Miriam Alster/FLASH90

ליצמן על לפיד: "אין סליחה וכפרה על מה שעשה, לעולם לא יהיה"

השר ליצמן ממשיך בהצהרותיו נגד יו"ר מפלגת יש עתיד, צופה כי הבחירות הבאות יתקיימו במועדן ולא מוטרד מחקירות ראש הממשלה. "אני לא מנסה להחזיר אף אחד בתשובה, רק רוצה לשמור על הסטטוס קוו", מבהיר ליצמן בהתייחסות לסוגיות האחרונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחרונה אמר יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד כי העובדה שבנו לא למד דף גמרא עד גיל 12, מהווה שערורייה. שר הבריאות יעקב ליצמן נשאל השבוע: "האם לא הגיע הזמן לשבת וללמוד משהו ביחד?". כזכר, מי שהוביל את הקו התקיף והבלתי מתפשר כלפי לפיד, היה השר ליצמן, שגם השבוע, מסרב להתרגש מהתבטאויותיו האחרונות.

"אם הוא היה אומר את זה לפני עשר שנים, והיה מתנהג בהתאם, זה היה אחרת. הרבה לפני שהוא צריך ללמוד דף גמרא, הוא צריך ללמוד פרק בדרך ארץ. להסביר לו שהציבור הדתי לא יהיה קורבן שלו. אין סליחה וכפרה על מה שעשה, לעולם לא יהיה", אמר במענה לשאלת יהודה שלזינגר, שראיין אותו לעיתון ישראל היום.

ליצמן התייחס בראיון בהרחבה לסוגיות דת ומדינה. לדבריו, הנציגות החרדית רשמה הישגים רבים, אך יש עדיין מקום לשיפור. "בעניין השבת. אנחנו דורשים שלא ייעשו עבודות ברכבת בשבת בכלל. ראש הממשלה נתן הוראה לשרים חיים כץ וישראל כץ לשמור על הסטטוס קוו, ולמרות זאת עדיין יש פה ושם עבודות בשבת. אין דחיפות לעשות את זה דווקא בשבת. אפשר שיעשו זאת בחמישי בלילה, כשאין תנועה בכבישים או ביום שישי. צריך להבין שלא עובדים בשבת וזהו. זה עניין חמור מאד מבחינתנו, קו אדום".

הוא מוסיף: "אנחנו מצפים שחברי הקואליציה יתמכו בדרישות שלנו כמו שאנחנו מתחשבים בדרישות שלהם. גם אני נדרש לכל מיני דברים שאני לא אוהב, כמו תאגיד השידור, חוק הלאום או ההסדרה, אבל אם אני בקואליציה, זה המחיר שאני משלם ואני מצפה שזה יהיה הדדי. יש הסכם קואליציוני, כולם חתומים עליו וצריך לכבד אותו".

בהתייחסות למתווה הכותל אומר ליצמן, "הרבה אנשים לא הבינו. אין לנו בעיה שיתפללו במקום שנתנו להם כבר לפני שנים, הבעיה היתה רק מול המועצה, שם רצו למנות לניהול הכותל נציג רפורמי. רצו לתת הכרה רשמית לרפורמים, ולזה לא נסכים לעולם. גם לא הבנתי את הפחד מהרפורמים בארה"ב. איפה נשמע שמי שגר מעבר לים רוצה לקבוע מה יהיה כאן? ובכלל, מה אנחנו רוצים, שזה יהיה כמו הבת של קלינטון, שעושה חתונה ובחופה שלה יש כומר עם צלב ורב רפורמי? ככה אנחנו רוצים שיהיה בארץ?! הם מנסים לזרוע הרס בתוך היהדות ולא ניתן להם".

ליצמן ממשיך במתקפה על הרפורמים: "הם מנסים לכבוש את הארץ, אבל אין להם קהל. אם הם מתמודדים בבחירות אני בספק אם הם מקבלים 500 קולות. הם מנסים לשלוט כאן דרך בג"ץ. עם כל דבר הם הולכים לבג"ץ והוא נותן להם – ואז אנחנו צריכים לתקן בחקיקה. שאלו אותי במו"מ הקואליציוני למה ליהדות התורה יש כל כך הרבה סעיפים, עניתי להם שזה רק מראה כמה פגעו בנו בשנתיים שלא היינו בממשלה. לא היינו מחוקקים חוקים אם הם לא היו מנסים כל הזמן לשנות את הסטטוס קוו. אנחנו לא עושים חוקים שתהיה פה יותר יהדות, אני לא מנסה להחזיר אף אחד בתשובה, רק רוצה לשמור על הסטטוס קוו. אני בכלל לא רוצה לעסוק בסוגיות של דת ומדינה".

לדבריו, "לא תכננו ללכת על שבת, גיור והכותל בבת אחת, כך יצא. בכלל, לנו החרדים אין מספיק יחסי ציבור טובים, אף פעם לא רואים דברים טובים על החרדים בעיתונות החילונית. אמרתי למבקר הפנים של משרד הבריאות, שהגיש דו"ח לפני שנה, שזו הפעם האחרונה שאני מקבל דו"ח שהכל בו שלילי. אני דורש שבפעם הבאה חצי ספר יהיה גם על דברים חיוביים ויפים שאנשים עשו".

ליצמן מעריך שהממשלה תשרוד. "הרבה שנים לא היתה כאן ממשלה מאוחדת כזאת. זה נכון שיש פה ושם ויכוחים, אבל זה הכל שטויות והבלים. אין דברים או הבדלים מהותיים בין המפלגות, והבחירות הבאות בישראל יהיו ב־2019, כשלכל היותר יקדימו אותן מסוף השנה בכמה חודשים, כי לאחרונה נהיה ב'מודה' להקדים בחירות. אף אחד לא מעוניין להקדים את הבחירות, לא נפתלי בנט, לא משה כחלון, לא ש"ס, לא אביגדור ליברמן וגם לבנימין נתניהו טוב, אז אין סיבה לבחירות".

השר ליצמן מעיד שהיחסים עם נתניהו קרובים כתמיד, ולדבריו, סוגיית החקירות לא מטרידה אותו: "לא מרגישים את זה, לא בישיבת הממשלה ולא בישיבות ראשי המפלגה. האווירה מצוינת". מה יהיה ביום שאחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו? נשאל ליצמן, שענה: "טוב לנו בקואליציה, לא מחפשים משהו אחר. כשיהיו בחירות נראה מה הלאה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture