ביטן: "בגין הביא למהפך, אנחנו התחלנו לשלוט"

ארבעים שנה אחרי שהליכוד כבש לראשונה את השלטון, יו"ר הקואליציה משוכנע כי רק עכשיו הם התחילו לשלוט. ביטן מעריך כי הקואליציה תחזיק מעמד עוד שנה לפחות, נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא ויאיר לפיד אינו מהווה איום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אתה יודע במה שונה הליכוד של היום מהליכוד של בגין ב-77' שחולל את המהפך? בזה שרק עכשיו הוא למד לשלוט", מצהיר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן. "הטעות של בגין הייתה שלא החליף את הפקידוּת. באותו רגע הוא למעשה הפסיד את השלטון. במשך השנים למדנו לשלוט, והיום אנחנו יודעים לעשות את זה".

אם אכן הליכוד למד לשלוט, אין ספק שדוד ביטן הוא הסמן הבולט של השלטון הזה. בקדנציה הראשונה שלו בכנסת הוא הפך לאיש החזק בבית ולאימת חברי הקואליציה, מי שמפיל את חיתתו על שרים וח"כים כאחד – כותב מיכאל טוכפלד, שראיין את דוד ביטן עבור העיתון מקור ראשון.

ביטן מדבר גם על השינוי האידיאולוגי שעברה מפלגתו בארבעים השנים האחרונות. "בשנות השבעים הייתה אידאולוגיה ימנית מאוד. היום מבינים שלא יכולים ליישם את 'שתי גדות לירדן', וכבר לא מדברים בסגנון הזה. גם אז הבנו שזה בלתי אפשרי. אנחנו צריכים לנהל את המדינה, ויש לנו אחריות".

"אני איש ימין, אבל לא ימין קיצוני. אני לא תומך בפשרה טריטוריאלית, אבל אני גם לא אומר שארץ ישראל כולה שלנו. זה לא בר-ביצוע, וגם המצביעים מבינים את זה. העם סטה ימינה כי הוא מבין שאין פרטנר בגלל הטרור. לכן הוא איתנו. לא באנו להיות מפלגה אידיאולוגית של שני מנדטים. אנחנו שולטים במדינה ומובילים אותה, וצריכים להתייחס לדברים בצורה הנכונה. היום המצב נוח מאד. יש התנחלויות, ואין מדינה פלסטינית".

ביטן התייחס ללעג נגדו על כך שהוא נחלץ להגן בתקשורת על נתניהו. "נכון, תוקפים אותי מאוד. מה הם רוצים, שאני אצא נגדו? קודם כול אני יו"ר הקואליציה מהליכוד, וראש הממשלה הוא יו"ר הליכוד. זה תפקידי. השרים חייבים להגן על ראש הממשלה. פגיעה בראש הממשלה תשפיע על הממשל ועל השלטון שלו. אמרתי לשרים שאם הם לא ישתתפו במאבק להדוף את הביקורת עליו ואת הניסיון ליצור אווירה נגדו, הם יפגעו בליכוד והתוצאה תהיה שהם ישלמו על כך בקלפי".

הוא נשאל מי לדעתו המועמד הנוח מבחינת הליכוד לעמוד בראשות מפלגת העבודה. הוא דווקא מקווה שמפלגת העבודה תתחזק על חשבון לפיד, אם רק תפסיק לנקוט מדיניות קבועה של אנטי-ביבי ותתייחס קצת לרצון העם. "הייתי ממליץ להם לדחות את הבחירות ולמנות יו"ר זמני עד שיתחזקו קצת בסקרים", הוא אומר.

להערכתו, "הקואליציה תחזיק מעמד עוד שנה לפחות. נכון שיש בעיות. הדבר הדחוף ביותר שמאיים על הקואליציה הוא משבר האמון בין ראש הממשלה לשר האוצר. זה ייפתר ברגע שעניין התאגיד יסתיים. הם הרי לא שונאים זה את זה. צריך גם לפתור את חוק השבת ומתווה הכותל. אם נפתור את שתי הבעיות בחודשיים הקרובים – נעבור את הקדנציה בשלום".

בבחירות הבאות, להערכתו, הליכוד ישחזר את ההישג של 30 מנדטים ואף יעלה עליו. "תמיד מתחילים בסקרים נמוכים, ועולים בבחירות. לפיד הוא תופעה, הוא לא עושה כלום ולא מביע שום עמדה. כל עוד אין זליגה מהימין אליו, הוא לא איום על שלטון הליכוד. אולי מנדט או שניים עברו, אבל בסקרים הייתה זליגה גם אלינו".

מבחינת יו"ר הקואליציה אין שאלה מי יוביל את הליכוד בבחירות הבאות. "נתניהו, כמובן. הוא נבחר כבר". גם אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום? הקשיתי. "זה יסתיים בלא כלום", מדקלם ביטן בפרפרזה על המנטרה של הבוס. "פרקליט המדינה הודיע שפרשת המתנות מסובכת מבחינה משפטית. גם בנושא השני קשה למצוא כוונה פלילית. גם נתניהו וגם מוזס שיקרו זה לזה ורצו לעשות הפוך ממה שאמרו. היועמ"ש אדם הגון ואני משוכנע שיקבל את ההחלטה הנכונה. ראש הממשלה לא מחויב להתפטר".

ומה יהיה איתך אחרי הבחירות הבאות? "אני שואף להיות שר הפנים. אני מתמצא בתחום המוניציפלי ויכול לתרום בתפקיד הזה מהיום הראשון, איני זקוק ללמוד אותו. הבעיה היא שהתפקיד שמור לש"ס ואיני מתכוון להילחם בהם כמובן, אז נמצא משהו אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture