לא מעניין אותם ריבונו של עולם, אלא ריבונות בעיני העולם

מאמר המערכת בעיתון יתד נאמן תוקף בחריפות את העולים להר הבית, כולל השוליים במגזר החרדי שאף הם נראים עולים להר הקדוש, בניגוד לפסק ההלכה של גדולי ישראל. "הר הבית עלול להפוך להר געש, שיכסה באפרו ועשנו את כל המזרח התיכון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרב ישראל פרידמן/מאמר מערכת, יתד נאמן

בחכמה של אחר מעשה, נערך חשבון נפש: מי אחראי לפרשת המגנומטרים. התשלום עלה בדמים יקרים. משפחה שלמה קיפדה את פתיל חייה ב"ידו בכל" של ישמעאל. "פרא אדם" אינו צריך סיבות לרצוח בדם קר. אבל המהומות בהר הבית סיפקו לו את התירוץ. בחקירתו הבהיר שהרקע הוא האיום של ישראל לכבוש את אל-אקצה מידי המוסלמים, בעקבות הצבת המגנומטרים.

המוסלמים דורשים לעצמם זכויות ששום ישראלי איננו מקבל. כל הבא לשפוך צקון לחש בשריד בית מקדשנו, עובר בכניסה בדיקה של מגנומטר. הישראלים עוברים את הבדיקה בשתיקה והערבים הופכים עולם בפרצי אלימות. עם זאת, לא המגנומטר טורד את מנוחתם, אלא מי מפעיל את המגנומטר. הפעלת מכשירי הבידוק קובעים מי שולט על הר הבית. זו שאלה של הבעלות, ולשם כך הם הופכים את חוט השערה לחבלים של סערה. לצורך כך הם הופכים את השאלה הלאומית, לסוגייה דתית, שמתסיסה את העולם המוסלמי כולו.

גם הקבוצות ההזויות המעפילים אל ההר – באיצטלה של תפילה, לא מעניין אותם רבונו של עולם, אלא הרבונות בעיני העולם! נסיונות העליה של יהודים להר הבית, הן כמו השלכת גפרור לבאר נפט. הר הבית עלול להפוך להר געש, שיכסה באפרו ועשנו את כל המזרח התיכון. נכון, ממשלת ישראל חייבת לבלום את המסיתים הנתעבים הישמעאלים צמאי הדם "בכל דרך אפשרית", אבל גם את אלה שמספקים לערפדים צמאי הדם את התירוץ לפרוע פרעות בישראל ומסכנים את כולנו.

היהודים שמדברים על "תפילה במקום המקודש ביותר ליהודים", אינם מתכוונים לתפילה. הם מציגים את תוכניתם הפוליטית כמשאלה דתית, אך עושים "תורתם" קרדום לחפור בו הישגים פוליטיים. לא באמת מדובר בשפיכת צקון לחש לבורא עולם. זו הפגנה פוליטית. גם אישים חילוניים שלא מכירים שום בית כנסת מבפנים ולא יודעים להחזיק ישר את סידור התפילה, מוכנים ל"דקלם" פרקי תהילים על ההר. ולאלו לא איכפת גם אם הדרך להר הבית תעבור בהר הזיתים ונרות הנצחון שלהם יהפכו לנרות נשמה.

גם אם "עולי ההר" הלאומניים כן היו באים להתפלל באמת, והם לא, "כי תבואו ליראות פני, מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי", זועק הנביא ישעיהו והד דבריו מהדהד עד היום. מרנן ורבנן גדולי הדור זצוק"ל ויבדלחט"א גילו בעבר, בכתב ובעל פה את דעתם דעת תורה, אודות האיסור הנחרץ להעפיל אל ההר. גדולי הפוסקים, פסקו הלכה ברורה, שאסור להכנס למתחם הר הבית. אין לנו פרה אדומה וטמאי מתים אינם יכולים להכנס למקום. "ואיש אשר יטמא ולא יתחטא, ונכרתה הנפש ההיא מתוך הקהל כי את מקדש ד' טימא". מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל יבדלחט"א כבר עוררו במכתב תקיף ונחרץ: "המעט לנו פרצות הדור הנוראות אשר עוד יבוא להוסיף שבר על שבר לחטוא בשאט נפש בעוון הטומאה על הר הבית ומקום המקדש ה"י".

התירוצים של העולים להר שכאילו מדובר במקום "מותר", מגוחכים. כי אם מדובר ב"תפילה" במקום "מותר", אז הרי זה לא הר הבית, ובשביל מה לעלות? מה לא טוב בתפילה בכותל? אבל כל מה שמענין אותם זה "ריבונות של עולם", זו השליטה על ההר, גם אם המחיר יהיה נקוב חלילה בדמים יקרים, בסערת יצרים, בתסבוכת פוליטית, בהתגעש עולם.

אנשים אלו אינם משתייכים רק לחברה הדת"ל. בקצה המחנה החרדי, בקצהו ההזוי, החלו גם אנשים שמראם החיצוני כחרדים והם, לדעתם, משייכים את עצמם למחנה החרדי, שהחלו לעלות אל ההר. מדובר באנשי שוליים במהותם. האנרכיסטים האלה שוליים לחלוטין מבחינה חוגית ושוליים לגמרי מבחינה מספרית, אבל לחלוטין לא שוליים מבחינה הסכנה שהם טומנים בחובם ובחוגם. הם לא שוליים כלל ועיקר בגפרור הבוער שהם מאיימים להשליך לבאר הנפט המזרח תיכונית, שיגרום להצתה שתביא להסתה גם נגד הציבור החרדי ש"כולו ככולו" מתנגד נחרצות לפעולות האנטי הלכתיות, האנטי השקפתיות, והאנטי הגיוניות.

ההגיון המעוות של האנשים המעפילים למתחם הכרת שבהר הבית, מדולל בתרפ"טין. בימים אלו בדיוק, לפני 88 שנים פרצו מאורעות תרפ"ט. גם אז היו אלו אנשים שהסתוו ל"כאילו מתפללים", כדי לקדם אינטרסים לאומניים. גם אז, כשהבריטים סרבו לאפשר להקים מחיצה ברחבת הכותל המערבי בגלל התנגדות המופתי שראה בזה "מעשה בעלות", לא היה זה למען ריבונו של עולם, אלא למען ריבונות בעיני העולם.

ליל תשעה באב. החוגים הלאומיים שחלקם אפילו לא ידעו איך נראה סידור מצידו הפנימי, הקימו "ועד מרכזי למען הכותל המערבי". בכרוזים שהופצו בכל רחבי ירושלים, התבקש ההמון ליטול חלק ב"מלחמה". המסר הסתיים במלים: "וסוף הניצחון לבוא". הכרזת ה"מלחמה" לא נפלה על אוזן אטומה. הרביזיוניסטים "זקופי הקומה" נענו ברצון. קבוצה גדולה המכונה "צעירי בית"ר" יצאה בתהלוכה קולנית לעבר הכותל המערבי, צעדה בשחצנות ברחובות העיר, תוך התגרות גלויה. ביום האבל הם צעדו בצחקוקים קולניים ובתערובת אנושית נטולת צניעות. בעיצומה של התענית התקדמו כשבידיהם גלידות ומיני מתיקה, בדרכם ל"תפילה". כשהצטופפו מול אבני הכותל, השמיעו סיסמאות סרק, תוך חילון מושגים והשמעת דברי כפירה קולניים. ליד האבנים שנספגו בתפילות של יהודים, השמיעו קריאה נבובה: "שמע ישראל, הכותל כותלנו, הכותל אחד". ממרומי ה"מחכמה" השקיף המופתי על הארועים, וגם התגובה לא אחרה לבוא:

יומיים לאחר מכן צעד אספסוף ערבי משולהב לעבר הכותל. פראי אדם שידם בכל – והיד הזו אחזה במקלות וסכינים. רחבת הכותל עמדה ריקה בשיממונה. השמש הזקן שהכין את הרחבה לתפילת ליל שבת, ספג את נחת זרועם האכזרית של הפורעים ונפצע אנושות. מאות הסידורים והחומשים שהיו במקום, חוללו. היתה זו הפעם הראשונה, אך לא הפעם האחרונה. האירוע היה רק סטאז' ועבודת הכנה למה שעתיד להתרחש שבוע מאוחר יותר. האות ניתן ביום שישי, י"ז באב. השנה תרפ"ט!

הלקח מאז לא נלמד. הטעויות אותן הטעויות. אנשים ממשיכים לבצע פעולות כאילו דתיות, כדי להשיג הישגים פוליטים. "העלייה לרגל" להר המוריה תוך דריסתו ורמיסת קדושתו אחרי שגדולי הפוסקים מכל קצות הקשת אסרוהו, זה סילוף מסוכן ומסכן. הר המוריה נקרא כך כי ממנו יוצאת הלכה. לדבר בשם היהדות אך לפגוע בהלכה ועוד על הר המוריה שכל מהותו היא על פי ההלכה, מלבד הסיכון של כלל ישראל, זו עקירה של היהדות ויסודות האמונה. מי שעולה להר הבית בניגוד לפסיקה הברורה של פוסקי ההלכה ועוד מדבר בשם היהדות, לא רק מסכן את כלל ישראל בחידוש אינתיפאדה מדממת, אלא חוטא ומחטיא את המטרה.

אי אפשר להתעלם, הסכנה איננה מקומית בלבד. העולם הערבי כולו נסער כשמדובר בהר הבית גם אם מדובר בסילוף היסטורי זדוני. העליה להר והנגיעה בקצהו, זה סוג של רדיפה של כלל ישראל, ואת הרדיפה הזו חייבים לעצור. ממשלת ישראל חייבת להתמודד בזירה הבינלאומית, לעצור את הרוצחים ואת המסיתים הערבים, אבל גם את המציתים היהודים. דמויי החרדים שהיצר הטוב נדמה להם כ"הר" ואיננו אלא יצר הרע בהתגלמותו, חייבים להעקר מהחברה כשורש רקוב שמסכן את הפרדס כולו. 88 שנים אחרי, ההגיון עדין מדולל בתרפ"טין. הלקח לא נלמד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
36 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכותב לא מבין דבר וחצי דבר בהלכה, כותב גיבובי שטויות ללא קשר למציאות
ולא מספיק שעיתון יתד נאמן נותן לו במה, גם אתם צריכים??

עקום ומגמתי.
אבל ראינו את פיסקת הפתיחה ולא הופתענו.

גדולי הפוסקים מכל קצות הקשת אסרו, והכתב לא מבין דבר בהלכה????

לאחרונה נכתבים באתר יותר מדי תגובות של זלזול בהלכה, הכותב בטוח מבין יותר טוב ממך …

שלש מחנות יש.
מחנה שכינה זו העזרה, וטמא מת אסור לו לעלות לשם ללא אפר פרה, זה ברמה הגבוהה, וכפי שתראו בתמונה שבכתבה זו, הם לא עלו למדרגות.
מחנה לויה- זו הר הבית ומותר לטמא מת להיכנס לשם, רק אסור לטמא מטומאה היוצאה מגופו לעלות לפני מקוה.
ומחנה ישראל זו ירושלים. למי שיש נגע צרעת אסור.
מי שמערבב בין המחנות, שגם לא יכנס לירושלים כי הוא טמא מת.

גם אתה עולה?

עפ"י הלכה, אסור לעלות להר הבית!! זה איסור כרת!!!

"יהודי של שו"ע" שחולק על הרב אלישיב? בעניינים הנוגעים לכרת?
זנוויל, אדון שו"ע, ועזריאל – ההחלטה בשמיים אם אתם חייבי כרת תהיה על פי מה שפסקו גדולי הדור כאן בארץ.
ולא זו בלבד אלא שדמם של משפחת סלומון הי"ד על ידכם.

אינני מכיר את הכותב, אינני ממעריצי היתד התקועה, אך הפעם דבריו נכונים מאוד!!! אני מסכים עם כל מילה ומילה.
לא סתם ה' נותן לאויבנו את הרצון לשלוט בהר, ולהסיר כל אמצעי שמירה כלשהוא.
ה' מרמז לנו – אל תתקרבו לשם ולא תספו בכל חטאות הלאומיים.

את מי בכלל מעניין התגובות שלכם?
חבורת משועממים…
"טוקבק = שיעומום"

בסה"כ אומות העולם צריכים להעמיד אותנו במקום בו אנו אמורים להיות. אם אסור לעלות הבית, אז לא סתם שיש שם נוכחות ערבית, ושזה מקומם אותם כשעולים או כששמים להם מחסומים. ד' עכשיו נותן להם להיות שם, כמובן שזה זמנית, ביום בו יתאפשר לנו אפשר להיות סמוכים ובטוחים שמרצון הם ייסגו משם עבורנו.

ליהודי של שו"ע?
כל מה שאתה יודע (כביכול) ידעו ויודעים גם גדולי ישראל…..
ומה התשובה לשאלה הפשוטה
אם זה לא הר הבית, מה הענין להתפלל שם
"חולי צומי המסכנים את עם ישראל"

כך כתב הגאון מוילנא
לו יקריבו בהר הבית קרבן תמיד אחד, אנחנו לאחר מעשה.
ועם ישראל הלומד את תורת הגר"א ומקיים פסקיו, מפסיד הזדמנות יום יום להפסיק את הסבל של העם הזה ולהחיש גאולתו.

רודפים! תרדו מהר הבית לפני שתביאו על כולנו אסון! איסור כרת, משיגענעס!

הכןתב מנסה לשוות כאילו ועליית היהודים להר מחמדינו היא זה שהציתה את הזירה. כאשר ברור כי ההיפך הוא הנכון, כאשר זמן רב עולים יהודים להר ולא נעשה ולא קרה דבר. ורק מעשים ממשלתיים הם אלה המתסיסים.

וואוו!!!
פשוט מדהים!
אף פעם לא ידעתי שקיימים יצורים בעלי דעות הזויות ומעוותות כ"כ בציבור שלנו!
אני נפעם מהביטחון שהם מגלים ומהידע הרחב שהם רכשו, שעולה לטענתם, על הידע של כל גדו"י בעבר ובהווה.

סיבת האיסור של הכרת להר הבית בשטח שהוא ודאי הר הבית אינו משום טמא מת אלא משום חשש של זיבה שבשביל להיטהר צריך ספירת ז נקיים וטבילה במעיין של מים חיים

מאמר דמגוגי ושיקרי

האם אתה סומך על הערבים שבנו את המסגד עם המדרגות???? אתמהמה? (ללא קשר להלכה הצרופה שאומרת לנו לא לסור מן הדברים אשר יגידו לנו ימין או שמאל).

חבל שהמערכת מצנזרת את תגובותיי. ציטטתי כמה וכמה סילופי עובדות והלכות במאמר, ושמתי מולם את ההלכה. אבל המערכת בוחרת לצדד בעד צד אחד, למרות שב"ה מיום ליום מתרבים החרדים שעולים להר ה' בקדושה ובטהרה, על פי ההלכה, ומקשיבים לרבותיהם שפסקו שמותר

רפי, למי אתה מתכוון? לפרידמן?

יש מחלוקות בין הפוסקים למי שסובר שמותר יש עלינו חיוב לעלות
אז למה לבלע כל הזמן עם שטיות
‏להגיד ‏שכל מה שקרה זה בשביל שעולים שטויות ועגבניות

למגיב שמגיב ליהודי של שו"ע
ברור שאנחנו לא סומכים על הישמעאלים ימ"ש, אלא סומכים על דעת קדוש ישראל הרדב"ז שכתב בשו"ת שלו: "הדבר ברור, שתחת הכיפה שם אבן השתייה בלי ספק"
וכן פסק הברכי יוסף: מותר להתקרב אל פתחי בית המקדש ולכנס לעליות אשר סביב בית המקדש.

למי בכלל אכפת מה כל המשועממים פה חושבים??
משועממים!!
"טוקבק = שועומום"

הרדב"ז ועוד הרבה ראשונים פסקו מפורש שמקום הצ'כרא- האבן שבכיפת הסלע- הוא מקום קודש הקדשים.
המדרגות זה בגלל הפרשי הגובה של העזרה מהר הבית, וכידוע לכל מי שלמד משניות מדות.
בכל אופן לא סומכים כלל על המדרגות, אלא שיעורי אמה לחומרא חזו"א מאבן השתיה.
ולמי שכתב ז' נקיים ומעיין, א} עיין אבן ישראל לראב"ד העדה החרדית שכתב והוכיח שאין לחוש לזה כלל בסתמא, כי לא מצוי. (כן ראב"ד העדה, אך לא חושש לומר שאין שום איסור בעליה להר השם, עיין באריכות בתשובתו)
ב} גם טמא שלא טבל במעיין ונכנס להר הבית מחוץ לעזרה, זה לא כרת, זה עשה של "וישלחו מן המחנה".
ודרך אגב מי שלמד רש"י שבוע שעבר, על וישלחו מן המחנה, שאין טמא מת משולח רק ממחנה שכינה בלבד.

"אם מותר להכנס אז זה לא הר הבית" – האם כך הוא הדבר? הרי כל מי שלמד קצת יודע שמותר לטמאי מתים להיכנס להר הבית. אם כן מה השאלה מה העדיפות לתפילה שם על פני תפילה בכותל? מי שנמצא בכותל נמצא רחוק יותר ממקום המקדש מאשר מי שנמצא על הר הבית.

זה לא שאלה הלכתית אלא שאלה השקפתית…!!!

אני לא יודע אני יודע דבר אחד שמי שעולה להר על ראשו השפיכות דמים של חלמיש והוא רודף
ומי שעולה אם לבוש חרדית הוא רודף ליהודים שהולכים אם אותו לבוש

ומה אם אנשי זק"א ?
אולי למען השלום, כדי לפנות את גופות 'המחבלים', יש מצוה להיכנס להר.

מי הם הרבנים שהתירו לעלות להר?
כל גדולי ישראל מכל החוגים ומכל העדות אסרו באיסור חמור לעלות. מרן הגריש"א זצוק"ל הורה להציב שומר בפתח הר הבית להזהיר את העולים מאיסור כרת.
בגמ' כתוב שכשחז"ל מתקנים תקנה הם לא מגלים את הטעם רק אחרי 40 שנה, ולמה? כדי שלא יבואו חכמולוגים כמוך ויגידו שלכאן מותר ולכאן אסור. הלכתא בלא טעמא.
אני רוצה לראות את ה'רבנים' הנסתרים ואת המגיבים באתר, שיוצאים מתחת המסכות של דוריטוס ובוריס כרשינה, ומראים לכולם מיהם ואיך קוראים להם.

הרבנים שהתירו לעלות להר הבית:
הרמב"ם (הלכות ביאת מקדש ג, ד וכן נהג בעצמו כפי שמופיע בספר חרדים לר"א אזכרי תלמיד האריז"ל)
הרדב"ז (שו"ת רדב"ז ב' תרצ"א)
המהרי"ט (מובא בספר דרך הקודש ו, א)
ברכי יוסף לחיד"א (תקסא, ג)
שערי תשובה (תקסא ס"ק ה)
רבי שמואל הורוביץ (ספר ימי שמואל)
הרב יצחק ברנד

ואם מותר לעלות להר מה עם קדש עצמך במותר…
לפחות בדבר כזה שיש עשרות רבנים שאומרים שיש בזה איסור כרת ממש,
ולדעת כולם יש בזה דין רודף שגורם בזה שפיכות דמים ממש!!!
בבקשה מכל (החרדים) שמרגישים שהם חייבים לעלות, שיתאפקו קצת מהתאוות האלו!!!

ראה למשל שו"ת ציץ אליעזר ח"י סימן א

הקדמה: אני כותב הלכה ולא למעשה.
כמה נקודות כדי לשים את הסוגיא בפרופורציה הנכונה
אין איסור לטמא מת ליכנס להר הבית. הלכה פסוקה!
יש איסור לטמא מת ליכנס לפנים מן החיל (שהוא שטח קטן יותר, כ-חמישית משטח הר הבית, ושטח ההר של ימינו הוא כפול מזמן חז"ל אז האיסור רק בעשירית מהשטח). הלכה פסוקה!
(עיין משנה כלים פ"א מ"ח)
חיוב כרת הוא רק במחנה שכינה – מעזרת ישראל והלאה (כעשירית משטח הר הבית של חז"ל). עיין במפרשי המשנה שם.
יש כמה שיטות איפה בהר הבית עמד בית המקדש, ומכאן שיש כמה שיטות איפה אסור ליכנס. (עין בספר בית המקדש השלישי של הרב שטיינברג ז"ל, בסופו)
שליטת היהודים בכלל, ועבודת ה' בפרט, בשטח הר הבית מאיימת על הדת האיסלם, לפי אמונתם.
כל גדולי ישראל במאה שנים האחרונות אסרו את הכניסה להר הבית כולו, בלי לנמק יותר מדי.
מסתבר שיהו להם כמה טעמים לאסור, גם מפני חשש שמא מתוך חוסר ידיעה יכנסו בטעות לפנים מן החיל, ויותר חמור בתוך מחנה שכינה, וגם מפני חשש שפיכת דמים ע"י הישמעאלים ימ"ש.
אם העליה להר הבית בזמנינו היה תורם לעבודת השם, בודאי שגדולי ישראל היו הראשונים לעלות לשם אם זה היה אפשרי.
יש יחידים שמתחכמים (לשם שמים או כביכול לשם שמים) ועולים להר הבית תוך זהירות לא ליכנס במקומות האסורים, וחושבים שמזה יבוא הגאולה.
אבל לנו, ההולכים לאורם של רבותינו, לא נשאר אלא לזעוק ולהתחנן לאבינו שבשמים: אנא ! כלל ישראל משתוקקים לקירבתך! כלל ישראל משתוקקים לעלות ולראות ולראות! כלל ישראל רוצים להעלות לך ריח ניחוח!
ותחזנה עינינו בשובך לציון ברחמים גדולים, במהרה מימינו (יום שלנו) אמן!!!

היום, חוץ מלבלרי היתד שמצטטים תמיד את אותן שבלונות ומנטרות הידועות מראש, כולם יודעים, שרק ההתרפסות לערבים (ובנידו"ד – הפקרת ההר לערבים, ומניעת יהודים לעלות) היא זו שגורמת את שפיכות הדמים. וכפי שטען תמיד הרבי מליובאוויטש, שרק עמידה בתוקף תביא ביטחון, ותחילת נפילה – ניסה. כך גם טענו תמיד מומחי הביטחון – השולט בהר – שולט בירושלים ובכל ארץ ישראל. חלצי העלייה החרדית – חזקו ואמצו!

ל-יוחנן

מה שכתבת על הרמב"ם והרדב"ז ועוד, שקר גמור הוא לתלות בוקי סריקי בהני גדולי וקדושים.
הם לא התירו ח"ו לעלות. אתה פשוט כותב שקרים [מי שרוצה יכול לעיין במקור, בלי פירושים מסולפים של "יוחנן"].

נ.ב. יצחק ברנד שהזכרת, אינו ראוי לתואר "הרב" כלל ועיקר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture