הגרוע מכל עוד לפנינו? תרחיש האימים של ישראל והרפובליקנים

הטלטלה המדינית: בישראל חוששים מאוד מאוד מתסריט שבו אי הטלת הווטו במועצת הביטחון היתה רק קדימון לנקמה האמיתית של הנשיא היוצא בנתניהו • גם בארה"ב חוששים מפני הימים האחרונים בכהונתו של אובמה: "יבצע צעדים בלתי הפיכים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המערבולת המדינית אליה הכניס נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, את ישראל בעקבות אי-הטלת הוטו על ההחלטה האנטי ישראלי באו"ם, עלולה להתברר רק כקדימון לנקמה הכואבת באמת שבאמתחתו של הנשיא הדמוקרטי.

גורמים מדיניים בכירים חוששים מאוד כי בשבועות שנותרו עד לסיום כהונתו, יתמוך אובמה בהחלטה חד-צדדית במועצת הביטחון שתכיר בקיומה של מדינה פלסטינית עצמאית. בניגוד להחלטה שהתקבלה בשבת האחרונה, החלטה בעד מדינה פלסטינית עצמאית היא החלטה בעלת השלכות מידיות הרות אסון עבור ישראל.

"אובמה קיבל כמה פניות מאנשי שמאל קיצוני בארה"ב, כולל מהנשיא לשעבר ג'ימי קרטר, שקראו לו להכיר במדינה פלסטינית לפני צאתו מהבית הלבן. בירושלים כבר הביעו אתמול חשש שהנשיא היוצא מתכנן "מכה שנייה" אחרי ההצבעה באו"ם בסוף השבוע, וכי הוא יכול להעביר החלטה נוספת במועצת הביטחון, חריפה יותר ובעלת שיניים", מדווח הבוקר אתר NRG.

ע"פ הדיווח באתר, "מי שינסו לעמוד מנגד לאובמה יהיו המחוקקים הרפובליקאים. כוחם אמנם מוגבל במידת מה, אך עדיין הם יכולים – בייחוד בכל הקשור לענייני התקציב – להפוך את חייו של אובמה לקשים ולמסובכים. אלא שבתקופה הזאת, כשהנשיא משוחרר מדאגות פוליטיות ויכול לעשות רק לביתו ובהתאם לאידיאולוגיה שלו, ביכולתו להשתמש בסמכויותיו הנרחבות כדי לקדם נושאים רבים".

בכתבה נסקרה בהרחבה גם הדאגה הרפובליקנית לנוכח "האדמה החרוכה" שעלול להותיר אחריו אובמה, מבחינתם. "הרפובליקנים חוששים שאובמה מתכנן להעביר "חקיקת חצות", החלטות של הרגע האחרון שינסו להעמיד את הממשל החדש בפני עובדות בשטח.

השקר הגדול של אובמה: זה מה שהוא אמר רק לפני מספר חודשים • צפו

כך למשל, בשבוע שעבר פעל אובמה בסדרת נושאים פנימיים שכנראה מנוגדים לדעותיו של הנשיא הנכנס ואנשיו: אובמה אסר על ביצוע קידוחי נפט וגז בחלקים גדולים של האוקיינוסים הארקטי והאטלנטי, מה שבוודאי לא ימצא חן בעיני מזכיר המדינה הנכנס, רקס טילרסון, שעד כה כיהן כמנכ"ל חברת הנפט "אקסון". הנשיא אף אמר שהוא סבור כי הצעד הזה יחייב את הממשל הבא.

בנוסף, אובמה העניק מספר שיא של חנינות לאסירים ביום אחד, ומחק את הצורך ב"רישום הרדום" של גברים מוסלמים המגיעים ממגוון מדיניות. הרישום הזה נכנס לתוקף לאחר הפיגועים במגדלי התאומים ב-2001 והוא כבר לא בשימוש מאז 2011, אך מעניין לראות כיצד הנשיא הנכנס – שבמהלך הקמפיין שלו תקף בחריפות את ההגירה ממדינות מוסלמיות – יתייחס לצעד הזה, שלכאורה מצהיר על חוסר המסוכנות שנשקף ממהגרים מוסלמים ממדינות רבות".

עוד הוסבר בכתבה: "אם להוסיף על התסכול הרפובליקאי, הרי שיש לציין כי כל זה, כאמור, קרה בשבוע אחד – ולאובמה יש עוד מעט יותר משלושה שבועות בבית הלבן. יתרה מכך, ב"פוקס" ציינו כי כל ההחלטות הללו של אובמה נעשו בזמן שהנשיא נופש בהוואי עם משפחתו, ואינו נמצא כלל בוושינגטון. התהיות של הרפובליקאים הן מה הוא שומר במחסנית לרגע שבו יצעד מחדש בבירה האמריקאית.

בכירים במחלקת ההגנה ששוחחו עם חדשות "פוקס" סיפרו למשל על תכנונים אחרים של הנשיא הדמוקרי, הכוללים מאמצים של הממשל להעביר 22 עצירים מהמתקן בגוונטנאמו למדינות זרות עוד לפני תום כהונתו.

התגובה לאובמה: "טראמפ יבקר בישראל – ויכריז על העברת השגרירות"

ברשת השמרנית פירטו נושאים נוספים שעומדים כעת על הפרק מבחינתו של הנשיא היוצא: יוזמה של אחדים מהמחוקקים הדמוקרטים קוראת לו להשתמש בכוחו הביצועי ולחון מיליוני ילדי מהגרים שהגיעו לארה"ב בשנים האחרונות, כך שיוכלו להיות מוגנים מגירוש עתידי – צעד שטראמפ כבר הצהיר שיבחן. כמו כן, הנשיא בהחלט צפוי לבדוק עוד בקשות חנינה שמונחות לפניו מטעם סוחרי סמים לא אלימים ועבריינים נוספים".

ב-NRG מנסים לנתח את המהלכים של אובמה מהזווית שלו: "הדבר היחיד שאולי יכול לעמוד בדרכו של הנשיא היוצא הוא ראיית המורשת שלו בטווח הארוך, נושא שמדאיג את רוב הנשיאים האמריקאים בתקופה האחרונה לפני צאתם מהבית הלבן. אלא שאם לשפוט על פי התנהגות הממשל בסוף השבוע האחרון, שהפנה עורף לא רק לבעלת הברית הוותיקה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון אלא גם לממשל הנכנס והתעלם מרצונם של מיליוני אמריקאים, לא בטוח שלאובמה אכפת מהאופן שבו ההיסטוריה תשפוט אותו כשזה מגיע לאידיאולוגיה שהוא מאמין בה.

כבר כך, הרי הוא יודע, שיעורי התמיכה בו בארה"ב עצמה במהלך שנות כהונתו היו מהנמוכים בהיסטוריה, ולעתים קרובות נפלו מתחת לרף 50 האחוזים. אז מה זה כבר משנה מה יעשה כעת? "

נתניהו נגד אובמה: "ביצע מחטף אנטי ישראלי מביש באו"ם"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינת ישראל צריכה פשוט לאיים איום מאוד פשוט. אם האו"ם וארה"ב של אובמבה יחליטו להכיר בהחלטה חד צדדית של הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, ישראל רואה את עצמה לא מחוייבת לשום הסכם שנעשה עם הפלסטינים, כולל להסכמי קמפ-דיוויד ואוסלו, הרשות הפלסטינית תפורק ותוכרז בישראל כאירגון טרור, וישראל תספח את כל שטחי יו"ש כולל אזורי A ו-B, ולפלסטינים שם יינתן מעמד של "תושב" ולא של "אזרח".
כמו כן – יוחזרו פקידי הוואקף לירדן, הר הבית יעבור לשליטה ישראלית מלאה והמסגדים שעליו יפורקו לחלוטין.

נראה עכשיו את הפלסטינים מגישים הצעות כאלה באו"ם.

נחמן.
אתה יודע בעצמך שזה לא מעשי.
צריך להתפלל ולמצוא את הדרך 'להרדים' את אובמה לחודש הקרוב.

ריבונו של עולם, בזכות הצדיקים ובזכות חנוכה
בבקשה
שהרשע שונא ישראל הזה יפול עוד היום
תרחם עלינו

אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים

"פולסא דנורא"?

פולסא דנורא או שפשוט נתפלל
אין כוחנו אלא בפה
זה לא סתם קורה עכשיו
חנוכה חג הניסים והנפלאות
זה הזמן לבקש שהוא יתפגר
עוד היום
אמן

הקב"ה ישלח לנו את הגואל . אמן . וכמו שהציף את העולם בדור הפלגה . כן יהי רצון שישטוף את עזה על כל הפסולת הקשורה בקשר ישיר או קשר חליפין לעם ללא מורשת עבר או עתיד היישר לתהום רבה ושירקבו שם הטמאים הרוצחים המתועבים

סליחה בדור אנוש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture