בית כנסת מאובטח באירופה. אילוסטרציה

המטה ללוחמה בטרור באזהרת מסע מקיפה לקראת החגים

בכל שנה, תקופת "חגי תשרי", עלולה להוות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בתקופה זו. לצד אזהרות מסע מוחלטות לסיני וירדן, מפרסם המטה גם את תמונת המצב הרגישה באירופה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כבכל שנה, תקופת "חגי תשרי", עלולה להוות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בתקופה זו (ראש השנה, 20-21 בספטמבר, יום הכיפור, 29-30 בספטמבר, סוכות 4-13 באוקטובר). חשוב לציין כי אין מדובר פרסום אזהרות מסע חדשות, אלא שיקוף תמונת המצב העדכנית.

אזהרות המסע מבוססות על מידע מוצק ומהימן, אשר משקף איום ממשי, בהסתמך על תמונת המודיעין, לתקופה הנתונה.

מבין 194 המדינות, ישנן כיום אזהרות מסע כדלקמן: 28 אזהרות מסע למדינות ברמות איום שונות, איסור יציאה ע"פ החוק למניעת הסתננות – 6 מדינות אויב, 10 אזהרות מסע לחבלי ארץ מסוימת.

ניתן להתעדכן בכלל אזהרות המסע באתר האינטרנט של המטה לביטחון לאומי. לשאלות ותשובות ניתן לפנות למטה ללוט"ר בטלפון 03-5486042/3/4.

דגשים מרכזיים לקראת "חגי תשרי" 2017

בתקופה הנוכחית נשמרת המוטיבציה הגבוהה למימוש פיגועי טרור ברחבי העולם של גורמי ג'יהאד עולמי ובראשם ארגון ה"מדינה האסלאמית" וגורמים הפועלים בהשראתו, בדגש על מדינות המזרח התיכון הסמוכות לאזורי הלחימה: תורכיה, ירדן, מצרים, להן יש אזהרת מסע, ומדינות המערב בדגש על צפון ומערב אירופה, זאת נוכח מלחמת השרידות אותה מנהל ארגון ה"מדינה האסלאמית" בסוריה ועיראק כנגד קואליציית מדינות המערב בהובלת ארה"ב.

בהתאם לכך נבקש לחדד את תשומת הלב בדבר הצורך בערנות ותשומת לב שהייה במוקדים אזרחיים הומי אדם, דוגמת אלו שמהווים יעדים לפיגועים, ובכלל זה – מוקדי תיירות, אתרי תרבות כדוגמת מוזיאונים, מרכזי קניות ובילוי, בתי מלון, שדות תעופה ויעדי תחבורה ציבורית. בתי כנסת ואירועים רבי משתתפים.

פיגועי ארגון ה"מדינה האסלאמית" ותומכיו בוצעו במהלך השנה האחרונה במתווים עיקריים של דקירה, דריסה, ירי נק"ל, הפעלת מטעני נפץ ופיגועי הקרבה באמצעות חגורות נפץ. הפיגועים בוצעו ע"י מפגעים בודדים או ע"י חוליות של מספר פעילים. לאור זאת, נבקש את תשומת לב הציבור לכל גורם חשוד או התנהלות חשודה בסביבתם ונקיטת אמצעי זהירות בהתאם. לצד זאת נדגיש את המאמצים המרכזיים של מדינות המערב ומדינות נוספות בהתמודדות עם אתגר הטרור הסלפי, אשר יש לו השפעה ניכרת בהיקף תשתית הטרור שנחשפו, כמו גם על מספר הפיגועים אשר סוכלו בעת האחרונה.

חצי האי סיני- איום מצד "מחוז סיני" של המדינה האסלאמית

נמשך האיום החמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני ובמצרים גופא, לרבות ישראלים.
הפיגוע המשמעותי האחרון כנגד יעד תיירותי בסיני היה במהלך חג הפסח, 18.4.17. אזהרת המסע לסיני של המטה ללוט"ר הינה ברמת האיום החמורה ביותר (רמה 1) – רמת איום קונקרטי גבוה מאוד, וההמלצה לצידה הינה להימנע בתוקף מכל ביקור, ולשוהים שם לצאת לאלתר.
אזהרת המסע למצרים הינה ברמת איום קונקרטי בסיסי (רמה 3) – וההמלצה הינה להימנע מביקור.

תורכיה
נמשך האיום לפיגועים נגד יעדים תיירותיים מערביים ובכללם גם כנגד יעדים ישראליים בכל רחבי תורכיה. על אף מאמצי הסיכול והמניעה שמשקיעה תורכיה בהתמודדות מול כוונות הפיגוע של המדינה האסלאמית וגורמים נוספים, האיום במדינה עדיין גבוה.

ירדן
על רקע האיום הבסיסי הקיים מצד גורמי טרור בירדן במתווספת מתיחות הגבולות בעוינות כנגד ישראל ברחוב הירדני (ברקע גם היעדר שגרירות ישראלית מאוישת) במדינה עדיין גבוה.

מדינות אויב
יודגש כי חל איסור נסיעת ישראלי למדינות אויב – סוריה, עיראק (בכלל זה כורדיסטן), איראן, לבנון, תימן ומערב הסעודית, על פי החוק למניעת הסתננות. ביחס לעיראק, יודגש כי המצב הביטחוני במדינה מוסיף להיות חמור נוכח הלחימה האזורית נגד ארגון דאע"ש ועקב התחזקות תשתיות הטרור במדינה. מידע מודיעיני מצביע על איום חמור ומתמשך מצד גורמי הטרור השונים בעיראק כלפי ישראלים המבקרים במקום, ונוכח זאת נשקפת סכנה ממשית לחייהם. לפיכך, והתאם לחוק, חל איסור מביקור במדינה, ויש להימנע מכך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture