"חל איסור מוחלט על קיום תפילה מעורבת בכותל המערבי"

הנציגים החרדים בכנסת גיבשו מתווה חדש במסגרתו יכירו רשמית בעזרת ישראל, הרחבה המעורבת שתהיה בשליטת התנועה הרפורמית ובכך יביאו להכרה בהם כזרם רשמי ביהדות. ברבנות הראשית מביעים התנגדות נמרצת: "אסור לעשות שום שינוי בסדרי התפילה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סוגיית מתווה הכותל חוזרת לכותרות. מכתב ארוך וחריף שכתב הרב רפאל פרנק, עוזרו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, פורסם היום בישראל היום. במכתב שנחשף הבוקר, הוא מביע את עמדתה התקיפה של הרבנות הראשית נגד מתווה הכותל, ונגד אפשרות של חלוקת רחבת לאזורים מעורבים, המיועדים לתפילת נשים וגברים גם יחד.

המכתב מגיע לאחר שבימים האחרונים הגיעו ראשי הסיעות החרדיות, ח"כ משה גפני, והשרים יעקב ליצמן ואריה דרעי, להסכמה על מתווה חדש בכותל, והביאו אותו לפיתחו של ראש הממשלה, זאת עקב הגשת הבג"ץ על ידי התנועות הרפורמיות, שעל המדינה להגיב עליו עד השבוע הבא.

לפי דיווח בגל"צ, בהצעה החדשה, הסיעות החרדיות מבקשות לבטל את המתווה שעבר בממשלה לפני שנה וחצי, במסגרתו הרפורמים והקונסרבטיבים, מקבלים רחבה עם מנהלת עצמאית ובעיקר הכרה בהם, לראשונה מקום המדינה. על פי הצעה החדשה, שגובשה בהסכמת רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, הסטטוס-קוו בכותל יימשך: הכניסה המשותפת לרחבה החדשה תבוטל, התנועות לא יקבלו מנהלת משלהן, אבל המדינה תשאיר את רחבת התפילה המשותפת לנשים ולגברים, שניתנה להם בקשת רובינסון.

למרות שעל פניו נשמע כי מדובר בשמירת הסטטוס קוו, כבר התריעו רבים שנחשפו למתווה זה אודות הבעייתיות שבהכרה הרשמית של המדינה בתנועות הרפורמיות והקונסרביטיביות כזרמים רשמיים ביהדות, כאשר בסופו של דבר, מעשה זה עלול להביא לחורבן היהדות בעוד נושאים רבים.

במכתב שכתב הרב רפאל פרנק, עוזרו של הרב הראשי הגר"ד לאו, נאמר כי "עמדת הרבנות הראשית היא כי החלטת הממשלה בעניין חלוקת הכותל חסרת תוקף ואינה יכולה לעמוד". עוד נאמר בו כי "הרבנות הראשית היא הסמכות ההלכתית העליונה במדינה, ולכן חל איסור מוחלט על קיום תפילה מעורבת, נשים וגברים יחד בכל אתר בכותל המערבי".

תחת הכותרת "עמדת הרבנות הראשית לישראל ביחס לעתירות בעניין סדרי התפילה בכותל", מפרט עוזרו הבכיר של הרב הראשי לישראל, את עמדת הרבנים הבכירים לאורך השנים ואת עמדת הרבנות כיום, לפיה "אסור לעשות שום שינוי בסדרי התפילה".

לדבריו של הרב פרנק, "עמדה זו לא השתנתה. הרבנות הראשית שוללת מכל וכל קיומם של טקסים אלה ברחבת הכותל, שפוגעים ברגשותיהם של הרוב המכריע של ציבור המתפללים בכותל, מעוררים ריב ומדון, ופוגעים בזכויות רוב הציבור לפולחן בכותל. טקסי שירה וקריאה בתורה של נשים גוררים מהומות ומעוררים בעיות הלכתיות, ובכך מונעים ממרבית הציבור את הזכות לפולחן בכותל".

עוד נכתב כי "בחלוף השנים מאז הפסיקה בענייני נשות הכותל, התברר מעל לכל ספק סביר, כי תפילת נשות הכותל גורמת למהומות מפרה את הסדר הציבורי פוגעת ברשות הציבור הרחב ומביאה לחילול המקום הקדוש. ברור שאסור להתיר טקסים אלה בכותל".

המכתב מוען ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג, בדרישה לאפשר לרבנות הראשית ייצוג עצמאי, ולא על ידי היועץ המשפטי לממשלה. "בעניין זה מודגש כי הרבנות הראשית היא הסמכות ההלכתית העליונה. בכל הכבוד הראוי היועץ המשפטי לממשלה איננו מוסמך 'לשקול' את עמדת הרבנות הראשית, הרבנות הראשית היא הגורם המוסמך במדינה להכריע בסוגיות דתיות הלכתיות, ולפיכך על היועץ המשפטי לממשלה לאשר לרבנות ייצוג עצמאי כדי שתוכל להביע את עמדתה כראוי", נאמר במכתב.

בתוך כך, בהמשך לפרסום הבוקר של אורי איגרא בגל"צ על פשרה חדשה אותה מגבשים בעניין מתווה הכותל, לפיה יועבר החלק הדרומי הכותל המערבי לידי הרפורמים, שם יוכלו לעשות כטוב בעיניהם, הכולל תפילות ערבוביא, אירועי טומאה, ועוד, כאשר בתמורה לכך תבוטל מתווה הכותל שנחקק בממשלה הנוכחית לפני כשנה וחצי.

מגיבים לראשונה במטה המאבק ואומרים "מדובר בחורבן הבית השלישי. כל מה שצעקו גדולי ישראל אודות המתווה הקודם שייך גם לפשרה זו. אין שום חילוק בין הפשרות. כסות עיניים וגיבובי דברים". איש הכותל הרב מרדכי הלוי הביע תמיהה: "האם כל מי שישתולל בביתו של אחד החכי"ם יקבל חלק נכבד מהבית כ'פשרה'? ומה נשתנה המקום המקודש ביותר לעם ישראל? האם זה הזמן למסד את תנועת הרפורמה בישראל חלילה, האם לא די לנו ההרס הגדול שחוללו בארה"ב?".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב פעם החכ"ים החרדים מגלים שהם פוליטקאים קטנים ורדודים המוכנים להתפשר על עיקרי היהדות. בושו והיכלמו!!!

מי היה מאמין שהח"כ של יהדות התורה יהיו יותר פשרניים בנושא מהותי כל כך מעמדת הרבנות?

מה קורה עם היועץ המשפטי לממשלה. בתקופה האחרונה בכל סיפור יש עמדה שונה ממי שמינה אותו. הגיע הזמן שיועץ המשפטי היה כפוף לנהלים וחוקים כאלו או אחרים.

האיסור להתפלל מעורב הוא בכל הגלובוס! כל שכן בחצר המלך…

בפעם האלף….הח"כ החרדים מייצגים את עצמם ולא את הבוחרים שלהם. אין בינם לבין האינטרסים של הבוחרים מאום.

אף אחד פה לא מבין!!!
את המכתב מהרבנות ניסחו החכי"ם בעצמם.
בלי כזה מכתב אין סיכוי שהמתווה הזה יעבור בג"ץ.

כל אחד נהיה לי פה מבין בפוליטיקה, אלישע צודק, זה בערך כמו שראש הממשלה אומר שהוא רוצה בשלום…ח…ח…

איזה כיף להשתלח בפוליטקאים החרדים תינוקות

להשתלח ?

מעולם לא התעסקתי בנושאים האלו, וזה לא מתפקידי
אבל כאן זה עובר כל גבול: למכור את הכותל רח"ל – המקום בקדוש ביותר. זה פשוט לא יאומן

הכל כי עזבנו את המקום הקדוש באמת- הר הבית!
כן, מי שטובל יכול ומותר לו לעלות ולהתפלל, כמובן לא ברמה הגבוהה ששם מקום המקדש וצריך אפר פרה. אבל בשאר הר הבית מותר, וכן נוהגין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture