משלמים משכנתא? חשוב מאוד שתקראו את הכתבה הזו

לאחר תקופה ארוכה מאוד של עליות בריבית המשכנתא החל שינוי במגמה • עמית קמינסקי, מנכ"ל 'AMG משכנתאות': לאחר תקופה ארוכה חזרה כדאיות מחזור המשכנתאות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר תקופה ארוכה מאוד של עליות בריבית המשכנתא החל שינוי במגמה. מנתוני חברת ייעוץ המשכנתאות 'AMG משכנתאות' עולה כי ריביות המשכנתא כיום זולות יותר מאלו שניתנו על ידי הבנקים בתחילת השנה (ינואר). ההחזר החודשי כיום נמוך יותר בכ-160 שקל וההחזר הכולל נמוך יותר בכ-60 אלף שקל. ב-AMG משכנתאות אומרים כי הבנקים חזרו לחזר אחר הלווים וכי במקרים רבים כבר מומלץ לבחון את כדאיות מיחזור המשכנתא במיוחד במשכנתאות שנלקחו לפני שנת 2012.

עוד עולה מנתוני AMG כי הריביות המוצעות כיום עבור משכנתא של מיליון שקל עבור רכיב הריבית המשתנה, הן פריים מינוס 0.6 (דהיינו 1%) לשלושים שנה, הריבית המשתנה כל חמש שנים וצמודת מדד לשלושים שנה עומדת על 3.2% והריבית הקבועה לא צמודה לעשרים שנה עומדת על 4.1%. זאת לעומת ריביות של 1.2%, 3.5% ו-4.5% בהתאמה, בינואר 2017.

מהנתונים עולה כי ההחזר הכולל לבנק עבור משכנתא זו יעמוד כיום על 1.805 מיליון שקל, כולל שיערוך הצמדה למדד, לעומת כ-1.866 מיליון שקל בינואר השנה. התשלום ההתחלתי החודשי כיום יעמוד על 4,570 שקל לעומת 4,728 שקל עבור אותה משכנתה לפני חצי שנה – ירידה של 158 שקל.

ביזנעס שימושי

לדברי עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG לאחר עלייה של עשרות אחוזים בריביות המשכנתא, בתקופה האחרונה אנו עדים דווקא לירידות בשערי הריבית המוצעת ללווים. לדבריו, הדבר נובע ממספר סיבות ובראשון התחרות שהחלה בין הבנקים השונים על הלקוח, יחד עם חוסר הוודאות בשוק הדיור שמשאיר הרבה אנשים על הגדר. "בשנה שעברה ובתחילת השנה ראינו שאננות ו"שובע" מצד הבנקים בשל הביקושים הגדולים למשכנתאות שגרמו להעלאות הריבית ולחוסר נכונות של הבנקים להתגמש בריביות אותן הן הציעו. הדבר היה נכון בעיקר לשני הבנקים הגדולים.

"כיום, בשל הירידה בביקושים לדירות הבנקים החלו לחזר אחר הלקוחות ואחר יועצי המשכנתאות החיצוניים על מנת לעמוד ביעדים שנקבעו להם. הדבר בא לידי ביטוי הן בירידת ריביות והן בהגמשת התנאים לקבלת משכנתא. לא מעט לקוחות שלפני שנה סורבו על ידי הבנק, יוכלו לקבל היום את המימון אותו ביקשו".

לדברי קמינסקי, בשל ירידת ריביות המשכנתא מומלץ לבדוק את כדאיות מיחזור המשכנתא והפחתה משמעותית בהחזר החודשי או במספר שנות התשלום. הדבר נכון בעיקר לכל מי שלקח משכנתא לפני שנת 2012. "ריביות המשכנתא משתנות לפי אורך המשכנתא המבוקשת. מי שלקח משכנתה ל-30 שנה בשנת 2012 בריביות שהתבקשו לתקופה זו, כעת יוכל לקבל ריביות חדשות ונמוכות יותר עבור משכנתה ל-25 שנה. חבל שימשיך לשלם ריביות גבוהות ומיותרות. בנוסף, בשל עליית ערך הדירות, אחוז המימון, ביחס לשווי הדירה, נמוך יותר ומאפשר קבלת ריביות טובות יותר".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מבין מה יוצא לכם מגיבוב מספרים ללא כל קשר. לדוגמא : "ההחזר החודשי כיום נמוך יותר בכ-160 שקל וההחזר הכולל נמוך יותר בכ-60 אלף שקל" על איזו משכנתא מדובר ?? מה סכום המשכנתא? באלו מסלולים ? לכמה שנים ? . אתם נוקבים במחירי ריביות, כל יועץ משכנתאות מתחיל יודע שמחירי הריבית תלויים באחוז המימון בתמהיל של המשכנתא. וכמובן ביכולת הכלכלית של הלווים. מה התועלת שתצמח לקוראים ממחירי ריבית שאינם משקפים דבר ??? אתם כותבים שהריביות נמוכות יותר מתחילת השנה, מעיון בדוחות של בנק ישראל ולה כי אכן בחודשים האחרונים קיימת ירידה קלה בריבית המשכנתאות, אבל היא אינה דרמטית כל כך כפי שאתם כותבים. ולכן לא בגלל ירידה זו עולה הכדאיות לבדוק אפשרות של מחזור. אכן, מן הראוי לעודד את הקוראים לבדוק האם כדאי להם לבצע מיחזור למשכנתא, גם אם לקחתם משכנתא רק לפני שנתיים. זה מומלץ ביותר ולא רק בגלל הריביות. אלא בגלל שכלל לא בטוח שהיועץ בנה לכם תמהיל משכנתא התואם את הצרכים הפיננסיים שלכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture