מדור לדור: המושב החרדי בדרום נערך לכינוס היסטורי ומיוחד

תכונה גוברת והתרגשות מתעצמת אופפות בשבועות האחרונים אלפי איש, בכל שכבות הגיל, יוצאי המושב קוממיות ת"ו וצאצאי צאצאיהם, לקראת כינוס התאחדות ראשון מסוגו, הנועד להתקיים בעז''ה ביום ראשון כ"ג במרחשוון הבעל"ט בהשתתפות אישי ציבור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הכינוס, הקרוי "קוממיות – מדור לדור", יאחד תחת קורת גג אחת את כל מי שאבותיו או אבות אבותיו, ולמעלה בקודש, התגוררו במהלך ימי חייהם, אי פעם ביישוב קוממיות, ולו לתקופה קצרה, זאת אחרי שהוכח ועלה כי גם מגורים קצרים בקוממיות השפיעו על הלכי הרוח של תושבי קוממיות והטביעו בנפשו את חותם הטוהר לדורי דורות.

מטבע הדברים, עתידים להשתתף בכינוס גם חברי-נעורים וותיקים, אשר זכו להיות כיום סבים לנינים, שלא התראו עם חבריהם עשרות שנים, עקב מרחקי הזמן והמקום. בין השאר טסים ארצה אורחים נכבדים מחו"ל, בני ונכדי יוצאי קוממיות, שאינם מוכנים להחמיץ הזדמנות היסטורית חד-פעמית מסוג זה.

 

החזון: תכנית העשור

הוועד המארגן שלא צפה את עצמות ההתרגשות שיעורר כינוס מסוג זה, שוקד בימים האחרונים על השלמת הסידורים הטכניים האחרונים לקראת הערב המושקע, שיכלול מצגות מרעידות לבב על עברה המפואר של קוממיות, לצד הצגת 'תכנית העשור' לעשר השנים הקרובות, על אודות התפתחותה של קוממיות ומוסדותיה בעז"ה.

לקראת הכינוס הנדיר התבקשו יוצאי קוממיות לשלוח מבעוד מועד לוועד המארגן, זיכרונות-עבר על הוריהם, ראשי המשפחה, ולכתוב על הקשר שלהם עם קוממיות. באורח טבעי ובלתי מפתיע בעליל, התגלה עם קבלת כתבי היד כי הזיכרונות הנוסטלגיים מתמקדים באישיותו המאירה והמרוממת של האי קדישא ופרישא, רב רבנן, הגאון הקדוש מרן רבי בנימין מנדלזון זצוק"ל גאב"ד כפר-אתא וקוממיות, בעל ה"תורת הרב", זיע"א, שהיה עמוד האש ההולך לפני אנשי קוממיות שחסו בצל אילן גבוה זה והיה מרכז חייהם המשוקמים אחרי מה שחוו בשנות הזעם של חבלי משיח, ולאחר מכן בנו ממלא מקומו וממשיך דרכו הגאון הקדוש מרן רבי מנחם מנדל מנדלזון זצוק"ל זיע"א שקיבל את עטרת תפארת הרבנות בקוממיות ובמשך ל"ג שנות הנהגה המשיך לפעול ללא ליאות כדי לשמר את ההנחיות ונוהלי ההנהגות היחודיות של אביו הגאב"ד זצוק"ל שסמכו עליו כל גדולי הדור, והנחיל את מורשתו הטהורה בכל עוזו ונפשו.

חלק מהזיכרונות אוגד בספר עב-כרס, שנקרא "אדמת הקודש קוממיות", שיחולק במהלך הערב לכל התומכים והשותפים לאחזקת מוסדות "נחלת בנימין", בהטבעה שמית אישית של שמות מקבלי הספרים על כריכת הספר מבחוץ.

במהלך הכינוס יישמעו דברי ברכה מפי בנו של בעל "תורת הרב" זיע"א ומנחיל-מורשתו יבלחט"א הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון שליט"א גאב"ד קוממיות-ירושלים, וכן מפי הגאון רבי משה מנדלזון שליט"א גאב"ד קוממיות, בנו וממלא-מקומו של מרן הגאון רבי מנחם מנדל מנדלזון זיע"א, רבה השני של קוממיות, שמילא את מקום אביו בעל ה"תורת הרב" זיע"א ברבנות קוממיות ת"ו.

אישור הגעה – זכות שהיא חובה!

כדי להיערך כראוי הוחלט בוועד המארגן על חובת אישור הגעה של כלל מקבלי ההזמנות שמספרם הכולל חצה את האלפיים וחמש-מאות. בימים אלו שוקד הוועד המארגן על ריכוז אישורי ההגעה שחצו זה מכבר את האלף, וממשיכים לזרום למערכת שתוגברה בתוספת כוח אדם כדי לקלוט את האישורים.

מטעם הוועד המארגן נמסר כי עקב ריבוי השנים מאז ייסודה של קוממיות בשנת תש"י, וקוצר הזמן העומד לרשות המארגנים עד ליום הכינוס, יום ראשון כ"ג מרחשוון, אזי מי מצאצאי יוצאי קוממיות ששמם נשמט מרשימת המוזמנים, יצרו נא קשר בהקדם למספר הבא כדי שיספיקו לאשר את הגעתם בעוד מועד: 08-9941777 שלוחה 1.

חשוב להדגיש כי בשל ההשקעה המרובה לאירוחו של כל אורח, אם בהכנת מקום מכובד ומסודר בקרב בני משפחתו, אם בשיבוצו בתכניות הכינוס, ואם בהכנת ערכת מזכרות יוקרתית אישית, מותנית הכניסה לאולם הכינוס, גם למוזמנים באופן אישי, באישור הגעה מקדים דרך המספר הנ"ל ולא תותר כניסה ללא אישור מוקדם.

הוועד המארגן נושא תפילה כי חפץ ה' בידו יצליח וזכותם של בעל "תורת הרב" זצוק"ל, ובנו מ"מ הגרמ"מ מנדלזון זצוק"ל, יעלו לטובה ולברכה ויעוררו חסדים על כל באי הכינוס בתוך כל כלל ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture