Miriam Alster/FLASH90

האיום של גפני: לא נהיה בממשלה שמקפחת את החרדים

"במדינת ישראל מי שלומד בתלמוד תורה מקבל תקציב עלוב שאין לו שום ערך, שהוא מעין נדבה שתורמים למנהלי המוסדות. צריך לזכור שמאחורי התקצוב הזה עומדים תלמידים שלא מקבלים את הצרכים הבסיסים", אמר יו"ר וועדת הכספים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הכספים קיימה היום (ג) דיון בנושא "תקצוב בחסר של החינוך המוכר שאינו רשמי והפטור". הדיון עסק בטענות כי המוסדות הללו מקופחים באופן חמור שעה שתקצובם נגזר באחוזים מבסיס התקציב ולא נגזר בדומה למוסדות אחרים משעות לימוד שהולכות וגדלות עם השנים, וכן כי תקציבם רק הולך ונשחק, שעה שהוא אינו צמוד למדד כלשהו ואינו כולל תוספות, ולא חלות עליו רפורמות שונות שהוסיפו תקציבים גדולים ליתר מוסדות החינוך בישראל.

חה"כ משה גפני (יהדות התורה) המכהן כיושב ראש הוועדה, תקף את מדיניות תקצוב מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי והפטור, ואמר: "זהו נושא שלא אפסיק לדון בו עד שניכנס למסלול ברור, גם לראשי המוסדות וגם לנו נבחרי הציבור. אם זו ההחלטה של הממשלה – לא לתקצב ילדים יהודים – שיגידו את זה, לא בטוח שנהייה בממשלה כזו. במדינת ישראל מי שלומד בתלמוד תורה, מי שלומד במוכר שאינו רשמי מקבל תקציב עלוב שאין לו שום ערך, שהוא מעין נדבה שתורמים למנהלי המוסדות. צריך לזכור שמאחורי התקצוב הזה עומדים תלמידים שלא מקבלים את הצרכים הבסיסים.

ביזנעס שימושי

"תקצוב שאמור להיות שבעים וחמישה אחוזים מתקצוב יתר המוסדות רחוק מאוד מהמציאות הזו. יש שחיקה במהלך כל השנים, שגרמה לכך שיש עוד פחות תקצוב, זה לא כמו בחינוך הרשמי שם יש תקצוב לפי נהלים קבועים והכל מתנהל לפי מדד שעולה בכל שנה. על פי המספרים, המוסדות הללו, המוסדות החרדים, מקבלים 25 אחוזים בלבד מהתקציב שמקבלים כלל המוסדות בישראל, זאת בניגוד להודעות משרד החינוך ולהבטחות כי מוסדות הפטור יקבלו 55 אחוזים, ומוסדות המוכר שאינו רשמי יקבלו 75 אחוזים באופן מלא.

"אני לא מתכוון להשאיר זאת יותר ליד המקרה, בסופו של התהליך נרצה לדעת כמה מקבל מוסד מוכר שאינו רשמי וכמה מוסד פטור. אנו רוצים לדעת כמה מקבל תלמיד במדינת ישראל" הוסיף גפני. בתגובה אמר משה שגיא, מנהל מינהל כלכלה ותקציבים במשרד החינוך כי "בתקנות מופיע שהתקצוב הוא 55 ו-75 אחוזים, לא מדובר על עלות תקציב אלא על שעות תקן הבסיס, כבר עשר שנים שזה אותו בסיס חישוב, מוסדות יודעים מה החישוב של עלות שעה, הם נכנסו ביודעין למצב הזה. השעות הן כ-90 אחוז מהעלות, זהו המוקד המרכזי לפער בין הרשמי לחצי רשמי. לתמרץ את בתי הספר להיות רשמיים זו החלטה של המדינה".

גפני בתגובה: "התקנות תוקנו ב-2014, נבקש לחזור למה שהיה קיים קודם לכן. לא משנה מה המשמעות של הפערים, הם לא צריכים להיות. אם נקבעו אחוזים שהחינוך הזה צריך לקבל, אז הוא צריך לקבל אותו כולל כל הנגזרות ומתוך סך כל התקציב".

חברו לסיעה, חה"כ יעקב אשר הוסיף: "ניהלתי מוסדות ואני יודע מה הפער העצום בין מה שקיבלנו ומה שהיינו צריכים לשלם. אנחנו דורשים מהמוסדות לשמור על הזכויות ולשלם על מה שצריך למורים, אבל בפועל המדינה גדלה, החלו רפורמות והן לא חלות עלינו. אותם מוסדות שמתוקצבים בחסר, הם גם המוסדות שנבדקים על ההתנהלות הכלכלית שלהם ומפלים אותם. זו חרפה".

גם חה"כ אורי מקלב מסיעתם של השניים, התערב בדברים ואמר: "כל התקצוב החסר הזה הוא בעצם מלחמה בכל המוסדות שרוצים להתנהל אחרת. הפערים בתקצוב הבסיס הם בלי פרופורציה ועוד מוסיפים על-כך פערים על פערים בתוספות. רשות המיסים הייתה מקבלת פרשנות כזו לעניין גביית מיסים? היו מפרקים גוף שהיה מתנהל ככה באופן מידי. באיזו זכות מוסרית הדבר נעשה?!".

גפני סיכם את הדיון באומרו: "המצב הזה לא יימשך בשום צורה, ואם הוא יימשך אז נעצור דברים אחרים. לא ייתכן שחלק יסבלו וחלק ייהנו מהטבות ורפורמות. אבקש שיכינו לי את שינוי התקנות על מנת שנחזור למצב שנקבע ב-2012, אז התקציב נשען על כלל התקצוב וכל נגזרותיו. אעביר את התקנות לשר החינוך ואדרוש ממנו לתקנם. לצד כך אבקש להעביר לשר החינוך את יתר הנקודות שעלו מהשטח".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשך לדברי גפני….ולא מגייסת אותם, רק ממשלה שתגייס את החרדים בשויון מלא תזכה לתמיכתינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture