בתמונה: מנהיג העדה הדרוזית בישראל, שיח' מוופאק טריף, מקבל עדכונים מקצינים בכירים על המתרחש בצד הסורי של הגבול. צילום: כמאל עדוואן, "הנא"

הדרמה ברמת הגולן: עשרות דרוזים חצו את הגבול לסוריה והוחזרו לישראל

הדרוזים, שביקשו לסייע לאחיהם בלחימה, הוחזרו ע"י כוחות צה"ל בתום מרדף קצר. מוקדם יותר דחו בצה"ל דחו את האשמות לפיהן ישראל מסייעת למורדים, והבהירו: "נמנע את כיבוש הכפר ע"י המורדים מתוך מחוייבות לעדה הדרוזית" • מתעדכן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדרמה בגבול הצפון: בהמשך להתקהלות של מאות דרוזים בגבול עם סוריה עליה דיווחנו מוקדם יותר, פרצו כמה עשרות מהם את הגבול וחצו לתוך השטח הסורי מתוך מטרה לסייע לאחריהם הנלחמים מול המורדים בכפר חאדר.. הם הוחזרו לשטח ישראל ע"י כוחות צה"ל בתום מרדף קצר.

מצה"ל נמסר: "לפני זמן קצר התקהלו עשרות תושבים דרוזים בסמוך לגדר המערכת בגבול סוריה. התושבים פגעו בתשתית הביטחונית, פרצו שער בגדר וכעשרה מהם אף חצו אותה כעשרות מטרים מזרחית לה. כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחר החוצים והחזירו אותם. מדובר בהפרה חמורה של החוק ובסיכון חיים. אנו מבקשים להמנע מהתקרבות או חצייה של הגדר. האירוע בשליטה ובטיפול ביטחוני של כוחות הביטחון".

זעקות, צרורות ירי ופיצוץ מטענים: וידאו מתוך הקרבות בכפר חאדר

מוקדם יותר דיווחנו כי בשעות האחרונות מתקיימת לחימה עזה בין צבא אסד לכוחות המורדים בכפר הדרוזי חאדר הנמצא בשטח סוריה. בעקבות הלחימה, התכנסו היום (שישי) מאות דרוזים מהגולן והגליל במג'דל שמס במטרה להזדהות עם הדרוזים שמעבר לגבול – ובצה"ל ובמשטרה חוששים ממהומות והפרות סדר.

במהלך ההתכנסות נפצע קל תושב מג'דל שמס לאחר שירי נשק קל זלג לשטח ישראל מהלחימה העזה בסוריה. "מדובר בזליגת ירי כתוצאה מלחימה פנימית עזה המתנהלת במרחב רמת הגולן הסורית", נמסר מצה"ל. "בצה"ל עוקבים אחר ההתפתחויות במרחב העיר חאדר".

דובר צה"ל אף הדף את השמועות לפיהן ישראל מסייעת למורדים, וטען כי נשקלת אפשרות להתערבות ישראלית בלחימה מתוך רצון למנוע את נפילת הכפר לידי המורדים. "בשש השנים האחרונות מתנהלת מלחמה פנימית בסוריה. המדיניות הישראלית בעניין מאוד ברורה – אנו לא מתערבים בלחימה ולא מסייעים לאף צד, ומן הצד השני מעניקים סיוע הומניטרי ורפואי לבני המקום, תושבי הגולן הסורי, כדי להקל על סבלם. אנו לא מסייעים ולא נסייע בשום צורה לארגוני הטרור בגולן.

בשעות האחרונות מתקיימת לחימה משמעותית באזור הכפר חדר – בניגוד לשקרים שמפיצים גורמים בעלי אינטרס – ישראל לא מסייעת, לא סייעה ולא תסייע לאף גורם טרור לפגוע בתושבי הכפר. להיפך, נמשיך לעמוד לצד הדרוזים ברמת הגולן" – לשון הודעת דובר .

הבוקר התפוצצה בכפר חאדר מכונית תופת וכתוצאה מכך נהרגו 9 אנשים ונפצעו 23. כוחות משטרה הגיעו לאזור מג'דל שמס בכדי למנוע הפרות סדר. "בעקבות הלחימה באזור סוריה וכחלק מהיערכות משטרת ישראל בצפון רמת הגולן נפרסו כוחות משטרה במספר צירי תנועה בצפון בכוננות", מסרה המשטרה. "פריסת הכוחות בצפון הינה חלק מהיערכות המשטרה להגנה על אזרחי הצפון".

בול פגיעה: כך נראית השמדת טנק סורי ע"י המורדים

במקביל הבוקר הודיע "צבא מוחמד", התארגנות של כמה פלגי מורדים ובהם "הגוף לשחרור א-שאם" שמורכב משלוחת אל-קאעידה לשעבר, על תחילתו של מבצע צבאי בשם "שבירת האזיקים מהחרמון". מבצע זה נועד להפחית את הלחץ שמפעיל המשטר הסורי ובני בריתו על העיירה בית ג'אן הסמוכה לגבול. בשבועות האחרונים המשטר הסורי מנסה להתקדם באותו מרחב שנחשב למעוז של המורדים. מאמץ זה כולל גם השלכה של חביות נפץ ממטוסי חיל האוויר הסורי כמעט על בסיס יומיומי.

בהודעה קראו פלגי המורדים החתומים עליה לפלגים אחרים להצטרף אליהם כדי לתגבר את המאבק בצבא הסורי. הם גם פנו לתושבי הכפרים שסמוכים לבית ג'אן – ובייחוד לאנשי הכפר חדר – והפצירו בהם לצאת נגד המשטר הסורי. בנוסף הודגש בהודעה כי הם שוקדים על שלומם וביטחונם של האזרחים ושל הכפרים שלהם שעלולים להינזק כתוצאה מכך שהם מסייעים ומעניקים מקלט למיליציות של המשטר הסורי וחיזבאללה. ניתן להעריך כי פיגוע ההתאבדות המדובר הוא חלק מאותו מבצע של המורדים.

דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרעי, הגיב לטענות שנשמעות בחשבונות ברשתות החברתיות מהכפר חדר כי ישראל סללה את הדרך ל"טרוריסטים" כדי להשתלט על אזורים ליד הכפר חדר, כדי לכתרו פעם נוספת: "בשש השנים האחרונות מתנהלת מלחמה פנימית בסוריה. המדיניות הישראלית נקבעה בצורה ברורה – אנחנו לא מתערבים בלחימה ולא מסייעים לאף צד ובמקביל אנחנו מעניקים סיוע הומניטרי ורפואי לתושבי הגולן הסורי כדי להקל על סבלם".

"אנחנו לא מסייעים ולא נסייע לארגוני הטרור בגולן בשום צורה כלשהי", הבהיר רס"ן אדרעי. "בשעות האחרונות התגברה הלחימה באזור חדר. בניגוד לשקרים שמפיצים גורמים בעלי אינטרס, ישראל לא סייעה ולא תסייע לאף גורם טרוריסטי כדי לפגוע בתושבי הכפר חדר. להיפך, נמשיך לעמוד לצד הדרוזים בגולן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture