר הנבחר מר רונן פלוט אמנם אינו נכנס לעובי הסוגיה ומשאירה בידי המהנדסת, אך מצד שני הנושא עומד על שולחנו, והוא דוחף את ההתקדמות בכל הכח לרבות פגישות וישיבות בזמנים לא זמנים בשביל לקדם את הפרויקט.
ההסברים הנ"ל ניתנו לי במשרדי רוני הנדסה, מגובה במכתבים והתכתבויות (חוברת שלמה) המוכיחים את צדקת הדברים.
אני שותף לכעס על חברת רוני הנדסה על כך שאינם מעדכנים את הרוכשים באופן סדיר ושוטף, אך בבדיקה ובירור מולם עולים הדברים הנ"ל.
כל אחד (ענייני, מרוכשי הפרויקט) מוזמן לעשות זאת ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מן הדברים.
עם זאת במידה ורוכשים רציניים יתאגדו ביחד לטכס עצה כדת מה לעשות, אשמח להיות שותף, ובטוחני שנוכל לקדם את הפרויקט ולו רק בהפעלת לחץ על כל הגורמים משני הצדדים להזדרז יותר, כי חבל על כל יום.
נ.ב. אקוה לתגובות ענייניות.

שמעתי שממש עכשיו פרויקט של דגל התורה קיבל אישור בניה
האם הכוונה למקום תורה?
אגב השבוע נתקבלו היתרי בנייה בקריה החסידית של הר יונה ג' – ברסלב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture