נטו משפחה • כחלון השיק תוכנית והכריז: "הכסף חוזר לציבור"

שר האוצר ערך מסיבת עיתונאים ובה הציג את יוזמתו "נטו משפחה", ולפיה ינתנו נקודות זיכוי להורים עובדים, סבסוד צהרונים, הגדלת מענק העבודה למשפחות העובדות וביטול מכסים ומס קנייה על ביגוד לתינוקות, הנעלה ומוצרי סלולר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר האוצר משה כחלון כינס היום (ג') מסיבת עיתונאים במשרד האוצר בתל אביב בה הודיע על כמה צעדים שנועדו להוזיל את יוקר המחיה – זאת במסגרת תוכנית "נטו משפחה" שנודעה לדבריו לסייע למעמד הביניים.

לדבריו, מדובר בסכום כולל של 4 מיליארד שקל למשפחות העובדות: כולל סבסוד צהרונים, זיכוי להורים עובדים, הגדלת מענק העבודה למשפחות העובדות (גם לכאלו שלא מגיעות לרף המס) וביטול מכסים ומס קנייה על ביגוד לתינוקות, הנעלה ומוצרי סלולר. הפחתות המכסים הן לרמה של 0% מ-6% על ייבוא בגדי תינוקות, מ-12% על נעליים ומ-15% על מוצרי סלולר. סך העלות של מהלך זה תעמוד על 600 מיליון שקל. לדבריו, מדובר בחיסכון כולל של 18 אלף שקל בשנה.

כחלון הציג את תכניתו לצד סגן שר האוצר יצחק כהן, ראש אגף תקציבים אמיר לוי, מנהל רשות המסים משה אשר, החשב הכללי רוני חזקיהו והממונה על השכר ערן יעקב.

שר האוצר כחלון אמר במסיבת העיתונאים כי "לכל שר אוצר היו תפיסות עולם, ויש לו ויכוח נוקב, אבל נדרש משר אוצר נכונות להילחם בקבוצות כוח, ולא לפחד מטוקבקיסטים שהם מפעילים. בשנתיים האחרונות הגדלנו קצבאות לניצולי שואה והקמנו חיסכון לכל ילד לכולם. הארכנו את חופשת הלידה והגדלנו קצבאות זקנה. הרחבנו תשלום ליוצאי עיראק, מרוקו ואלג'יר שהם ניצולי שואה.

"ביצענו שורה של רפורמות, ובראשן הרפורמה בבנקים וכרטיסי אשראי. אלה מעשים ולא דיבורים. שאלו איפה הכסף? הנה הכסף. המדינה צריכה להקל ולא להקשות. המצב הטוב לא יש מאין, ומאחורי העבודה והתוצאות יש אנשים וחברי הנהלת האוצר. יש גם משלמי מסים, ואנחנו היום מחזקים את מעמד הביניים במעשים. אנחנו מחזקים את הזוג שיוצאים לעבודה ומשלמים מסים. התוכנית נקראת: נטו משפחה. אפשר לדבר על השמן והרזה אבל צריך מעשים, צריך לעזור למעמד הביניים.

"הגיע הזמן לשנות כיוון, שיותר אנשים יעלו למעלה ולא ירדו למטה. אנחנו משנים כיוון. אנחנו רבים עם קבוצות לחץ, אלה שלא רוצים תחרות ואנחנו מביאים היום את הבשורה, היום אנחנו מחזירים כסף לציבור. העודפים שהצטברו בקופת המדינה הם של הציבור, לא של אף אחד אחר. נבחרנו כדי לסייע למיש צריך, ואנחנו נביא בשבועות הקרובים גם את הבשורה לנכים. אלה שקצבתם מחייתם. תוך מספר שבהועות קטן נציג את התכנית במלואה ויהיו שם 4 מיליארד שקל. אנחנו דואגים היום שיהיה נטו יותר לעובדים.

"זו תכנית חברתית כלכלית כוללת. הפחתנו מכס על דגים ואפשרנו לייבא בשר. ליל הסדר הזה היה זול יותר וזה לא היה קל. היה קשה להתמודד עם קבוצות הלחץ, עם יכולת לשכור טוקבקיסטים שישחירו את פניך יום יום. אנחנו לא חוששים מזה למען הציבור ולא למען קבוצה קטנה. אנחנו מוציאים 4 מיליארד שקל. אנחנו מחזירים חוב גדול למשפחה העובדת".

הוא הודיע על סבסוד צהרונים, "כך שאפשר יהיה לשלוח את הילדים לצהרון בלי לפשוט רגל. אני לא מוכן לקבל שזוג עם 3 ילדים עדיין נסמך על ההורים". לדבריו, "יינתנו תוספות זיכוי להורים עובדים – יהיה פה חיסכון של מאות שקלים, ויוגדל מענק העבודה למשפחות עובדות – יהיה פה מענק משמעותי שיעודד זוגות ואנשים בודדים לצאת לעבודה. כל משפחה ישראלית עובדת תהנה באופן מיידי מהגדלת ההכנסה נטו".

כחלון המשיך ואמר כי "בשבועות הקרובים נביא את הבשורה גם לנכים, ותוך מספר שבועות קטן נציג את התוכנית במלואה וכבר הודענו שיהיו שם 4 מיליארד שקל במספר פעימות. אנחנו נדאג שיישאר יותר נטו לעובדים. זו תוכנית חברתית כוללת לא תוכנית רווחה. כבר פתחנו את (ענף) הבשר לתחרות, הפחתנו את המכס על דגים. נעשה מה שנכון לציבור ולא למען קבוצה שקטנה שנהנית מזה שקבוצה גדולה סובלת".

האם האזרח הקטן ירגיש את הבשורה בכיס? ימים יגידו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שטויות מתחמק ממשבר הדיור
שיתן את הכסף למחוסרי דיור כמו מענקי מקום לרוכשים דירה בפריפריה
במקום לתת לכאלה שיש להם דירה ומצבם טוב עשרת מונים ממחוסרי דיור

מה הבשורה לנכים? שתעלו להם את הקצבאות ב300 שקל ואחר כך עם הזמן בלי שהם שמעו מילה על הצמדה לשכר המינימום ועל זה שאתם שופכים כסף על תוכנית שחלקים ממנה מאד בזבזנים ומזניחים את הקשישים חסרי או מעוטי הפנסיה שמחטטים באשפה? למה אדם שעמל קשה כעצמאי כל חייו יזכה לסיום כזה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture