משבר? כחלון לא עדכן את נתניהו על הכרזת ההטבות

מאחורי הקלעים של התכנית החדשה: שר האוצר לא עדכן את ראש הממשלה לפני כינוס מסיבת העיתונאים במהלכה הודיע על שורת ההטבות למעמד הביניים. בערב החג, הודיע על העלאת קצבת הנכים, יממה לפני התכנית המקורית של נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפוליטיקה מאחורי הכלכלה: שר האוצר משה כחלון, הודיע היום על השקת תכניתו הכלכלית בשם "נטו משפחה", ואף הכריז כי לשם כך חזר לחיים הפוליטיים. אך מתברר, כי מאחורי הקלעים, התכנית הכלכלית מעידה על משבר פוליטי עמוק מול ראש הממשלה בנימין נתניהו.

באופן חריג, מסיבת העיתונאים של כחלון לא תואמה עם נתניהו. ראש הממשלה ושר האוצר נמצאים בנתק מאז משבר התאגיד, ונתניהו אף לא עודכן על הכוונה לכנס מסיבת עיתונאים. כחלון נשאל למה ראש הממשלה לא עודכן, והשיב: "זה לא דבר חדש, זאת מדיניות הממשלה – הורדת מסים והעלאת מעגל התעסוקה. זה מהלך רגיל של משרד האוצר".

בנוסף אמר: "אי אפשר לדעת מה מועד הבחירות ואין קשר לבחירות. הוצאתי את זה עכשיו כדי שלא יצאו ידיעות סותרות שיבלבלו את הציבור, רצינו לגבש את התוכנית שעובדים עליה הרבה זמן". כחלון אף הוסיף וטען כי הוא "לא מכיר קרע בקואליציה". לאורך מסיבת העיתונאים, כחלון נמנע מלהזכיר את נתניהו. הוא אף מתח עליו ביקורת מרומזת: "אפשר לדבר על השמן והרזה, אפשר לשאול איפה הכסף, אבל מה שנדרש למדינת ישראל וחשוב באמת הוא חיזוק מעמד הביניים".

גורמים פוליטיים אמרו כי מסיבת העיתונאים מבליטה את הדם הרע ואת היחסים המתוחים בין כחלון לנתניהו על רקע משבר התאגיד. כמו כן אמרו אותם גורמים כי לכחלון נודע כי ראש הממשלה התכוון להכריז על העלאת קצבאות הנכים בערב פסח, אך כחלון מיהר להודיע על כך בעצמו יום קודם לכן.

על פי דיווחים, לשר האוצר משה כחלון נודע שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להכריז על העלאת קצבאות הנכות בערב פסח, והוא מיהר להודיע על כך בעצמו יום קודם. לאחר מכן, לשכת ראש הממשלה ביטלה את האירוע, שקבוצת נכים הוזמנה אליו כדי לשמוע את ההודעה מנתניהו. כעת, בכירים בליכוד כועסים על כחלון שהקדים את ראש הממשלה.

גם שרים בממשלה כועסים על החלטת כחלון להעלאת הקצבאות, שמציבה את הממשלה בפני עובדה מוגמרת בלי שנבדקו חלופות לעודפי התקציב מול משרדי ממשלה. עם זאת, בשל חשיבות הנושא והפופולריות שלו, אף שר לא מתכוון להתנגד בפומבי למתווה שהציג שר האוצר. כיום הקצבה עומדת על כמחצית משכר המינימום – 2,342 שקלים.

יום לפני ליל הסדר כחלון הודיע שיעלה את קצבאות הנכות בעקבות עבודת ועדה בראשות פרופ' ירון זליכה ששר האוצר מינה. הנושא נידון במשך כמה חודשים אחרי שהצעת חוק של אילן גילאון (מרצ) להשוואת הקצבאות לשכר המינימום עברה בקריאה טרומית, חרף התנגדות הקואליציה.

בתחילת החודש הבטיח ראש הממשלה כי יעלה את קצבת הנכות. "העלינו את שכר החיילים, את שכר השוטרים, את שכר המינימום, הגדלנו את קצבאות הקשישים ובקרוב נגדיל גם את קצבאות הנכים", אמר נתניהו בהרמת כוסית בכפר המכבייה לכבוד פסח, בנוכחות חברות וחברי הליכוד. "הייתי במפגש עם נכים קשים ועם הורים של נכים קשים ואני רוצה להגיד לכם — זה קורע לב. בכל המקרים ובמיוחד במקרים האלה מגיעה להם העזרה שלנו — ואנחנו נעזור להם".

כזכור, נתניהו וכחלון הגיעו לפשרה בנושא התאגיד, לאחר שראש הממשלה איים ללכת לבחירות, מה שהביא לביקורת קשה על שר האוצר על כך ש"התקפל" בפני נתניהו. במסגרת הפשרה, אמורה חטיבת החדשות של התאגיד להיסגר ולהפוך לגוף נפרד שאינו שייך לתאגיד השידור הכללי. בנוסף, הגוף החדש יורכב מאנשי רשות השידור, מה שעלול להביא לפיטורים של רבים מאנשי התאגיד.

הפקת הלקחים של נתניהו: דרישה לנאום אחרי כחלון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture