הרצוג: נקים גוש פוליטי עם יעלון, ברק, כחלון ולפיד

יו"ר האופוזיציה הגיש היום את מועמדותו לראשות מפלגת העבודה ואמר: "צריך לשים את טובת המדינה קודם ולבנות גוש גדול. כדי לעשות זאת לא נוכל ללכת לבד ולא נוכל כל 3 שנים לערוף את ראשו של היו"ר המכהן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיש הצהריים (יום ג') באופן רשמי את מועמדותו לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה לבחירות יו"ר המפלגה שיתקיימו ב-4 ליולי 2017.

הרצוג שמכהן כיו"ר מפלגת העבודה מאז 2013 והתמודד בבחירות הכלליות האחרונות בראש המחנה הציוני, בסיומן הביא 24 מנדטים, מתמודד כעת בפעם השנייה ברציפות לתפקיד יו"ר המפלגה.

במידה הרצוג, יו"ר מפלגת העבודה המכהן, ינצח בבחירות הקרובות לראשות מפלגת העבודה, זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה של מפלגת העבודה בה יו"ר מכהן הצליח להיבחר פעם שנייה ברציפות בשיטת הפריימריז.

עם הגשת טופס המועמדות הרשמי שלח הרצוג מכתב רשמי לכלל חברי המפלגה, בו כתב, "הגשתי היום בצהריים באופן רשמי את מועמדותי לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה. אני מבקש מכם אמון מחודש וצריך את תמיכתכם כדי להמשיך ולבנות את המחנה הגדול. בקרוב נצביע כולנו ונחליט האם העבודה תישאר לבדה, או שתוביל ליצירת מחנה שיחליף את השלטון."

יו"ר מפלגת העבודה ציין את הישגיו בתקופת כהונתו וציין כי, "נבחרתי ליו״ר המפלגה שלכם בנובמבר 2013. עמדנו אז על 15 מנדטים, חובות של מיליוני שקלים. ארבע שנים אחרי, אנחנו עם 24 מנדטים, יציבות כלכלית ומפלגה עם פעילות תוססת וענפה עם עשרות אלפי חברים. עם זאת עדיין לא הגשמתי את המטרה המרכזית – החזרת מפלגת העבודה לשלטון."

"תחילה, שאלתי את עצמי האם היה ניתן לעשות דברים אחרת. ישנם דברים עליהם אני מצטער, אך גם על הרבה דברים אני לא. אינני מצטער על שניהלתי מו״מ חשאי על הקמת ממשלת אחדות לשינוי היסטורי של פני האזור כולו לשלום וביטחון למען עתיד המדינה ועתיד הדורות הבאים. אינני מצטער שנהגתי בכבוד ובדרך ארץ ביריביי למען שמירה על המחנה מלוכד ככל הניתן. עם זאת, כשאקבל אמון מחדש בכוונתי לבצע רפורמה מקיפה לשינוי התנהלות מפלגתנו אשר פוגעת בכל פעם מחדש ביו"ר המכהן, לחזק את החוקה, לקבוע כללים משותפים מחייבים לנציגי המפלגה ואמשיך למצב את המפלגה במרכז המפה הפוליטית, הרחק ממחוזות הטהרנות."

יו"ר מפלגת העבודה התייחס בסיום מכתבו לבניית הגוש שבכוונתו לבנות בכדי להחליף את נתניהו ואמר כי, "כעת צריך להמשיך את העבודה הקשה שהתחלתי ואני מסתכל על המטרה ויודע שאם נתמיד כולנו, הרי שאפשר לנצח את נתניהו והליכוד ולהחליף את השלטון. כדי לעשות זאת לא נוכל ללכת לבד ולא נוכל כל שלוש שנים לערוף את ראשו של היו"ר המכהן ולשנות כיוון. נצטרך לשים את טובת המדינה קודם ולבנות גוש גדול – כפי שהתחלתי לעשות בבחירות האחרונות כשהקמתי עם ציפי לבני את "המחנה הציוני". הפעם נצטרך לבנות אותו גדול יותר וחזק יותר – עם שותפים שלא בהכרח זהים לנו אבל דומים לנו ברצון לשנות את פני המציאות במזרח התיכון ולהביא בשורה חברתית לעם ישראל.

הוכחתי את יכולתי להקים את הגוש הזה בבחירות האחרונות ואוכיח שאני יכול להרחיב אותו אף יותר בבחירות הבאות. אני רואה באישים כמו משה כחלון, גבי אשכנזי, בני גנץ, אהוד ברק, אורלי לוי ואפילו את בוגי יעלון ויאיר לפיד כשותפים אפשריים להקמתו. אינני פוסל אף אחד ואני מדבר עם כולם. לאחר שאבחר אפעל בנחישות להקמתו של גוש פוליטי גדול כשהעבודה במרכזו, ובכלל זה אקדם את רעיון הפריימריז הפתוחים לראשות הגוש הזה. אם ניתן אנסה בכל זאת להקים ממשלה חלופית בכנסת הזו. כי המטרה היא להחליף את שלטון הליכוד שמאיים על שלמותה של ישראל היהודית והדמוקרטית. כל המתמודדים טובים וראויים, אך על כולנו לשים את טובת המדינה קודם, להניח את המחלוקות מאחורינו, להתאחד ולעבוד ביחד ליצירת גוש מרכז-שמאל גדול, מרכזי וחזק. זו הדרך ה-י-ח-י-ד-ה לנצח!", משוכנע הרצוג.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חלומות…
השם מנהל את העולם
וטוב שכך…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture