"אני אפסיד את הבחירות בגלל תוכנות ריגול שהפעילו האמריקאים"

פרנואיד או ריאליסט? תחקיר שיתפרסם מחר ב'הארץ' מתחקה אחר שורשי המאבק של נתניהו בתקשורת וחושף שיחת טלפון סנסציונית של ראש הממשלה לעיתונאי ישראלי ביום הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נתפס בציבור – במידה לא מועטה של צדק – כפרנואיד הסבור שכל העולם נגדו. תחקיר מקיף שיתפרסם מחר ב'הארץ' יתרום מן הסתם לחיזוק התפיסה האמורה, לפחות בקרב מתנגדיו.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו עוסק בתקשורת באופן אובססיבי ורווי פרנויות ומטרתו שליטה בכל ענפי התקשורת והחלשתה. מהמנכ"לים שקיבלו ממנו שיחות נזיפה בשעות הלילה, התדרוכים הקבועים לכל הפאנליסטים בערוץ 2, ועד האיום המרומז על מו"ל עיתון", נכתב בעיתון בנוגע לתחקיר.

בתחקיר, פרי עבודתם של העיתונאים נתי טוקר וגידי וייץ, מובא הסיפור הבא: "ב-17 במרץ 2015 בשעה 13:36 צילצל הטלפון של אחד העיתונאים הבכירים במדינה. "אני מעבירה לך את ראש הממשלה", הודיעה לו המזכירה. "שלום, מר נתניהו", פתח העיתונאי את השיחה. "אני רוצה לומר לך שמה שקורה היום זו גניבת בחירות", רעם קולו של ראש הממשלה, "לא היה דבר כזה בשום דמוקרטיה בעולם. כיוון שאתם בתקשורת לא טיפלתם בשערורייה שמתרחשת כאן, אני עומד להפסיד את הבחירות". "על מה אתה מדבר?", הגיב העיתונאי בהשתאות, "אתה ראש הממשלה הבא". "אני לא", הודיע לו בנימין נתניהו, "תנועת V15, בגיבוי ושיתוף הממשל האמריקאי, הביאו לכאן תוכנות… אתה יודע על מה אני מדבר. אני לא רוצה להרחיב בטלפון, כן? תוכנות-על שמאתרות את הבוחרים".

העיתונאי הבכיר לא ידע לאילו תוכנות מסתוריות נתניהו מתכוון. המשך הדברים של ראש הממשלה – שהתייחסו לקשר חובק עולם, אשר כלל את הממשל האמריקאי והשירותים החשאיים, תנועת V15, יצחק הרצוג והתקשורת הישראלית שקשרו כולם להפילו – נשמע לו פרנואידי. "מה אתה מציע שאני אעשה עם המידע הזה? היום הקלפיות נסגרות", הגיב העיתונאי. "אני רוצה שתדע שזה מה שקרה", חתם נתניהו את השיחה בנימה פטליסטית ומאשימה, "אתם לא נוגעים בזה. אתם לא מטפלים בזה. לכן אני אפסיד את הבחירות"".

בסביבתו של נתניהו הגיבו בזעם לתחקיר ובחרו לתקוף בחריפות את העיתון. "שורת הכזבים וההשמצות המסולפות שאתם מייחסים לראש הממשלה נתניהו רק מוכיחה שוב עד כמה עיתונכם מוטה ומגמתי נגדו ועד כמה אתם מסלפים את המציאות. אותנו זה לא מפתיע. זה שנים, 'הארץ' הפך להיות עיתון שמוציא את דיבתם של צה"ל וישראל בעולם, ושאינו מייצג אפילו שמץ ממגוון העמדות של הציבור הישראלי הרחב. אין פלא שהציבור הרחב איבד את אמונו בכם. אנו יכולים רק לקוות שהעובדה שקונצרן העיתונות הגרמני 'דומון שאוברג', שעסק בהפצת תעמולה נאצית בזמן מלחמת העולם השנייה, רכש 20% ממניות 'הארץ' – אינה קשורה להלך רוח זה", נאמר בתגובה ששגרה לשכת ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture