הימין נגד האו"ם, השמאל מאשים את נתניהו ולפיד משדר לקונצנזוס

הטלטלה המדינית: המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ההחלטה במועצת הביטחון • בעוד השמאל מנצל את ההזדמנות כדי לירות חיצים בנתניהו, מצליח יאיר לפיד למצב את עצמו - שוב - כ"מבוגר האחראי" באופוזיציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תגובות סוערות ויצריות להחלטה האנטי ישראלית במועצת הביטחון של האו"ם: הימין, כצפוי, מתייצב מאחורי נתניהו ותוקף במילים קשות את אובמה והאו"ם. יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, אמר: ״ההחלטה ההזויה של האו״ם שרק לאחרונה העומד בראשו הודה שזה גוף שמוטה נגד ישראל, היא אבסורד והתקבלה בשל חוסר המנהיגות שארה״ב מפגינה לאורך השנים האחרונות. אם הכותל המערבי ושכונת רמות הם שטח כבוש, אז על האו״ם לקבוע לאלתר החזרת ניו יורק לאינדיאנים. הצביעות של הארגון מתגלה הפעם נוכח מאות אלפי אזרחים שנטבחים בסוריה, מהם הוא מתעלם, אבל כמו תמיד מוצא את הזמן לעסוק בקדחתנות עם ישראל״.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף: לא יכול היה להיות מועד סמלי יותר להעברת החלטה שקרית ומעוותת כזו יותר מליל שבת ומחג החנוכה שמייחדים את עם ישראל ומזכירים לנו את ההיסטוריה המפוארת שלנו, את ההשגחה האלוקית על עם ישראל, את הגבורה היהודית לדורותיה ואת ניצחונם של המעטים על הרבים.

ההחלטה החד צדדית באו"ם חייבת להענות בתגובה ציונית הולמת מצד מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה להחיל לאלתר את הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון כולם ולהעביר מסר חד וברור לפלסטינים ולעולם שארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

 

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

השר ישראל כץ: "ההחלטה נגד ישראל בעיתוי הנוכחי , כאשר ברקע האירועים בסוריה, טרור האיסלם הקיצוני באירופה וחשיפת תשתיות הפיגועים של החמס ביו״ש, משקפת אובדן דרך. מצער שנשיא ארה״ב המכהן מותיר אחריו מורשת של מתן גיבוי להחלטה אנטי ישראלית חריפה וחד צדדית , שנותנת רוח גבית לטרור ולאלימות הפלשתינית . דימוי החולשה של ארה״ב בעולם ובאזור , כמי שאינה מגבה את ידידותיה, הגיע הערב לשפל חדש , כאשר הפנתה את גבה לבת בריתה ישראל. אני מאמין שאחרי ה 20 לינואר הדברים יראו אחרת , כפי שאמר הערב הנשיא הנבחר של ארה״ב דונלד טראמפ".

השר יריב לוין: ״הנשיא אובמה שביקש להשאיר מורשת של אובמה-קר משאיר אחריו רק מורשת מפוקפקת של אובמה-הפקר. הנשיא הפקיר במהלך כהונתו את כל ידידיה של ארה״ב, וההימנעות באו״ם היא חוליה נוספת של הפניית עורף לא רק לישראל אלא לערכיה של ארה״ב עצמה. התשובה שלנו צריכה להיות נחרצת- חידוש תנופת הבניה בהתיישבות וקידום הליך הסיפוח תוך תיאום מלא עם ידידינו בממשל החדש״.

תגובות ברוח דומה השמיעו גם יתר חברי הכנסת והשרים ממפלגות הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו.

באופוזיציה, מנגד, בחרו לנצל את ההזדמנות כדי להאשים את מדיניותו של ראש הממשלה במשבר. יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג: "נתניהו איבד שליטה, האיש שלפני חודש סיפר לנו שהעולם סוגד לנו, הכריז הערב מלחמה על העולם, על ארצות הברית, על אירופה ומנסה להרגיע אותנו בכחש. את הטירוף המסוכן הזה עלולים כולנו להרגיש, כל אזרח ישראלי, תומך ימין או תומך שמאל, בביקור הקרוב בחו"ל ביחס עוין. את ההתדרדרות המסוכנת שהביא עלינו, אפשר לעצור רק בבחירות ובמאבק משותף להפלת נתניהו.

אני קורא ליאיר לפיד ולכוחות פוליטיים נוספים להצטרף אליי למאבק שייצא מהרשתות לרחובות, וקורא למשה כחלון לחתוך את המשך ישיבתו בממשלה ולעצור את נתניהו לפני שיהיה מאוחר מדי. רק ממשלה אחרת, שקולה ואחראית תוכל לבטל את ההחלטה ולתקן את הנזק החמור מהחלטת האו"ם, לעצור את הפגיעה במדינה ולהשיב את מעמדה של ישראל בעולם למקומה הראוי."

חברתו למפלגה, שלי יחימוביץ', הוסיפה: ״הודעתו של ראה״מ נתניהו רוויית פניקה, עיוורת למציאות, רוויה איומי סרק, וכל כולה לצרכים פוליטיים פנימיים של הלהטת רוחות כדי לעמעם את הכישלון המביש".

ח"כ דב חנין: "נתניהו מאמין שאם הוא יחרים את העולם – העולם פשוט יעלם. לזה קוראים מדיניות של בת יענה. החלטת מועצת הבטחון איננה אנטי-ישראלית. היא מבחינה באופן ברור בין ישראל לבין השטחים ומנסה להציל את ישראל והפלסטינים מהמשך העימות המדמם והמסוכן באיזור."

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מי שניצל את המשבר כדי לבסס עוד יותר את מעמדו כאלטרנטיבה הפוליטית הרלוונטית היחידה לנתניהו הוא יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, שכינס מסיבת עיתונאים מיוחדת במהלכה אמר: "ההחלטה שהתקבלה אתמול במועצת הביטחון של האו"ם היא מסוכנת, לא הוגנת, וישראל לא תקבל אותה. האו"ם כבר לא מסתיר אפילו את העוינות המובנית שלו כלפי ישראל. מזכ"ל האו"ם היוצא, באן קי מון, הודה בזה בגלוי בשבוע שעבר.  ההחלטה אתמול היא מעשה של צביעות. מועצת הביטחון של האו"ם שעמדה מנגד כשנטבחו 400 אלף סורים, לא תנהל את מדינת ישראל הריבונית. כשארגון טרור רצחני כמו החמאס מברך על החלטת מועצת הביטחון, ברור את מי היא משרתת. עבדתי יחד עם הממשלה בניסיון לבלום את ההחלטה. דיברתי עם הבית הלבן, עם התקשורת הזרה, עם ידידינו בעולם. אשתף פעולה גם עכשיו בקרב הבלימה הדיפלומטי, מפני שאני אוהב את מדינת ישראל ותמיד אצא להגנתה.

 אני גם מגנה בכל תוקף את הדרך שבה חלק מחוגי השמאל חוגגים בתקשורת את העובדה שמדינת ישראל נפגעה. פטריוטים לא מתנהגים כך. אבל כל זה לא אומר שלא קרה פה דבר חמור. קרה פה דבר חמור".

רק לאחר מכן הוא מתח ביקורת מתונה על ראש הממשלה וטען:  "בשנתיים האחרונות ראש הממשלה נתניהו הסביר לנו שוב ושוב שממשל אובמה עוין אותו, אבל העולם כולו הולך ומשתכנע בצדקת דרכה של הממשלה. מה שקרה אתמול היא קריסה מוחלטת של התיאוריה. הדרמה אתמול לא הייתה רק מול ארה"ב. מה שהתברר אתמול הוא שאף מדינה בעולם – אף מדינה בעולם! – לא מסכימה עם ממשלת ישראל. אפס תומכים היו לנו בהצבעה. התברר שנעדרנו מהזירות המרכזיות. לא נעשתה עבודת מטה יעילה מול הקהילה הבינלאומית.

הופתענו. נתפסנו לא מוכנים. אסור שנהיה מופתעים בזירה הזו. כמו שצה"ל לא יכול להיות מופתע בגבול, הממשלה לא יכולה להיות מופתעת בזירה הבינלאומית. המדינות שנתניהו אמר לנו שהן בכיס – רוסיה, בריטניה, מצרים – הן אלה שהובילו את המהלך נגדנו.

אני התרעתי בדיוק על התסריט הזה במשך שלוש שנים. כולל בקבינט. שוב ושוב אמרתי שאין לנו תוכנית פעולה, אין עבודת מטה מסודרת, מכופפים כל פעם מחדש את האינטרס הלאומי לצרכים פוליטיים. יש משהו עייף ולא מרוכז בדרך שבה הדברים מתנהלים. כך הגענו להחלטה הזו במועצת הבטחון. זו לא מליאת האו"ם. זה גוף עם שיניים. זה הגוף שהוביל את הסנקציות נגד איראן. למהלך שיצא לדרך אתמול יש משמעויות מדיניות, כלכליות, גם בטחוניות. לא נרגיש אותן מיד, כי זה תהליך, אבל מרגע שהוא יצא לדרך, קשה מאוד לעצור אותו.

מה צריך לעשות עכשיו? מה צריכה להיות תוכנית העבודה? קודם כל למנות שר חוץ במשרה מלאה. אל תשאלו אותי אפילו אם אני מוכן לקחת את התפקיד, התשובה היא לא. אבל יש בממשלתו מספיק אנשים טובים שיכולים למלא את התפקיד. לא הכל פוליטיקה.  צריך שר חוץ במשרה מלאה, צריך מערך הסברה מתפקד, צריך להקצות משאבים מיוחדים לזירה הבינלאומית, צריך למנות ראש מל"ל – מדצמבר 2015 אין ראש מל"ל – שירכז את העבודה ויתאם בין הגופים השונים. מעל לכל – צריך להחזיר את היוזמה לידינו.  צריך ליזום מהלך של ועידה איזורית ולגייס אליו את מדינות המזרח התיכון ואת הקהילה הבינלאומית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture