Kobi Gideon / FLASH90

המלחמה בין קופות החולים: מי ניצחה במגזר החרדי?

מלחמת המעברים בין קופות החולים: בשנת 2017 התבצעו קרוב ל-190 אלף מעברים של מבוטחים, עליה של 15% ביחס למספר המעברים אשתקד • וגם: מי הקופה שהגדילה את מספר מבוטחיה ומי חזקה יותר במגזר החרדי? • כל הנתונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דו"ח מיוחד שפרסם משרד הבריאות מספק הצצה מעניינת למלחמת הבריאות שנערכת ארבע פעמים בשנה, אז ניתן לפי החוק לעבור בין קופת חולים אחת לקופה מתחרה. במגזר החרדי שמאופיין באוכלוסיה צעירה יחסית, הקרבות אף גדולים יותר, כל קופה נלחמת שהציבור הצעיר יהיה אצלה, מסיבות כלכליות כמובן ולא מסיבות אידאולוגיות.

על פי הנתונים, בשנת 2017 התבצעו קרוב ל-190 אלף מעברים של מבוטחים, עליה של 15% ביחס למספר המעברים אשתקד. יחד עם זאת, רוב המעברים עדיין מתבצעים בדואר, מספר השיא של המעברים חוצה את קו שני האחוזים מכלל המבוטחים שמחליטים לעבור לקופה אחרת, שיא שלא נשבר עד השנה.

ביזנעס שימושי

ולנתון המסקרן, מי הקופה שהצליחה לגדול כתוצאה מהמעברים, קופת החולים אליה עברו הכי הרבה מבוטחים היא 'כללית', הקופה שאצלה מספר המצטרפים הגבוה ביותר היא 'מכבי', ב'מכבי' גם שיעור הנטישה הנמוך ביותר וב'לאומית' הגבוה ביותר.

מן הנתונים עולה כי למכבי, שהיא כזכור הקופה שנהנתה מהגידול הרב ביותר של מצטרפים נטו, זוכה לדומיננטיות בערים שמאופיינות באוכלוסייה חזקה סוציו-כלכלית כגון תל אביב, ראשון לציון ורמת גן. קופת חולים מאוחדת נהנית מדומיננטיות ביישובים שמאופיינים בקהילה חרדית גדולה, כמו בית שמש, מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד.

כמו כן למאוחדת דומיננטיות בולטת ביישובים ערביים כמו ג'ת, טייבה, אום אל-פחם, מעלה עירון ולקיה. יישובים חרדיים, כמו גם ערביים מאופיינים בשיעור ילודה גבוה, ואן בשנת 2016 מאוחדת נהנתה מגידול טבעי גבוה של 35 לידות ל – 1,000 מבוטחים בעוד בשאר הקופות נאלצו להסתפק ב- 12 עד 19 לידות ל – 1,000 מבוטחים. בולטת עובדה שהעיר תל אביב לא נמצאת ברשימת היישובים שעברו למאוחדת.

"גניבת רופאים"

סיבה נוספת לנטישת מבוטחים ומעבר מקופה לקופה היא תופעת "גניבת רופאים" שעלתה לכותרות לאחרונה, במשרד הבריאות מודים שזו סיבה טובה ומספקת שגורמת למעברים ומבטיחים להילחם בה, לאור הפרסומים האחרונים על תופעה של "גניבת רופאים" מקופה אחת לאחרת.

במקרים הללו, קופה מציעה לרופא סכום כסף, והוא עובר אליה, ומעביר יחד עמו עם כל קהילת מטופליו. תופעה זו היא פסולה מנקודת המבט הציבורית, אומרים במשרד, שכן המשמעות שלה היא תוספת עלות למערכת הבריאות, ללא כל תוספת שירותי בריאות ולעיתים תוך פגיעה ברצף הטיפולי של המבוטחים ובאובדן המידע הקליני שלהם.

מקרים אלו משקפים צדדים שליליים של התחרות בין קופות החולים. גם במקרים של העברה של קבוצות גדולות של מבוטחים באופן קבוצתי, עולה ספק לגבי האופי החיובי שנושאת התחרות. תחרות בין קופות החולים על גיוס מבוטחים נמצאת בבסיס רוחו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי, וזאת לאור התפיסה כי תחרות בין הקופות תייצר שיפור בשירות לאזרח. משרד הבריאות פועל להבטיח כי התחרות בין הקופות תמשיך לשרת מטרה זו.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture