דגל התורה מצטרפת למאבק על ערד, אך לא תשתתף בהפגנות

אחדות חרדית: בעיתון הבית של דגל התורה מעניקים במה נרחבת לסיקור העצרות ההמוניות למחאה על הפגיעה בבית כנסת בעיר ערד, אך מדגישים כי אין זו דרכם להשתתף בהפגנות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דגל התורה ויתד נאמן ממשיכים בתמיכה במאבק נגד ראש עיריית ערד המצר את צעדי הציבור החרדי בעיר, עם זאת הציבור הליטאי אינו חלק מהעצרות שיתקיימו השבוע כפי שחשף בדגל התורה מסבירים "יש הבדל בין תמיכה במאבק נגד ראש העיר לבין לצאת להפגנות, שרבותינו לא מורים לנו".

עם זאת יתד נאמן מכבד את דעת האדמורי"ם ומביא את דעתם על היציאה לעצרת תחת הכותרת שמופיעה בהפניה בעמוד הראשון "בהוראת גדולי האדמו"רים, המונים נערכים לתפילה ומחאה בעקבות הפגיעה המתמשכת של ראשי ערים ברחבי הארץ, בציבור החרדי, והאירוע החריג והמזעזע כל לב יהודי בערד".

במאמר המערכת של העיתון הבוקר מתייחסים בארוכה לראשי הערים ברחבי הארץ' המתנכלים לציבור החרדי תחת הכותרת "לא יהיה "תחום מושב חרדי" במדינת ישראל!"

לפניכם מאמר המערכת במלואו:
המחאה החריפה המושמעת בימים אלו נגד תופעת ראשי הערים המתנכלים לציבור התושבים החרדי בעירם, ששיאה במקרה המזעזע של הפגיעה הנוראה בקדושת בית הכנסת בערד – מקיפה מטבע הדברים את כל חוגי היהדות החרדית. כל מי שלב יהודי בקירבו, מוקיע ומגנה את המעשה השפל של אותם "מפגינים", שהעזו לחלל כך את קדושתו של בית תפילה יהודי בעיצומה של שבת קודש, ולא פחות מכך (ואולי אף יותר) – את אלו העומדים מאחוריו, את אלו שזרעו ברינה את זרעי ההסתה – וקצרו בדיצה את פירותיה הבאושים.

הסתה מכוערת זו, הפכה לצערנו בעת האחרונה לתופעה בכמה וכמה ערים, שראשיהן סבורים כי יש בכוחם להתעמר בתושבים בעירם הנמנים עם חוגי היהדות הנאמנה, להתנכל להם בכל דרך, למנוע מהם מבנים נאותים לתפילה ולמוסדות החינוך שבהם גדלים ילדיהם, לפגוע בנציגיהם שנבחרו בבחירות דמוקרטיות, והחמור מכל: ליצור 'דה-לגיטימציה' לעצם מגוריהם בערים אלו. כך הפכו כמה מראשי הערים בישראל למסיתים מקצועיים, ומה לנו כי נלין על התושב החילוני ששומע, מפנים את המסר – וקם לעשות מעשים?!

למרות ש"אין שליח לדבר עבירה", מבחינות רבות ההאשמה הכבדה רובצת דווקא לפתחם של המסיתים, של אותם ראשי ערים, המניפים ברמה וללא בושה את הדגל של "פן ירבה" כלפי הציבור החרדי בעריהם – ולבסוף מגלגלים עיניים כאשר ההסתה מסתיימת במעשים חמורים.

לצערנו הרב (כפי שהתריע הרב מנחם שפירא, מנהל המחלקה המוניציפאלית ב"דגל התורה" בגליון יום ו'), אנו חווים את ההתנכלות בכמה מקומות ברחבי הארץ, למרות שלשמחתנו הם לא רבים. לדגל התורה יש מעל מאה נציגים ברשויות המקומיות בארבעים וחמש ערים, וברוב רובם של המקומות המאופיינים באוכלוסייה מעורבת, היחסים עם ראשי העיר הם בשיתוף פעולה הדוק ופורה ומתוך כבוד הדדי. אולם למרבה הצער ישנם מקומות בהם ראשי העיר אינם רואים בעין יפה את התפתחותו של הציבור החרדי, ומתוך כך הם מסיתים לשנאה ומנסים לסכסך בין הציבור החרדי לאוכלוסייה הכללית, תוך שהם מהלכים אימים על הציבור הכללי כאילו החרדים משתלטים על העיר. בדרך כלל גם במקומות אלו, רוב הציבור איננו הולך שולל אחרי תעמולת הכזב הזו והשנאה המפלגת שראשי העיר מנסים לפזר.

המקרה המחריד שארע בערד, איננו מקרה "מקומי". הוא חלק מתופעה ארצית ידועה, אף כי עדיין מוגבלת, שקבלה ביטוי חריף יותר ומסוכן ביותר, שנגדו יש למחות בכל התוקף, אך לא צריך להגיע לאירועים בעלי נימה אנטישמית מובהקת כדי להתקומם נגד אותם ראשי ערים המסיתים נגד הציבור החרדי.

הדוגמאות שעל הפרק הן חיפה, מודיעין, ערד והשכונות המעורבות בירושלים. הבעיות מוכרות היטב לנציגי "דגל התורה" המקומיים, הפועלים בכל כוחם לפתרון הבעיות, בשיתוף פעולה עם חברי הכנסת של "דגל התורה".

ועדיין, המחאה החרדית המאוחדת צריכה להישמע ברמה נגד עצם תופעת ההתנכלות של ראשי הערים הנ"ל (ואחרים, שעומדים מנגד ושוקלים אם להצטרף) לתושבים החרדיים. זכותו של יהודי חרדי לקבוע את מקום מגוריו בכל עיר בארץ ישראל, מבלי לחשוש שמישהו בלשכת ראש העיר יסמן אותו כיעד להתנכלות והצרת צעדיו. לא יהיה "תחום מושב חרדי" במדינת ישראל!

אם ראשי הערים הללו – מחיפה ומודיעין דרך ערד וירושלים – יידעו כי לפניהם עומד כוח חרדי מלוכד, שדואג בכל כוחו ועוצמתו לצרכי כלל התושבים החרדיים מכל החוגים, וציבור חרדי בכל רחבי הארץ שעומד יחדיו כחומה בצורה נגד פגיעה כלשהי בצרכיו הלגיטימיים של כל תושב חרדי באשר הוא – בלי ספק יחשבו פעמיים בטרם יעזו להתנכל לו ולצרכיו הלגיטימיים.

בידינו הדבר!

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture